wedstrijd blunders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:34

Tijdens mijn eerste wedstrijd mocht de pony hengst mee. Eigenaren woonde in de buurt van de manage en ik mocht Domingo meenemen op "wedstrijd". Pony zag echter allemaal leuke andere ponies en het inrijden begon met een zigzag door alle overige combinaties in volle gallop. Alle overige ponies werden stil gezet en de manege eigenaar probeerde mijn pony te vangen en riep: "laat je maar vallen meisje" maar ik bleef stug zitten. Uiteindelijk pony verwijderd uit de bak en zijn we buiten blijven wachten tot ik mijn proefje mocht rijden. Het proefje was een herhaling van het inrijden, pony sprong aan in gallop en ik kreeg hem ook niet meer terug. Ik heb toch geprobeerd mijn proefje te rijden (in gallop) na het groeten (paard letterlijk tegen het juryhokje aan geparkeerd) geprobeerd de rijbaan te verlaten maar pony schoot weer weg en we hebben nog een aantal rondjes extra gedaan... Uiteindelijk toch eraf gesprongen en met de pony in de hand de bak verlaten. Ik had gelook ik 148 punten met een compliment dat ik was blijven zitten.

Mijn oma (die ook was komen kijken naar mijn wedstrijd) maakt het helemaal af. Die kwam na afloop mij feliciteren omdat ik het snelste was :+

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:20

Scum schreef:
Hmmm.... zoveel gebeurt.

Thuis wegrijden. Onderweg... wat trekt die auto toch gemakkelijk. Heb jij het paard op geladen?
Nee... dat heb jij toch gedaan??
Nee?
Paard was dus niet opgeladen en stond nog op stal.


:') _/-\o_

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:03

Mijn aller aller eerste concours. Reed ik twee keer fout parcour. En toen ik de ring uit was kon ik zo vertellen hoe ik moest rijden. Beetje zenuwachtig???

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:14

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D



Hahahahaha dat zou ik wel eens willen zien! In mijn verbeelding is het al te grappig!

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:17

Jaren geleden met springen waren er 9 combinaties aan de start. Ik was nr. 8. De 7 voor mij reden allemaal verkeerd parcours of een een balk.
Ik dacht dat kan ik beter. Ik ga niet fout. Dus starte vol goede moed............ Vergat ik de start mee te nemen.......

Verder blunder ik bijna altijd. Ga soms plat door de volte in de galop. Ziet er niet echt uit voor de jury of schrijfster.

Ik vind die van de pony die gaat zitten in de proef echt fantastisch

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:22

Mijn eerste wedstrijd op de manege(was een F proefje) dus ik mijn lievelings paard helemaal optutten en me niks aantrekken van alle mensen die zeggen niet doen dat lukt nooit met dat paard. Nee ik moest en zou op die eigewijse knol! Dus daar gingen we! Vol vertrouwen de bak in. Maar eenmaal in de bak gingen we alle kanten uit behalve de goede! En de voorleester was mn instructriese en die kon alleen maal lachen. Uiteindelijk nog een redelijk proef gereden met toch nog 200 punten. Het waren niet genoeg punten maar het was wel een top dag!

Mousaka
Berichten: 330
Geregistreerd: 01-05-14
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:39

maylotje schreef:
Mijn eerste wedstrijd op de manege(was een F proefje) dus ik mijn lievelings paard helemaal optutten en me niks aantrekken van alle mensen die zeggen niet doen dat lukt nooit met dat paard. Nee ik moest en zou op die eigewijse knol! Dus daar gingen we! Vol vertrouwen de bak in. Maar eenmaal in de bak gingen we alle kanten uit behalve de goede! En de voorleester was mn instructriese en die kon alleen maal lachen. Uiteindelijk nog een redelijk proef gereden met toch nog 200 punten. Het waren niet genoeg punten maar het was wel een top dag!

