Ziek van zenuwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Ziek van zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:29

Hee Bokkers!

Ik heb echt jullie hulp nodig...

Als ik op wedstrijd ga ben ik ontzettend zenuwachtig, ik functioneer dan ook echt niet meer. Ik heb stress, kruip in mezelf en word letterlijk ziek van de zenuwen. Dagen van te voren heb ik er al last van, een constant kriebelig gevoel in mijn buik. Dit weekend heb ik weer wedstrijd, dus ik ben nu ook weer heel gespannen. Ik vind het zo vreselijk stom en wil er vanaf! Ik denk dat het een kwestie is van veel doen, maar ik heb nou eenmaal niet de mogelijkheid om het veel te doen en ik moet er echt van af.

Bach Rescue heb ik al geprobeerd, doet me helemaal niks helaas. Hebben jullie misschien andere homeopatische drogeer tips? :+

Shirley

Re: Ziek van zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:33

Valeriaandragees ?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:34

Heb je wel eens de tabletjes van Dr. vogel geprobeerd? Passiflora complex extra sterk. Dit haalt de scherpe randjes van je zenuwen weg. De moeite waard om te proberen. Kun je ook in de dagen van te voren al innemen. Succes :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:35

Ken je iemand in je omgeving die Reiki doet?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:32

Bedankt voor jullie reacties! In die tabletjes van Dr. Vogel zit ook valeriaan lees ik net, twee in een dus. Ideaal!

Reiki.. Nee.. Denk het niet. Helpt dat goed? :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:34

Ik was vroeger ook ziek van de zenuwen en moest zelfs overgeven als ik op wedstrijd ging of voor toetsen. Alle pillen van valeriaan en andere rotzooi werkten niet. Een paar afspraken bij de psycholoog voor faalangst hielpen wel fantastisch!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:40

Valeriaan helpt alles voor de scherpe kantjes, jij hebt waarschijnlijk een cursus omgaan met stress/faalangst nodig ;)
Er zijn uitstekende sportbegeleiders die wedstrijdstress kunnen helpen relativeren.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:59

Hmmm ja jullie hebben gelijk.. Begin het steeds meer aan faalangst te linken, klopt wel echt. Van mijn docente moest ik een glaasje wijn drinken voordat ik mijn mondeling had, dat helpt goed zei ze haha. Heb de gok maar niet genomen, misschien van het weekend eens proberen dan. Haha nee hoor, dan zit ik straks hartstikke zat op mijn paard :D

Ik ga eens informeren dankjulliewel :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:13

Ik heb ook altijd ontzettend last van de zenuwen, vooral op de dag zelf, en kalmeringsmiddelen helpen mij nooit. Ik ga dan altijd liedjes zingen, hoe stom dat ook klinkt. Het werkt niet.altijd, maar het.leidt wel af waardoor de zenuwen toch beter ondet controle te houden zijn.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:14

Marrie_L schreef:
Ik heb ook altijd ontzettend last van de zenuwen, vooral op de dag zelf, en kalmeringsmiddelen helpen mij nooit. Ik ga dan altijd liedjes zingen, hoe stom dat ook klinkt. Het werkt niet.altijd, maar het.leidt wel af waardoor de zenuwen toch beter ondet controle te houden zijn.

Haha het is een poging waard natuurlijk :D Ik ben nu al super zenuwachtig -O- Straks maar met zenuwen rijden dan, leer ik ze hopelijk goed onder bedwang te houden ~~}>

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:11

Bach rescue spray heeft bij mij super geholpen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:33

xMercury schreef:
Reiki.. Nee.. Denk het niet. Helpt dat goed? :)

Ik heb alle pillen en spray's geprobeerd, deed niks.. Mijn schoonmoeder doet Reiki en stuurt mij op verzoek (dus altijd even voor de wedstrijd). Ik zal wel een zwevert zijn, maar het helpt als een tierelier bij mij.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:34

Rustig blijven en het komt allemaal goed

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:02

Ik lees even goed mee!!! Glaasje wijn heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:04

Herkenbaar!
Weet je waarom je zenuwachtig bent?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 23:31

Ik heb nog een flesje Bach staan haha, daar maar een wat van innemen. Ook al merk ik er geen verschil mee..

