F7a proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

F7a proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:52

Hier rijdt mijn dochter de proef. Helaas is ze stronteigenwijs en wil ze geen verbeterpunten van mij aannnemen omdat ik zelf nooit heb gereden. Toch kun je als leek natuurlijk wel het eea zien, maar dat gelooft ze niet

Positieve kritiek van jullie is dan ook welkom zodat ik eens kan kijken of ik het echt zo slecht weet ;)

https://www.youtube.com/watch?v=hiPbh5044AU

heidy_wilco

Re: F7a proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:53

Welke verbeterpunten noem jij? Ik zal zo even het filmpje kijken.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:57

niet zo zeer voor deze proef maar in het algemeen;

rechtop zitten
negeeflijk (proberen) te rijden
stelling

maar ja ik ken haar natuurlijk en geef dan dingen waar ze op kan oefenen maar luisteren ho maar (ze is 10 dus het zal de leeftijd zijn)
Daarom eigenlijk meer de vraag aan jullie ook

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:05

wat ik kan zien uit het filmpje (poep internet dus niet heel veel)
beter op de letter rijden, vooral met gebrokenlijnen met volte.
en wat soepeler mee gaan met de bewegingen. ik vind het er soms nog wat hobbelig uitzien.
beugels een gaatje langer zodat ze haar benen wat netter naar achter kan houden.

en wat het stelling en nagefelijk rijden betreft, is het een manege pony of haar eigenpony?
manege pony's zijn hier altijd wat moeilijker en stugger in dan eigen pony's
Laatst bijgewerkt door Muiz op 29-06-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MistyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:07

Tenen naar binnen en handen misschien iets hoger , en indd beter op de letter rijden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:16

Inderdaad netter op de letter rijden. Als ze een gebrokenlijn rijd is het niet de bedoeling om in een keer "om te trekken", maar bij de x ongeveer een paardlengte rechtuit naar de A of C rijden voordat ze weer afwent voor het volgende stuk.

Ik zou uitkijken met wat nageefelijkheid betreft. Je zegt het wel mooi of het een-twee-drie kan, maar zo te zien is dit een aardig stugge pony, en ik ben bang dat als ze nageefelijk wilt rijden, ze dit gaat proberen door middel van "zagen". Ik zag de pony in het begin van het filmpje aardig heen en weer gaan met het hoofd, en dat is een beeld wat je krijgt dmv zagen, en die wil je absoluut niet hebben!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:18

Onderbenen stiller? En tenen naar binnen.

Tip in voor de filmer: zet de camera de volgende keer op een statief, vooral in het begin was alles nogal "wiebelig"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:37

Maar ga je nu serieus straks tegen je dochter zeggen; 'kijk schat dit is wat de mensen op bokt er van vinden! Zie je nou wel?' :') ik zie dat helemaal voor me namelijk maar lijkt me niet echt positief ondersteunend of iets. :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:42

Ik ben een beetje verbaast over de insteek van dit topic. Je gaat als moeder een filmpje van je dochter plaatsen en hoopt op bijval? Of wil je juist horen dat het geweldig gaat? In beide opzichten: als je dochter commentaar van bokt wilt, zou ze daar zelf een topic voor moeten openen, dat lijkt me niet aan jou.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:43

nou ik denk dat ik dit maar eens onder d'r neus duw

neeje :D ...maar ik lees nu dingen die mij niet vreemd zijn, want op de letter rijden heb ik al zo'n 100.000 keer gezegd. Dus ik ben gewoon blij te lezen dat ik niks raars zeg

Dit is haar eigen pony en ze heeft ook les, dus het komt allemaal wel. Dit was begin juni toen had ze de pony net 2-2,5 maanden

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:45

Angela schreef:
Ik ben een beetje verbaast over de insteek van dit topic. Je gaat als moeder een filmpje van je dochter plaatsen en hoopt op bijval? Of wil je juist horen dat het geweldig gaat? In beide opzichten: als je dochter commentaar van bokt wilt, zou ze daar zelf een topic voor moeten openen, dat lijkt me niet aan jou.

oh nou sorry hoor, het was niet verkeerd bedoeld. Ik ben gewoon een leek en vraag me af of ik als leek het nou zo verkeerd zie

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:04

-> WD-V

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:24

Yom schreef:
nou ik denk dat ik dit maar eens onder d'r neus duw

neeje :D ...maar ik lees nu dingen die mij niet vreemd zijn, want op de letter rijden heb ik al zo'n 100.000 keer gezegd. Dus ik ben gewoon blij te lezen dat ik niks raars zeg

Dit is haar eigen pony en ze heeft ook les, dus het komt allemaal wel. Dit was begin juni toen had ze de pony net 2-2,5 maanden

Ze is 10. Geef haar de tijd en vooral de ruimte om haarzelf te ontwikkelen. Ze heeft les en haar instructrice ziet zelf wel waar ze wel en waaraan ze nog niet toe is. Alls komt nog wel. Voor iemand van 10 is de F7 toch al best hoog. Laat haar plezier hebben en haarzelf ontwikkelen. Ik denk dat als je juist dit soort dingen blijft zeggen en dit onder haar neus duwt, je haar juist het plezier in rijden ontneemt, omdat ze dan het gevoel krijgt dat er steeds op haar gelet word en ze niet goed genoeg rijd.

Toen ik 10 was deed ik leuke dingen met mijn pony, spelletjes, wat dressuur (Nouja... dressuur, nageefelijk kon ik nog niet eens, wist niet wat het was!), springen en ook wedstrijden en ik heb zoveel geleerd in die tijd. En nu ik zelf ouder ben valt alles op zijn plaats. Ik weet hoe ik plezier moet hebben in het rijden, maar ook hoe ik moet trainen. Laat haar gewoon haar gang gaan. Ze geeft zelf wel aan hoe ze verder moet.

Ben je wel eens op wedstrijden geweest waarop kinderen gepusht werden door hun ouders om het maar beter en beter te doen? Niet dat jij dat (nu) doet, maar als je fanatieker wordt... Geloof me, die kant moet je niet op willen, daar wordt paardrijden niet leuker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:49

Ik geef je 1 tip, bemoei je als moeder niet teveel met je dochter, dat werkt vaak alleen maar averechts, geloof mij :') Geef desnoods aan bij je instructrice dat je wilt dat e gaat werken aan op de letter rijden oid.

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:49

Ik ga mee met mijn voorgangers

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:57

Bovendien wordt in de F7 nog niet naar nageeflijkheid gevraagd, dat scheelt al een hoop :+