Concours bb.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_a

Concours bb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 17:31

Hoii! Ik had van een meisje gehoord dat het leuk was om concours te doen! Maar ik zei zo van: ik heb geen start pas. En zij zegt dat dat niet hoeft.
Dus vraag 1: klopt dat
En vraag 2: wat is concours precies, en wat als je daarmee start in de BB (ik dacht dat dat bixie was)

ElsRoosje

Re: Concours bb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:41

Vraag 1: dat verschilt per wedstrijd, op de ene wedstrijd mag je alleen mee doen met startpas, de andere laat ook andere deelnemers toe. Dat moet je uitzoeken op de site.
Vraag 2: Je rijd dan een parcourtje of een proef in (meestal) je eigen klasse, soms mag ook alleen B en Groen zonder startpas.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:21

Voor het BB heb je NOOIT een startpas nodig, je moet wel lid zijn van de KNHS (individueel of via een vereniging).

Concours is een wedstrijd. Zonder startpas kun je alleen BB-springen of evt impulsrubriek dressuur starten als dat op de wedstrijd is. Voor de bixie kun je stempelkaart aanvragen (als je max 12 bent), maar dat zijn weer heel andere wedstrijden/proeven/parcoursen.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:16

*ik bedoel ook met dat je een startkaart moet hebben dat het mogelijk is bb te rijden

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:21

Geen idee sorry :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:22

Wat Gomir zegt. Waarbij ik nog wil aanvullen dat mijn ervaring is dat er geeneen organisatie moeilijk doet als je niet lid bent van de KNHS als je BB start.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:38

Concours is vaak gewoon een heel groot paardensport evenement in.zoverre ik dat weet... BB heb je bijna overal met springen wel. Dat is dan gewoon lager als de B, een soort oefenen dus. Voor BB heb je geen startpas nodig maar je moet wel lid zijn van de knhs(17,75 per jaar geloof ik) op sommige plekken heb je ook impulsrubrieken (BB) voor de dressuur. Hoop dat je t een beetje snap. Ikzelf rij ook alleen BB nu omdat ik het zonde vind om een.startpas te kopen als mijn pony toch nog te gespannen is, dit is dus een fijne manier om dat te kunnen oefenen.

123hekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:04

BB is een oefenwedstrijd dat voor de klasse B plaatsvindt het is 80cm springen.
Wel gelden de regels die in een normaal concours gelden.
Ook moet je lid zijn van de knhs, en zou je zonder startpas moeten kunnen starten.