Startnummers op spring en dressuur wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katiee

Startnummers op spring en dressuur wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:34

Hoi,

Ik ga nu binnenkort met mijn nieuwe pony starten, en ik vroeg mij iets af over de startnummers (die gene die je aan je dekje of hoofdstel ect vast maakt)

Ik heb op veel wedstrijden verschillende dingen gezien en gemoeten, bij de ene wedstrijd werd het je verplicht om een startnummer op te spelden en op andere wedstrijden werd er niks over gezegd, maar liepen er toch enkele mee rond en soms helemaal niemand.

Nou is mijn vraag hangt dit nou echt af van welke wedstrijd het is en wat die vereniging bepaald, of is het bijvoorbeeld wel verplicht maar word het niet vaak nageleefd (of andersom dat het niet verplicht is)

Misschien een hele domme vraag maar ik hoop hier toch antwoord op te kunnen krijgen...

Groetjes Katie :D

Punz

Re: Startnummers op spring en dressuur wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:36

Je start in Nederland? Daar wordt in het algemeen niet met startnummers gereden ( tenzij je op een stamboekkeuring een rubriek onder het zadel rijdt, dan heb je wel een nummer aan je hoofdstel hangen). Maar bij gewone KNHS wedstrijden wordt dit eigenlijk niet ( meer) gedaan.

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:45

Ja gewoon in Nederland, maar ik heb wel gehad dat er echt verplicht startnummers gedragen moesten worden.... en als je het dan niet zelf had kon je het op borg lenen daar waar je je aanmeldde voor de wedstrijd...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:49

Nooit meegemaakt toen ik nog reed, 2/3 jaar terug pas, dus misschien is het iets nieuws?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:28

Dat ken ik wel, maar alleen met crossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:31

Ik heb het een keer mee gemaakt tijdens een normale KNHS Dressuur wedstrijd.
Ideaal!! je kunt mooi in de gaten houden hoeveel ruiters er nog voor je moeten. Daar werd het door de organisatie bepaald, en ook de nummers werden verstrekt door de vereniging.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:34

Zo lang maar niet verplicht wordt om met rugnummer te rijden, dat vind ik snoeilelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:36

Lielle schreef:
Zo lang maar niet verplicht wordt om met rugnummer te rijden, dat vind ik snoeilelijk.

Dat is idd vreselijk! Wij kregen nummers die op het sjabrak gespeld konden worden. Maar een hoofdstel nummer mocht ook, maar die moest zelf mee genomen worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:37

Bij ons in de buurt zijn er enkele verenigingen die met hoofdstelnummers werken. Heb je die zelf niet kun je ze tegen borg bij het secretariaat verkrijgen. Ik vind het ideaal!