wedstrijd blunders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:59

Mijn nicht had een keer wedstrijd en ze kwam helemaal glunderend de bak uit omdat het zo goed ging. Het was een onderlinge wedstrijd op een manege pony die nog een keer moest lopen. Mijn nicht moest er dus af maar ze was nog zo met dr hoofd in de wolken dat ze haar been niet goed over het zadel zwaaide. Ze bleef haken en toen viel ze met haar witte broek in de modder :') volgende proef toch maar mijn broek geleend.

janouk
Blogger

Berichten: 17905
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:02

Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:06

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D

hahahaha best story ever!! Hele mooie actie :')

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:07

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D


Dit had ik graag willen zien.
Als jury was ik ook niet meer bijgekomen.

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:10

Gister nog (fnrs proef).

Had ten eerste geen voorlezer dus moest ik nog iemand regelen toen ik al in de bak was, gelukkig was er iemand.. Reed 2x fout en ook nog 1x fout voorgelezen. 2x vergeten te groeten.. had ook maar 202 punten en 4 vieren en 10 vijfen.. _-:(

Maar was toch een leuke dag (en theorie gehaald met 0fout!)

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:36

Hahahaha die met die zittende pony, ik lig dubbel! _O-

Mijn grootste blunder is toch wel zo'n 3 jaar geleden. Ik was op buitenconcours met mijn huidige paard, hij was nog jong en fris (en hengst) en hij was tijdens het losrijden al een blok dynamiet. Gelukkig konden we een goed tijdje losrijden en was de spanning grotendeels weg tegen de tijd dat we de eerste proef in moesten. Wij beginnen doodleuk aan onze proef, drafgedeelte ging prima, weinig spanning en kon hem goed rijden, dus ik was gefoccused op de proef en vergat dat hij zo'n brok spanning was bij het losrijden. Op een gegeven moment moesten we afwenden bij E, en in galop aanspringen op X, en bij het aanspringen kwam er weer een beetje spanning los. Meneer gaf een gigantische bok waar ik totaal niet op had gerekend (normaal kan ik zijn bokken namelijk prima uitzitten, maar het was meer 'the element of surprise' hier :') ) en ik lag er naast. Lichtelijke paniek omdat het zomerseizoen was en er genoeg hengstige merries rondliepen, maar de witte hekjes waar wij tussen moesten rijden zijn echt de redder in nood geweest, want mijn paard is nou eenmaal een echte dressuurmuts, en het is nooit in hem opgekomen om over de hekjes heen te springen om naar de andere paarden toe te rennen :') :+ Heb hem ook snel weer kunnen pakken (braaf dier :D ) en onze tweede proef hebben we gewoon weer een winstpunt gereden :')

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:23

Inrijden toppie en in de proef volle bak staken en maar afgroeten...
Een heel stresserend paard onder me hebben en 2 x vergeten te groeten :')
Tijdens dressuurproef vergeten te beenbeschermers uit te doen en niemand had het door en zelfs de jury niet!
Vader had pony opgezadeld maar martingaal vergeten dus opnieuw opgezadeld maar ik moest beginnen inspringen en vond al dat er iets niet klopte.
Kom ik parcours binnen verschiet mijn pony en springt opzij en mijn zadel hing onder der buik.
Proeven fout rijden gebeurd ook wel eens.
Ineens via de luidspreker dat er eentje los liep op het terrein, rarara dat was de mijne :')
Zal nog wel meer zijn maar kom er niet op.

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 14:15

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D



Hahahahahahaha !!! _/-\o_

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:59

Hahaha dat verhaal van janouk _/-\o_
Ik ben gelukkig nooit verder gekomen dan spullen vergeten en verkeerd rijden, gelukkig is dat altijd wel weer goed gekomen :)

belper
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:10

nou bij mij was van het weekend wel de grootste blunder denk ik.
het begon al met gewoon naast mun paard lopen naar het losrij terrein, kwamen shetjes aangerend en meneer lag al bijna in de sloot. toen eenmaal aan het rijden ging het wel, eerste proef ook nog.
maar 2e proef was naast een tent en t springen, en tja toen was t feest natuurlijk..
voor ik begon al een paar keer wegcrossen bij de tent in de buurt. toen ik ongeveer begon aan de proef was natuurlijk de uitslag bij t springen met een hoop muziek en geklap, uiteraard weer wegschieten. uiteindelijk de a-c lijn van de buren ook even verkend :') , gouw weer terug gestuurd en nog een poging gedaan om aan te galloperen, maar weer wegschieten. Dus heb maar afgemeld om geen verlies te rijden. Jury gaf me gelukkig nog wel even de kans om de proef verder te rijden en heb in ieder geval een beetje rustig kunnen galloperen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8355
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:11

ik ben een keer bij een manege wedstrijd uit mijn rijbroek gescheurd -O-
ik stapte onder het hek door om mijn pony over te nemen en RAAATTTSSSSS, van mijn kruis tot mn knieën.