Heb ik ook gehad...
Alleen bij f11 en 173 punten ;(

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:04

Ik met m'n springwedstrijd op Ima de fjord, ik werd gefilmd en het springen ging in het begin wel goed totdat ik over de sprong ging die net voor de camera stond maakte ik een mooie koprol over de schouder van het paard.
En wat mensen vroegen of het goed met m'n ging ik keihard schreeuwen door die bak heen dat het goed ging en weer opstapte en m'n parcours afmaakte. _O-

musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:10

Mmm... m'n paard niet onder controle kunnen houden in de ring, waardoor hij buiten de dressuurbordjes loopt en mijn voorlezer (schoonmoeder) bijna omver rent.

Gelukkig kon ze nog net op tijd wegspringen.

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:11

ik deed mee aan de selectie wedstrijd van de Friese kampioenschappen. Ik had een paar dagen ervoor een mooi groen setje gekocht (groene polo, bijpassende broek, dekje en peesbeschermers). Het was zomer en je mocht in zomertenue starten, en ik dacht dat dat gewoon in polo was. Toen ik de baan in kwam om te starten werd ik er gelijk weer uitgestuurd, oeps! Gelukkig maar dat ik m`n wedstrijdkleren nog bij me had!

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:25

Enige blunder die ik me kan herinneren is een hindernis van de verkeerde kant springen.. Je moest na hindernis 8 een soort van rechtsomkeert maken, je moest een paar meter na hindernis 8 langs hindernis 9 rijden, om daarna om te draaien en die te springen. Nou mijn pony zag die hindernis en was niet meer weg te sturen :')
Wel de juiste volgorde O:)

GabyJansen
Berichten: 18
Geregistreerd: 02-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:38

Als ik wedstrijde zou gaan rijden vergeet ik altijd wel wat! Komt zelde voor dat ik alles oo een rijtje heb....

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:09

Het is lang geleden dat ik wedstrijden reed , maar een paar bloopers heb ik wel . Krijg een wedstrijd sjabrak die je net voor de wedstrijd in een grote plas laat vallen ! :o Toen was die niet meer wit :n .

Ik starten met mijn spring paard een aantal dressuur wedstrijden en een van de wedstrijden lag naast de bossen , dat had meneertje goed in de gaten en bij het af groeten van de proef draaide meneertje zich rap om en stoof de wedstrijd ring uit sprong over de hekje heen en we kwamen tot stil in de bosjes die net achter de ring lagen. :o

De jury en de voorlezer en ik moesten kei hard lagen _O- .

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:24

Dat ik mijn paard aan mijn (inmiddels ex) vriend gaf toen ik een vriendin ging voorlezen. Hem vooraf meldde: hoofdstel NIET afdoen (leer mij m'n ex kennen) en gewoon te wachten op het losrijterrein tot ik terug ben.

Merkte tijdens het voorlezen wel wat tumult achter me, maar kon niet kijken. 1e vraag toen ik klaar was met voorlezen van een onbekende: heb jij je paard alweer? %)

Bleek dat mijn ex tóch het hoofdstel wilde afdoen (kon ze makkelijker gras eten), maar het bit bleef haken achter haar tanden. Paard zet 't vervolgens op een drafje -ex draafde mee-, vervolgens een galopje -ex kon nu de beugelriem grijpen en galoppeerde mee-, daarna een nog harder galopje -ex had inmiddels de staart te pakken en riep continu "káppen nou Otje!", en moest uiteindelijk los laten. _O-

Paard uiteindelijk zonder kleerscheuren tussen de trailers kunnen uitvissen. Otje ging in mijn vriendenkring nog jarenlang als "kappen-nou-Otje" door het leven :D

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:28

Toen ik nog stuk jonger was mocht ik met mijn eigen pony een onderlinge wedstrijd op de manege mee rijden. Pony was nog maar 3 keer op die manege geweest, dus het was best spannend.
Het was een proefje zonder galop. We kwamen de bak binnen, beestje is aangesprongen in galop en was er bijna niet meer uit te halen :') Hoeken wilde ze niet in, ze wilde niet op de hoefslag blijven lopen en sprong hele tijd in galop. Op een gegeven moment ging ze voor het hokje van de jury staan en naar binnen kijken en was ze totaal niet meer vooruit te krijgen :') Wat een afgang..
We waren lopend naar de manege gekomen, het was 4 km lopen en toen nog eventjes in de buitenbak gelopen en alsnog stond er onder aan mijn cijferlijst 'Volgende keer misschien wat langer loslopen' :+

dieseliris

Berichten: 451
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:33

ik wrd cowboy genoemt nadat ik met een manegewedstrijd in rengalop door de bak ging oops
(het kwam door de onweer)

