wedstrijd blunders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:09

Ik was super geconcentreerd tijdens mijn proef. Toen moest ik halthouden (gewoon in de proef, dus zonder groeten) maar wat doe ik, ik ga netjes halthouden, teugels in 1 hand en groeten :') (op dr E-B lijn, gericht naar de lezer haha) Gelukkig kon de jury er wel om lachen en zag het niet als afgroeten gelukkig!

Nog een blunder was dat mijn pony heel erg moest plassen. Dus echt aan de gang moeten houden tot het eind van de proef. En toen mocht ze eindelijk halthouden. En ja hoor, keurig op X deed madame haar plas ;) Daarna heeft geen enkele combinatie nog een rechte AC-lijn kunnen rijden door 'die enge plas op X' :P

HeavensLove

Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:23

Echt een paar geniale blunders gelezen, sommige lag ik echt plat van het lachen ... gewoon al bij het lezen .. hoe moet dat dan wel niet in Real Life geweest zijn ^^

Ok, ik moet toch even nadenken wat ik allemaal al ben tegengekomen op wedstrijd ...

Ooit ging ik eens met mijn paard naar de stal (ik zat erop) om mijn springzweep te gaan halen die aan stal lag, ik dacht laten we stoppen en afstappen voor de stal ... mijn paard dacht er anders over ... die liep gewoon recht de stal binnen, nu die staldeuren waren niet hoog genoeg voor een paard van 1.68m met een ruiter van 1.70m erop ^^, dus pakte ik de baar vast van de staldeur en ging mijn paard zo van tussen mijn benen en ik hing daar mooi aan de staldeur ...

Ook al eens parcours vergeten, barrage waren nummers door elkaar (wat heb ik daar een hekel aan), stond een vriendin van mij langs de kant AL mijn nummers te roepen ^^ had ik wel nog lekker prijs :p

Euhm ja, met een witte rijbroek in de modder vallen ... altijd heel fijn ^^

Voor de rest valt het best mee van blunders, na al die jaren wedstrijd :)

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:23

Iris82 schreef:
Moniquex schreef:
2 linker rijlaarzen mee en daar ook mijn proeven mee gereden :+ :D


Ik wilde op de like knop duwen. :')
Jammer dat die nog ontbreekt. Lijkt me een ervaring op zich. :P


hihi ja niet voor herhaling vatbaar :o :') Was in de M1, wel prijs en winst :D Maarja wat moet je, was 50 kilometer. ..en maat 37 met hoogte 42 :')

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:29

Ik voel de blaren. :')

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:57

Laatst nog,

Ik reed met een haflinger een B proefje met galop en ik wist dat hij tijdens het aangalloperen dat hij wel eens een vreugde bokje maakt.

Maar inplaats van een klein vreugde bokje werden het de hele proef door enorme bokken :')

Aan het eind stond er bij aangalloperen; iets te enthousiaste galop :+

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:03

In een L2 proef moet je binnenkomen op de a-x-c lijn, was nog niet helemaal wakker en ging op x stil staan om te groeten :P

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:04

Mijn meest recente blunders waren tijdens een FNRS-vaardigheidswedstrijdje op mijn eigen manege.

We komen eerst al te laat op stal. Nou ja, te laat? Ik moest als laatste deelnemer die middag starten. We zouden een uur voor de eerste vaardigheidsproef aankomen op stal, maar dat werd door wat file een half uurtje. Mijn vriend zou zoals altijd helpen met het parcours opbouwen, maar ze waren bijna een uur ingelopen op de planning, dus het stond allemaal al klaar toen wij aankwamen...

Vervolgens blijkt er net de eerste van de maand een nieuwe proef te zijn ingevoerd waar dus niemand van onze manege van op de hoogte was tot de jury verscheen. Gevolg: slechts een paar keer proef kunnen doorlezen in plaats van grotendeels uit mijn hoofd leren. En hetzelfde gold voor mijn vriend als voorlezer. Kortom: moest maar blindelings gaan vertrouwen dat hij het goed zou doen dit keer (en eerdere ervaring...ahum) 8-) ...

...en natuurlijk gaat het dan mis :') . Er leken een paar onderdelen heel erg op elkaar. We moesten 2x E-B afwenden en ik geloof 3x A-C afwenden in totaal. Mijn vriend braaf voorlezen, maar bij een bepaald stukje keek hij even op om te zien waar ik was en of hij het volgende onderdeel al kon gaan voorlezen...met als gevolg dat hij vergat zijn vinger bij de regel te houden en verder voorlas bij het volgende onderdeel met dezelfde tekst :D . Ik reed natuurlijk ook weer braaf verder, want wist ik veel hoe de onderdelen in elkaar zaten :+ . Gelukkig hadden we een lieve jury die na het afgroeten haar raampje open deed en vriendelijk zei dat mijn vriend wat onderdelen was vergeten. Vervolgens mocht ik vanaf het laatste juist gereden onderdeel opnieuw beginnen, zodat ik toch de hele proef zou hebben gereden voor een beoordeling. Uiteindelijk zelfs nog gedeeld derde prijs, dus zo slecht had ik het nou ook weer niet gedaan *D !

