wedstrijdmaatje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

wedstrijdmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:55

Hallo Bokkers,

Nu heb ik bijna 3 maanden een nieuw paard. Het gaat heel goed met rijden en straks met me nieuwe zadel hoop ik dat het nog beter gaat. Nu wil ik al heel lang op wedstrijden maar kon het niet i.v.m. dat mijn vorige paard nog niet ver genoeg was en geen vervoer. Nu is het probleem van paard er nog niet klaar voor opgelost want heb een nieuwe (bij de vorige is artrose gevonden en ongeschikt voor de sport).

Nu heb ik inmiddels al 2 advertenties geplaatst voor een wedstrijdmaatje waarmee ik op wedstrijd kan (die dus nog een plekje voor mij en mijn paard heeft. Maar hier komen maar geen reacties op, wel zijn mijn advertenties vaak bekeken.

Is het nu echt zo moeilijk om iemand te vinden? Mijn paardje is erg lief naar anderen en zal nooit trappen of bijten. Hij is trailer mak, wedstrijden gewend en meestal erg cool in zijn hoofd. Ook ik vind het niet erg als ik een tijdje in de auto moet zitten omdat de wedstrijd ver weg is. En ik vind het ook niet erg op te helpen met de mensen waarmee ik met meerijd.

Heeft er iemand tips voor mij? We zijn met eigen vervoer bezig maar het is helaas niet zo makkelijk. Ik zou wel graag van de winter starten in de B dressuur en evt springen (ligt er net aan wat de mensen het liefste doen).

HTM

Re: wedstrijdmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:05

Ik denk dat mensen niet zomaar iemand gaan meenemen.
Ik zou het ook niet doen als het kon.
Een wedstrijd kost al veel tijd en geld, dan zal je nog naar jou toe moeten om je op te halen, misschien nog wel een paar uur eerder weg omdat je eerder moet starten of iets, of langer blijven omdat je later moet.
Betekend dus paard lang op de trailer, veel tijd kwijt enz.

Ik denk dat als je het binnen een vereniging vraagt je nog wel kans kan maken, of meebetaald aan de kosten van de benzine, en misschien wel kosten van het onderhoud van de trailer.
Want bedenk je goed, als je op wedstrijd wil met een trailer moet je al een dure auto hebben (niet zo zeer in aankoop maar wegenbelasting en vaak ook verzekering) omdat deze wel zwaar genoeg moet zijn om een trailer te trekken. Daarnaast moet je ook een trailer hebben.

Dus ik denk dat je beter kan gaan kijken of er wedstrijden in de buurt zijn waar je onder het zadel heen kan rijden of lopen.
Deed ik vroeger ook toen we geen trailer hadden, en als ik menwedstrijden rij doe ik dit nog steeds.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:20

HTM schreef:
Ik denk dat mensen niet zomaar iemand gaan meenemen.
Ik zou het ook niet doen als het kon.
Een wedstrijd kost al veel tijd en geld, dan zal je nog naar jou toe moeten om je op te halen, misschien nog wel een paar uur eerder weg omdat je eerder moet starten of iets, of langer blijven omdat je later moet.
Betekend dus paard lang op de trailer, veel tijd kwijt enz.

Ik denk dat als je het binnen een vereniging vraagt je nog wel kans kan maken, of meebetaald aan de kosten van de benzine, en misschien wel kosten van het onderhoud van de trailer.
Want bedenk je goed, als je op wedstrijd wil met een trailer moet je al een dure auto hebben (niet zo zeer in aankoop maar wegenbelasting en vaak ook verzekering) omdat deze wel zwaar genoeg moet zijn om een trailer te trekken. Daarnaast moet je ook een trailer hebben.

Dus ik denk dat je beter kan gaan kijken of er wedstrijden in de buurt zijn waar je onder het zadel heen kan rijden of lopen.
Deed ik vroeger ook toen we geen trailer hadden, en als ik menwedstrijden rij doe ik dit nog steeds.

Mee betalen een de benzine doe ik zo wie zo al.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:14

Ik denk dat er vrijwel niemand is die zomaar een vreemd paard naast zijn eigen paard in de trailer zet. Ik zou dat risico echt never nooit gaan lopen in ieder geval. Imo is de enige kans dan ook dat je met een stalgenoot mee kan zodat de paarden elkaar al kennen, anders geef ik je weinig kans eerlijk gezegd.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 20:25

Helaas staat mijn paard bij een boer en die dochter gaat wel op wdstrijd maar hun hebbe alleen een anderhalfspaards trailer en zij rijd alleen de selecties

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:56

Tja, ik zou het ook niet doen hoor. Sowieso veel te veel rompslomp om jou helemaal op te halen, eerder voor jou weg te moeten of langer te moeten blijven. Bovendien kennen ze je niet. Wat als jouw paard heel mijn trailer afbreekt? Of als hij mijn paard af breekt? Wat als je zo'n tut bent die veel te laat is en ik uren op je moet wachten? Daarnaast vind ik het ook wel lekker makkelijk hoor. Lekker meerijden en benzinegeld betalen, maar wat denk je van onderhoud, schoonmaak, slijtage? Met mij rijdt niemand mee en als er al iemand mee rijdt dan heb ik dat zelf aangeboden en ken ik die persoon.