Femkex

Berichten: 767
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:40

Oeps! :=

Ik wilde bij het afwenden voor het afgroeten mooi stelling hebben en toen gaf ik iets te veel binnenbeen, waardoor m'n paard over de hekjes gingen 'wijken'. Ik zag de jury helemaal lachen, oeps! En bij m'n laatste wedstrijdje vloog m'n mobiel uit m'n zak. Altijd haal ik m'n mobiel met rijden uit m'n zak en dan vergeet ik het een keer.. dan gaat het natuurlijk weer fout, hihi.

esli14

Berichten: 682
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:12

Hahaha die verhalen hier _/-\o_

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:16

Toen ik voor het eerst begon met paardrijden en op mijn shetlander door de bak reed, zette ik gewoon mijn eigen route door de hindernissen en de hindernissen die niet leuk waren, reden ik en mijn witte shetlandertje gewoon eigenwijs omheen.

Jaren later nog eens een springconcours gereden. Kreeg een weigering en zette mijn merrie achteruit ipv van een volte te nemen. Merrie zette de sprong in, maar sprong zo hoog dat ik er zelf vanaf donderde en zij zelf de volgende hindernis nam.

HighVoltage

Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-12

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:13

Bij mijn allereerste wedstrijd werd ik eerste, wel leuk natuurlijk. Wist alleen niet hoe de ereronde werkte...
Ik dus van voor aan het galopperen met de overige deelnemers achter mij, gaat de laatste zo traag dat ik gewoon mijn individuele ereronde vergeet en die pony volg naar buiten...

Werd toen wel teruggeroepen :+

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:26

Ik ook!
Eerste keer starten in de B en met mijn topbrave jonkie 3 jaar was hij, al paar keer in de witte hekjes geoefend dus daar gingen we dan.
Mijn broer las voor à binnenkomen dus langs de à zeg maar, en tot 3x toe is hij gewoon tussen de hekjes doorgeglipt voor de à! Ik en mijn broer die voorlas+ de hele kantine vol. Allemaal ontzettend lachen natuurlijk. Na de derde x gingen we erlangs en begonnen we gelukkig! Gelukkig had de jury er begrip voor aangezien hij nog jong was en drie keer eigenlijk voor het begin van de proef eruit was niet gediskwalificeerd, later dit jaar was hij 4 wij l1 gestart ging super, alleen laatste lijn kwamen we op h-x-g groeten en daar snapte hij niks meer van we kwamen van links naar rechts geslingerd aan en hielden halt, ikzelf maar gelukkig ook de jury konden er hard om lachen!! Hihi.

_Kyarah

Berichten: 111
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:48

Een paar jaar geleden was ik met mijn (toen) 4-jarige paard op wedstrijd. Hij was pas voor de 3de keer op ander terrein en vond alles nog een beetje spannend. Toen we de proef gereden hadden wilde de jury nog iets zeggen. Dus hij schoof het raampje van het juryhokje open, waarop mijn paard zich helemaal kapot schrok en er keihard tussenuit galoppeerde :+.

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:55

achterwaarts moeten en er in volle galop van door gaan, omdat er een hond naast de ring aan het heen en weer rennen waa.
laat asjeblieft je hond aangelijnd of nog beter lekker thuis laten

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:40

Deze week bij de regiokampioenschappen nog: uit mijn jasje gescheurd (gelukkig pas na de proef). Laarzen gingen open tijdens de proef....

h-k gebroken lijn 5 m daarna doorzitten. Bij K aangekomen, paard uit het niets op de rem en vollledig omhoog. Daarna door gaan zitten en arbeidsgalop links aangesprongen alsof er niks aan de hand was. Voor de gebroken lijn een 3 maar toch voor het aanspringen weer een 6. :Y)

marloes12345
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:41

ik kreeg het een keer voor elkaar om tijdens het inrijden 2 keer te vallen en naar de bak toe nog een keer maar de proef gewoon goed gereden en ik werd ook nog doodleuk eerste XD (manegewedstrijd)