ik heb ook een keer een L1 proef gedaan waarin ik alleen maar als een raketje door de bak heen ging, iets met een hengstige merrie en een hengst aan de andere kant van het hek :')

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:15

foei merries toch.... :+ hoe moet je eigenlijk bij een paard merken dat ie hengstig is als je hem nooit hengstig hebt meegemaakt

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8355
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:16

kesha1 schreef:
foei merries toch.... :+ hoe moet je eigenlijk bij een paard merken dat ie hengstig is als je hem nooit hengstig hebt meegemaakt



nou, een hem word niet hengstig hoor _O-
grapje, erg flauw van mij sorry.

ik merk het altijd omdat ze ineens heel lief word tegen andere paarden en vooral ruinen en hengsten, voorderest staat ze overal tegenaan te plassen.

Sjolvir

Berichten: 25292
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:22

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D


Met deze ga je gewoon de topper van dit topic blijven denk ik.

Blunders.. hmmmmm.
Eerste keer L1 met Sjolvir.. laars zakte uit.. heel ver.. dus halverwege proef uitgedaan en met blije bonte sok doorgereden.
(wel gediskwalificeerd, had laars aan iemand gegeven, was hulp aan derden, had hem gewoon weg moeten smijten)

Verkeerde kant op rijden, doe ik nog steeds, ook al staat er iemand te bulderen LINKS LINKS LINKS...
Dit jaar me het districts kampioenschap met Toobs gekost...
Idioot reed weer eens verkeerd...

Nog een leuke met Toobs, gelukkig HC, na al dramatische ochtend voor jury met vallende ruiter en na me iemand die verzocht werd door de jury om te stoppen omdat het te gevaarlijk werd.
Let wel.. dit was het M1.. :+
Goed wat deed ik?!
Nou.. reed de diagonaal op.. voor middendraf.
Zag zwaan aan andere kant van bak kudde pinken induiken...
Zag pinken aanstalten maken op te staan om te gaan rennen.
Ik kan heel snel optellen en Toobs had toen nog de ik kan heel hard stuurloos wegrennen knop.
Dus razendsnel eraf gesprongen, stond net op de grond en weg was ie...
Samen met de pinken :') .
In de kantine snapten ze er niets van, die zagen de koeien niet.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:23

Na mijn tweede outdoor ooit (eerste van dit jaar) kon ik het volgende op FB zetten :D

Een geslaagde concoursdag in Hemmen gehad vandaag. Op het losrijterrein heeft Lin haar mooiste uitgestrekte gangen laten zien. Ik zat er alleen niet op, ik probeerde haar te vangen want ze was me te snel af. In de ring al zigzag appuyerend in een uitstekende passage binnengekomen via AFBM. Tijdens het inzetten van de slangevolte vonden we het interessant staan om de (gelukkig lege) ring naast ons ook even te gebruiken en een mooie pirouette te laten zien. Na het nemen van een onzichtbare hindernis (heel knap) weer terug in de ring en in een technisch perfecte piaffe afgegroet. En dat allemaal al in de L1 We vonden het niet nodig om de tweede proef ook te rijden, we hadden immers al alle kunstjes laten zien :o

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:23

Foutloos rondgaan met springen (en als snelste als ik de omstanders mag geloven) en dan in de bocht naar de laatstr hindernis eraf vallen :o toen was ik gediskwalificeerd :o

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:27

Wat een hilarische verhalen staan hier! :)

Hihihihi.

Ik ben trouwens zelf ook een keer (in de klasse B) mijn peesbeschermers af vergeten te doen en dus de proef gestart toen de jury aangaf dat ik ze nog om had :o
Mijn voorlezer vlug de ring in om ze af te doen en toen mocht ik opnieuw starten(wel - 2)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:00

Wat een onwijs grappige dingen komen er voorbij zeg _/-\o_

Mijn grootste blunder was met mijn verzorgfjord tijdens een onderlinge wedstrijd..
Hij was toen na een revalidatieperiode weer oké, dus ik dacht: why not, proberen kan geen kwaad en was toch maar voor de lol!
Hele proef ging echt super, totdat we moesten galopperen.
Afbeelding

We galopperen aan, meneer galoppeert keurig zijn rondje, maar wanneer er daar de uitgang van de bak te zien is, rent ie er gewoon vol rechtdoor uit! (die stippellijntjes zijn openingen)
Vervolgens de stallen ook uit.
Buiten konden we omdraaien en zijn we gewoon stug terug de bak in gegaan en om weer verder te galopperen.
De jury zat ons echt met open mond aan te staren, maar ik kon alleen maar lachen terwijl we de rest van de proef reden.

We zijn toen nog 7e van de 11 geworden, haha.

