Wie kent dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonday

Wie kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:24

Hoii.

Ik heb een vraag, Ik heb sinds kort een eigen paard ( Hiervoor had ik allemaal pony's)

nu Ga ik met hem wedstrijden Starten maar ik heb verhalen gehoord dat tussen de paarden rijden niet makkelijk en leuk is. Wat is hiermee jullie ervaring??

Groetjes :)

(ik ben zelf ook nog maar 12 :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:27

Ik heb niet zo zeer slechte ervaringen maar ik ben ook een stukje ouder.
Ik merkte wel verschil in jureren bij de pony's zijn ze wat milder maar als dat alles is.
Wel zijn de mensen die met paarden starten heel erg prestatie gericht.
Verder is de sfeer per locatie verschillend gewoon plezier en er lol in hebben :D
Laatst bijgewerkt door Lau op 07-07-14 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

0011223344

Re: Wie kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:30

De sfeer op wedstrijden varieert heel erg bij waar je rijdt, dat is wat ik meestal meemaak. Als je op wedstrijd gaat moet je vooral voor je eigen plezier gaan en schitteren met je paard, je moet eigenlijk van je af zetten wat andere mensen ervan vinden. Alleen de mening van de jury telt en dan nog, is je eigen gevoel over je rit veel belangrijker!

Heel veel plezier en succes!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:31

Is maar net hoe je zelf rijd. Ik heb met een Haflinger bij de paarden gereden en als je gewoon goed rijd dan haal je echt je punten wel. Ze zijn daar wel vaak wat strenger, maar streng betekend lang dat je gewoon geen kans maakt.

Dus zorg ervoor dat je er klaar voor bent en dan is het een prettige ervaring, als je het niet voor elkaar hebt is het ook niet leuk nee.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:39

Ik vind niet eens dat ze zo veel strenger zijn. Bij de pony's rij je minder makkelijk hele lage punten, maar het is niet zo dat je voor een goede pony proef bij de paarden geen winst rijdt. Paarden wedstrijden vind ik leuker dan pony wedstrijden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:47

Bij Pony's zijn ze wat milder. Als een pony uit de hekjes vliegt krijg je een 5, en bij de paarden heb je kans op een 3.
Maar het ligt ook aan de jury. Toen ik met mijn paard startte ben ik 1 keer afgestraft met een 6-2 doordat hij bij C schrok. Daarna niet meer afgestraft.

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:44

Ik volg!