Ik heb geen idee waarom ik zo zenuwachtig ben.. Jullie wel? Als ik eraan denk draait m'n maag om en voel ik de stress in m'n lijf. Op de dag zelf ben ik ook echt niet te genieten.. Baal daar zo van!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:45

bedenk je wat het aller aller aller ergste is wat er die dag kan gebeuren... ( en laat je fantasie ook echt de vrije loop he... van ontvoerd worden door aliens aan toe ;) )
Bedenk je daarna hoe groot de kans is dat dat ook echt gebeurd?

Helpt mij altijd wel om te relativeren... ;)
Daarna ook uitgebreid stil staan bij wat ER ALLEMAAL GOED IS GEGAAN!!!
Dit doen 'doom- denkers' vaak veel te weinig... :)

en kom op, je WILT dit toch zelf...? beetje gezonde zenuwen horen er overigens bij...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:48

Je hoeft niet op wedstrijd hè! Het is een keus. En als je het echt wil.... Geef je zelf een schop onder de kont, grijp je bij je lurven en zet je er overheen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:41

Haha jullie hebben gelijk :D Dankjewel!

Ik hoor net dat er parasols aan de kant van de ringen staan... Ivm met de hitte... Naja... :') Hopelijk blijf ik zitten haha

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:46

xMercury schreef:
Hee Bokkers!

Als ik op wedstrijd ga ben ik ontzettend zenuwachtig, ik functioneer dan ook echt niet meer. Ik heb stress, kruip in mezelf en word letterlijk ziek van de zenuwen. Dagen van te voren heb ik er al last van, een constant kriebelig gevoel in mijn buik. Dit weekend heb ik weer wedstrijd, dus ik ben nu ook weer heel gespannen. Ik vind het zo vreselijk stom en wil er vanaf! Ik denk dat het een kwestie is van veel doen, maar ik heb nou eenmaal niet de mogelijkheid om het veel te doen en ik moet er echt van af.

Bach Rescue heb ik al geprobeerd, doet me helemaal niks helaas. Hebben jullie misschien andere homeopatische drogeer tips? :+

Dat is dus de reden dat ik mijzelf dat niet aan doe..Je moet op wedstrijd gaan echt leuk vinden, het is geen verplichting tenslotte. Ik sta op een heel wedstrijdgerichte stal, maar ben nog nooit gestart. Ik haal voldoende voldoening in mijzelf gewoon 'thuis' te verbeteren. Waarom wil je dit persé, vraag ik me af?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:52

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:05

Ik zou geen valeriaan slikken hoor, ik ben daar een keer zoooo suf van geworden! Durf het nu niet meer te nemen..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:08

Denk net zoals hierboven ergens vermeld is dat het ergens een stuk faalangst is? Bang om het fout te doen TS?

Dan kun je het beste bij iemand terecht die mensen helpt met faalangst.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 09:37

DatBenIkNou schreef:
xMercury schreef:
Hee Bokkers!

Dat is dus de reden dat ik mijzelf dat niet aan doe..Je moet op wedstrijd gaan echt leuk vinden, het is geen verplichting tenslotte. Ik sta op een heel wedstrijdgerichte stal, maar ben nog nooit gestart. Ik haal voldoende voldoening in mijzelf gewoon 'thuis' te verbeteren. Waarom wil je dit persé, vraag ik me af?

Juist omdat ik het zó ontzettend leuk vind en graag doe, ben ik zo zenuwachtig. Als ik iets niet leuk vind, dan ga ik me daar echt geen zorgen om maken haha!

Ik ben heel erg bang om het fout te doen en om vooral zonder een fijn gevoel af te stappen.. Ik leg de lat altijd veel te hoog voor mezelf. Ik moet andere doelen leren stellen! Ben niet zo snel tevreden en perfectionistisch :P

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:31

Niet aan de pillen gaan joh.
Wat kan er nu gebeuren je kan vallen of 100punten krijgen en laatste worden...
Je paard gaat gewoon weer mee naar huis en de volgende keer kan het alleen maar beter gaan.
En al helemaal niet gaan denken aan "wat men zou zeggen of vinden" de beste stuurlui staan altijd aan wal, al zou je winnen dan is er altijd wel iemand die vind dat je het niet hebt verdient. Boeiuh ;)