Toch is dit scenario niet voor herhaling vatbaar...de extra zenuwen die ik hierdoor kreeg...pfffffff :') !

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:08

cnterpstra schreef:
Mijn meest recente blunders waren tijdens een FNRS-vaardigheidswedstrijdje op mijn eigen manege.

We komen eerst al te laat op stal. Nou ja, te laat? Ik moest als laatste deelnemer die middag starten. We zouden een uur voor de eerste vaardigheidsproef aankomen op stal, maar dat werd door wat file een half uurtje. Mijn vriend zou zoals altijd helpen met het parcours opbouwen, maar ze waren bijna een uur ingelopen op de planning, dus het stond allemaal al klaar toen wij aankwamen...

Vervolgens blijkt er net de eerste van de maand een nieuwe proef te zijn ingevoerd waar dus niemand van onze manege van op de hoogte was tot de jury verscheen. Gevolg: slechts een paar keer proef kunnen doorlezen in plaats van grotendeels uit mijn hoofd leren. En hetzelfde gold voor mijn vriend als voorlezer. Kortom: moest maar blindelings gaan vertrouwen dat hij het goed zou doen dit keer (en eerdere ervaring...ahum) 8-) ...

...en natuurlijk gaat het dan mis :') . Er leken een paar onderdelen heel erg op elkaar. We moesten 2x E-B afwenden en ik geloof 3x A-C afwenden in totaal. Mijn vriend braaf voorlezen, maar bij een bepaald stukje keek hij even op om te zien waar ik was en of hij het volgende onderdeel al kon gaan voorlezen...met als gevolg dat hij vergat zijn vinger bij de regel te houden en verder voorlas bij het volgende onderdeel met dezelfde tekst :D . Ik reed natuurlijk ook weer braaf verder, want wist ik veel hoe de onderdelen in elkaar zaten :+ . Gelukkig hadden we een lieve jury die na het afgroeten haar raampje open deed en vriendelijk zei dat mijn vriend wat onderdelen was vergeten. Vervolgens mocht ik vanaf het laatste juist gereden onderdeel opnieuw beginnen, zodat ik toch de hele proef zou hebben gereden voor een beoordeling. Uiteindelijk zelfs nog gedeeld derde prijs, dus zo slecht had ik het nou ook weer niet gedaan *D !

Toch is dit scenario niet voor herhaling vatbaar...de extra zenuwen die ik hierdoor kreeg...pfffffff :') !


Zoiets had ik ook :P
Had verkeerde proef geleerd en ik zou ook voorlezen bij 2 mensen. Dus na aantal onderdelen deed de jury het raampje open 'uhm, welke proef heb jij?' '5?' 'ja, maar je moet 4..' Oeps :=
Toen ik de tweede ging voorlezen ging het raampje weer open 'proef 4 nu?' 'jaaa!'
Voordeel voor mij was dat ik dus die proef 2x ging voorlezen dus toen ik zelf moest kende ik hem wel haha :P

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:24

Ik heb het ooit gepresteerd om op een dag (Met 2 verschillende paarden) in alle 4 de proeven 2 keer verkeerd te rijden.. :+ :=

keeyzie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:25

Er komen echt geweldige acties langs *\o/* *\o/*

Mijn eerste pony was meteen de moeilijke. Een welsh A, net eerste jaar stonden we meer stil dan dat we reden. Meneer vond het gras namelijk interessanter dan de les en ik was nog net niet sterk genoeg om hem omhoog te houden. Ons eerste wedstrijdje was op gras, en bij het aangroeien ging het helaas al mis. Pony ging met zijn hoofd omlaag en ik gleed er voorover af. Pony op zijn donder gegeven en weer opgestapt. Maar helaas vond pony het gras nog steeds lekker waardoor hij weer omlaag dook. Mijn moeder is de ring ingemoeten om hem uit het gras te halen en mij op weg te helpen.