DiFa
Berichten: 207
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:01

Mijn grootste blunder was een paar maanden geleden.
Ik maakte mijn M2 debuut. Mijn man was heel lief geweest om mijn wedsrijdbroek (die al uitgewassen was) in de wasmachine te gooien dus mijn wedstrijdbroek was nog helemaal nat. Ik keek in de kast en zag nog een nieuwe nooit gebruikte witte rijbroek liggen die ik ooit eens goedkoop ergens gekocht had onder de mom van misschien komt die ooit eens te pas. Ik ga op wedstrijd en rij mijn proeven. Toen ik weer bij de auto kwam stapte ik van mijn paard af en mijn moeder zegt: oh heel je broek is gescheurd. Ik voelde hele vellen van mijn zogenaamde leren zitstuk (wat van een soort van zeem gemaakt was). Ik deed de auto open en legde mijn cap, zweep en sleutel in de auto en gooide de deur dicht. Ik zadelde mijn paard af en wilde mijn spullen ook in de auto leggen, maar op de 1 of andere manier was de auto op slot gesprongen. Ik in paniek, want mijn sleutel lag ook nog eens in de auto. Gelukkig had mijn moeder haar telefoon in haar jaszak en kon ik mijn man bellen of hij kon komen met de reservesleutel. Gelukkig lagen de dekens van mijn paard in de trailer, want het was nog winter en kon ik haar lekker warm in de trailer zetten. Afin ik dus naar de kantine gelopen met al mijn spullen (Zadel, singel, hoofdstel, bontje en witte dek) en kapotte broek. Ik zei nog tegen mijn moeder dat zij straks mijn coupon mocht halen zodat ik niet voor schut zou staan met mijn kapotte broek. De prijsuitreiking begint en ik behaalde de 1ste prijs. Moest ik naar voren met mijn wedsrtijdjas en kapotte broek. Ik was erg blij, maar kreeg wel een rode kop toen iedereen begon te lachen.

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:24

Jammer dat dit topic beetje dood valt... ;) :P

Ik had nog een hilarische blunder niet geplaatst.

Ik ben een keer steigerend, stuiterend en vervolgens vol achterwaarts (paard was bang v juryhokje) binnengekomen over de ac lijn in een m1 proef.
De jury moest er erg om lachen (ik wat minder op dat moment :)) en ik kreeg daarna nog goede punten met leuk commentaar. En de opmerking: goed opgelost, knap dat je bent blijven zitten :)

Hermesje

Berichten: 31
Geregistreerd: 25-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:29

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.


20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D




OMG hahahahaha garme maar wel een hilarisch verhaaltje XD

MJDR
Berichten: 218
Geregistreerd: 25-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:36

Vroeger toen ik wedstrijd deed voor de eerste keer op elza, ging ze bij het aangalloperen keihard naar de andere kant rennen en sprong over de hekjes... :')

Hermesje

Berichten: 31
Geregistreerd: 25-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:42

ajspruit schreef:
Wat een onwijs grappige dingen komen er voorbij zeg _/-\o_

Mijn grootste blunder was met mijn verzorgfjord tijdens een onderlinge wedstrijd..
Hij was toen na een revalidatieperiode weer oké, dus ik dacht: why not, proberen kan geen kwaad en was toch maar voor de lol!
Hele proef ging echt super, totdat we moesten galopperen.
[ Afbeelding ]

We galopperen aan, meneer galoppeert keurig zijn rondje, maar wanneer er daar de uitgang van de bak te zien is, rent ie er gewoon vol rechtdoor uit! (die stippellijntjes zijn openingen)
Vervolgens de stallen ook uit.
Buiten konden we omdraaien en zijn we gewoon stug terug de bak in gegaan en om weer verder te galopperen.
De jury zat ons echt met open mond aan te staren, maar ik kon alleen maar lachen terwijl we de rest van de proef reden.


We zijn toen nog 7e van de 11 geworden, haha.


haha er zijn echt grappige verhalen hier XD :D

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:45

Hmmm.... zoveel gebeurt.

Thuis wegrijden. Onderweg... wat trekt die auto toch gemakkelijk. Heb jij het paard op geladen?
Nee... dat heb jij toch gedaan??
Nee?
Paard was dus niet opgeladen en stond nog op stal.

Eerste keer in een sprinparcours, paard had er zin in! Ik kon hem gewoon niet houden. We hadden al 3 hindernissen gedaan en onderweg naar 4 krijgt ie opeens hindernis 2 (oxer) van de verkeerde kant in het vizier. Daar had ie zijn zinnen op gezet! En daar gingen we dus mooi van de verkeerde kant overheen, ik had er niks meer over te vertellen....

L2 dressuur, middengalop op de rechte zijde richting de C. Paar reageerde eigenlijk niet genoeg op de hulpen dus tikje met zweep. Paard schopt terug uit protest, wit hekje doormidden. En een helft daarvan vliegt tegen de auto van de jury aan. Punt: 5 "Verzet".

Mousaka
Berichten: 330
Geregistreerd: 01-05-14
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:01

Toen ik 8 jaar geleden me eerste proefje reed. Ging ik op een pony die best snel was... Dus je raad het al
Ik heb heel de proef galopperend me oefeningen gereden. Ik had 207 punten en moest er 210 hebben :(