BB springen starten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

BB springen starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:24

Hoihoi :)

Ik heb nog niet zo lang geleden voor het eerst een sprongetje gemaakt met mijn paard onder begeleiding van mijn instucteur. Hij was onder de indruk van de springkwaliteiten ( tuigpaardx draver x kwpn x ? ) en ik vond dit erg leuk. Nu heb ik een paar keer een klein spromgetje met haar gedaan (vanuit draf) en ze lijkt dit erg leuk te vinden, en ik ook . Mijn probleem is dat ik.erg weinig ervaring heb maar het wel graag wil. Ik snap dat dit oefenen is en veel doen.

Nu kwam.een meisje op stal met de opmerking of ik volgende maand niet mee wou doen met de springwedstrijd in de BB. Dit lijkt mij erg leuk maar of dit al wel lukt is de vraag.

Mijn paard is erg angstig in vreemde situaties en heeft alleen de springervaring van de paar sprongetjes met mij. Vinden jullie dat ik dit zou kunnen meedoen of nog niet ? Hebben jullie evt nog goede oefeningen voor mij?

Thankyou !

smurfje1

Re: BB springen starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:26

Elke ervaring is d'r een, gewoon doen zou ik zeggen. :D succes!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:27

Als je nu nog maar een paar sprongetjes hebt gemaakt en je paard snel angstig is in vreemde situaties zou ik dit nog niet doen. Een parcours is(hoe laag ook) toch wel even wat anders als ''een keer een sprongetje''
Ik zou als ik jou was eerst wat meer/vaker gaan springen. Lijntjes rijden, een keer een in-uitje enzovoort. Een keertje een klein parcoursje maken in je bak, en als dat allemaal goed gaat kan je een keer een oefenparcoursje rijden.

Bij een oefenwedstrijd kan je vaak niet rustig de tijd nemen als je paard een sprong eng vindt, en het zou jammer zijn als ze in dat bb-parcoursje zoveel angst oploopt dat ze daardoor helemaal niet meer wil springen.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 01-07-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:30

Eerst wat vaker gaan springen. Daarna misschien wat vaker oefenwedstrijdjes rijden, die zijn er ook overal in het land. Dan kan je eerst nog wat lager beginnen en kilometers maken op vreemd terrein. BB is 80 cm dus ik zou eerst lekker wat lager beginnen op vreemd terrein dmv oefenspringen. Op wedstrijdplatform.nl kan je je inschrijven voor oefenspringen en de plaatsen opzoeken waar het georganiseerd wordt.
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:31

Spring eerst thuis wat parcoursjes om er aan gewend te raken. Er zit nog een wereld van verschil tussen een paar sprongetjes en een parcours.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:32

BB springen paarden betekend een parcours van 80 cm hoog met meestal oxers en hekjes enz. Ik denk dat je paardje hier nog niet aan toe is.
Een oefenspringparcours kan je vaak zelf de hoogte kiezen en mag je zoveel weigeren als je wilt dat lijkt me een beter plan.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:47

oke , de oefenspring wedstrijdjes klinken inderdaad als een leuk idee. Kun je hier dan elke hoogte springen die je zelf graag zou willen?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:49

Ja! Je moet bij inschrijven vermelden welke hoogte je wilt springen. Dit varieert van 40cm -1.10m.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:52

Oke !
nou 40 cm moet wel lukken hihhi.
Ik ga nog even oefenen en dan zie ik wel of het goed gaat met een parcourtje enzo en dan een oefenparcousje binnenkort.

Bedankt voor de antwoorden !!