Toen besloten we maar wat wedstrijdjes op zand te starten, maar ook dat was geen succes. Het aangroeien ging goed evenals de proef maar tijdens het afgroeten vond pony het nodig om te gaan rollen. Ik gaf mijn pony natuurlijk weer op zijn donder en toen ik mijn voet in de beugel zette op weer op te stappen zakte hij weer in elkaar tot 3 keer toe, toen vond hij dat ik wel weer op mocht stappen ;)

Ook vond deze pony het erg leuk om tijdens de Brabantse kampioenschappen uit de ring te springen en de plantjes naast de bak aan te vallen. Een enorm deugniet dus!
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 25-08-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

keeyzie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:30

En met de pony die ik daarna kreeg ben ik gaan springen. Deze pony had al veel ervaring in het springen maar dat hij zo enorm enthousiast werd waren ze vergeten te zeggen. Bij het aangroeten ging alles nog goed tot dat de bel ging. Meneer stond op zijn achterbenen en ik zat ineens achter het zadel. Toen meneer neerkwam vond hij het nodig om meteen in volle vaart te vertrekken.

Ik kon mezelf gelukkig nog in het zadel hijsen maar kon een van mijn beugels niet meer vinden. En die pony ging hard, het enigste wat nog lukte was een pluk manen vasthouden en sturen. Naast de ring stond de vader van mijn beste vriendin me aan te moedigen, waardoor ik toch nog wat kon lachen.

En ik mocht trost zijn want ik had perfect bij elke hindernis de bovenste balk eraf gesprongen en de snelste tijd! Daarna veel gaan oefenen op controle waarna het springen iets verantwoorder werd :)

Deze pony heeft het ook ooit gepresteerd om met zijn voorbenen tussen een oxer in te komen en er vervolgens niet meer uit te durven. De hele hindernis moest uit elkaar worden gehaald voordat pony verser durfde.....

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:16

Ik had em gister 1! Debuut met paardlief. Galop EBE grote volte. Ik raakte mn beugel kwijt *paniek*! Ben stil gaan staan, beugel in en verder gedraaft. Als ik dat niet had gedaan was het erger geweest: zandhappen!
Een mooie 3 op mn protocol haha en een 2 voor het niet tonen overgang draf :=

friendly
Berichten: 8400
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:20

Ai...dat zijn even pijnlijke punten. Wellicht kan je dit debuut gebruiken als oefening om je beugels weer terug te vinden zonder dat het de oefening schaadt op wat voor manier dan ook. Rijtechnisch en in de vorm van zandhappen. En als je nog tijd-/ruimte over hebt kun je ook gewoon daarna weer aangalopperen, dan heb je alleen minpunten op de volte ;)

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:22

Ik moet gewoon mn hakken uitdrukken ipv optrekken, dan raak ik ze ook niet kwijt haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:26

Ik ben ook wel regelmatig wat vergeten mee te nemen op wedstrijd, en een keer vergeten te vlechten en daar pas achter komen bij het losrijden (gelukkig elastiekjes meegenomen).

Ook een keer tijdens de kringkampioenschappen in de L2 kampioen geworden dus ere ronde rijden in de springring, paard heel entousiast want die vond dat wel mooi al die aandacht, totdat ik geen controle meer over haar had en ze zo recht op een hindernis af ging en er ook overheen sprong (ik als dressuurmiep), iedereen lachen natuurlijk en ik het hard in mijn keel :P

Vorige pony ging tijdens halthouden regelmatig een plasje doen en nam er alle tijd voor, inclusief luid gekreun van opluchting :D

Oja nog een blunder, paard klaar om naar het inrijterrein te gaan, ik klaar, wil cap opdoen en vlak daarvoor scheet er een megagrote meeuw op mijn kop, dus je kan wel nagaan wat voor plek ik op mijn hoofd had haha. 8)7

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:36

Meer dan genoeg!
- bokkend een volte rijden waarna ik er half naast hing, dus voorlezer roept: tussen a en f aangalopperen dus ik half ernast hangend aandrijven en toen onder het galopperen er weer opklimmen. had een 4 voor aanglopperen maar wel een compliment dat ik er weer op kwam en tot dan toe ook nog eens het hoogte puntenaantal had wat er was (1e)
-Chap die langzaam losging
-met springen al te vaak eraf gevallen
-pony besloot te gaan steigeren en bokken
-eigenlijk zou ik de onderlinge voor spek en bonen meedoen met bijzet omdat t zn eerste wedstrijd was en dan vergeten bijzet eraan te doen

laziezo

Berichten: 137
Geregistreerd: 17-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:00

Ik zij inmiddels in de klasse Z maar heb ook genoeg meegemaakt..

