1 oktober officieel starten: wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlotteG

1 oktober officieel starten: wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 11:58

Ik zie topic's voorbij komen over elke dressuurklasse, maar hierin kan ik helaas nog niet meepraten. Ik zit met mijn 3-jarige ruin nog in de voorbereidingen voor mijn eerste dressuurwedstrijd in oktober.

In dit topic is plek voor verhalen over combinatie's die thuis wel al met de wedstrijden bezig zijn, maar nog niet officieel mogen starten (i.v.m. de leeftijd van de pony/het paard).

-----------------------------------------------------

Mijn eigen verhaal in het kort:
Begin juli 2014 heb ik (22) samen met mijn zusje (16) een grote, jonge D-pony gekocht. Mijn zusje wilt nog even kunnen genieten van haar ponytijd in het springen. En ik ga met hem de dressuurring in tussen al die grote paarden. Gelukkig ben ik vrij klein en slank, dus levert het geen raar beeld op. Moeders heeft haar goede genen doorgegeven voor de dressuursport, en papa voor de springsport.

Toen we hem kochten was hij netjes zadelmak, maar was natuurlijk nog niet klaar voor een nette B-proef. Tijdens onze trainingen en lessen houden we ons aan een goede basis neerzetten voor een potentieel goede sportpony. Ik heb namelijk wel de ambitie om met deze pony tot minstens Z1 te komen. Maar voor we zo ver zijn heb ik elke 2 weken les, wordt hij zo'n 3/4 keer per week een half uurtje gereden en staat er een cursus/les horsemanship op de planning.

Mijn zusje en ik waren tot een paar jaar geleden nog die-hard recreatieruiters en dat zal altijd een stukje van ons blijven. Daarom wordt hij naast sportpony ook trailermak, verkeersmak, watermak, bosmak, zonder-zadelmak en andere-gekke-dingenmak gemaakt.

Hieronder een foto van onze eerste week. Maar als het topic lekker loopt zal ik binnenkort een keer een recente pony plaatsen, want we zien er inmiddels alweer heel anders uit.
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10525898_908359582514223_5553440948969748803_n.jpg

-----------------------------------------------------

Paarden/pony's uit 2011:
B - 3 jaar: 1 oktober 2014
L1/L2 - 4 jaar: 1 april 2015
M1/M2 - 5 jaar: 1 april 2016
Z1/Z2 -6 jaar: 1 januari 2017

ZZ-licht/ZZ-zwaar -6 jaar: 1 januari 2017
Lichte tour/Midden tour - 7 jaar: 1 januari 2018
Zware tour - 8 jaar: 1 januari 2019