E-B door een S van hand veranderen en onder X steigeren.. Uhm dat stond niet in de proef!
A afwenden X halthouden en groeten, Voorwaards in... Dat werd dus achteruit en vooral niet naar de jury kunnen komen omdat de zon op de auto schitterderde.
Niet willen laden, gekke sprongen in de proef, wissels springen terweil het toch eigenlijk in contragalop moest.

Of M-X-K van handveranderen in uitgestrekte draf in een bak waar bij alle letters bloembakken staan en dan van uitgestrekte draf naar halt..

En inderdaad Singel of dekje vergeten. Ik heb ook wel eens op een Selectie gestaan met mijn tiedeman teugels. Ik heb toen snel tussen de proeven door gewisseld met een ander.

Het ergste vond ik dat ik verkeerd reed op de Regio. Maargoed, het blijft een stout paard haha

JohanBerg
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:14

Grappigg

Bootsiebob

Berichten: 5553
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:27

Geen wedstrijd, maar een uitvoering met een soort carrousel op muziek, met een hoogdrachtige ijslander. Het ging geweldig totdat ze net op het punt dat wij voorop moeten in galop ineens heel dringend moet plassen en er niemand langslaat, zodat we een heel stuk hebben moeten overslaan :-)

Ook mijn eerste(en laatste} ponywedstrijd ooit op vreemd terrein de hele proef een wilde pony gehad en laatste geworden. Ponybeest liet weten wat hij daarvan vond door in de ereronde bokkend op de jurytafel af te rennen en de juryleden moesten snel maken dat ze wegkwamen haha. Tafel lag om!

FriesWytske
Berichten: 9907
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:05

laziezo schreef:
Ik zij inmiddels in de klasse Z maar heb ook genoeg meegemaakt..

E-B door een S van hand veranderen en onder X steigeren.. Uhm dat stond niet in de proef!
A afwenden X halthouden en groeten, Voorwaards in... Dat werd dus achteruit en vooral niet naar de jury kunnen komen omdat de zon op de auto schitterderde.
Niet willen laden, gekke sprongen in de proef, wissels springen terweil het toch eigenlijk in contragalop moest.

Of M-X-K van handveranderen in uitgestrekte draf in een bak waar bij alle letters bloembakken staan en dan van uitgestrekte draf naar halt..

En inderdaad Singel of dekje vergeten. Ik heb ook wel eens op een Selectie gestaan met mijn tiedeman teugels. Ik heb toen snel tussen de proeven door gewisseld met een ander.

Het ergste vond ik dat ik verkeerd reed op de Regio. Maargoed, het blijft een stout paard haha


Met de teugels zelf mag je gewoon rijden. Als je het andere er maar afhaalt. Vaak genoeg gedaan, omdat ik met dat paard de thiedemann tijdens het losrijden wel nodig had.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:11

Ik ging altijd naar de wedstrijden in mijn normale kloffie. Wil ik mijn witte rijbroek aandoen zie ik dat ik een hele mooie zeegroene onderbroek aan heb, de broeken destijds hadden nog niet de kwaliteit die ze nu hebben.
Dus je kon heel mooi zien dat ik een groene slip droeg :oo

mokzalf
Berichten: 67
Geregistreerd: 25-08-14
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:11

Tijdens het binnenkomen en groeten blijft knollie staan omdat het moet plassen.. Haay jury :')

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:14

Ik ben denk ik ongeveer alles inclusief pony weleens (bijna) vergeten ben mee te nemen, en ik ben al meerdere keren uit mijn laarzen gescheurd :+

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:47

denisesilver schreef:
Ik ben denk ik ongeveer alles inclusief pony weleens (bijna) vergeten ben mee te nemen, en ik ben al meerdere keren uit mijn laarzen gescheurd :+


Hoe krijg je het voor elkaar je pony te vergeten? _/-\o_

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:52

Marrie_L schreef:
denisesilver schreef:
Ik ben denk ik ongeveer alles inclusief pony weleens (bijna) vergeten ben mee te nemen, en ik ben al meerdere keren uit mijn laarzen gescheurd :+


Hoe krijg je het voor elkaar je pony te vergeten? _/-\o_

dit heb ik ook weleens gehad toen ik met een vriendin op wedstrijd meeging als groom.
die vriendin had gezegd: de kar (met zadel enzo) staat al in de trailer, waarop haar moeder de kar niet verstond en hoor staat al op de trailer dus toen riep ze naar mij: Sluit maar af hij staat al op de trailer! en ze hebben 2 ponys en 1 zou thuisblijven dus logisch dat ik nog gebries hoorde.
dus ik sluit af en ga ik de auto zitten en op wedstrijd maak ik de trailer open en daar stond geen paard.
gelukkig konden we hem nog gaan halen omdat het dichtbij was!