Welke klasse start gerechtigd buitenlands paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotje1108

Welke klasse start gerechtigd buitenlands paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 17:11

Hallo bokkers

Geld de regel dat je in de hoogste gemeenschappelijke klassen mag starten ook met een buitenlands paard? Ik kreeg namelijk gister een brief thuis dat ik L ben gestart terwijl dit niet mocht. Ik heb zelf al 110 gereden met mijn pony en mijn paard heeft al 130 gelopen. In het knhs reglement kon ik niks vinden of deze regel ook voor buitenlandse paarden geld. Mijn paard heeft namelijk in Belgie 130 gelopen. Mijn vraag is dus: geld deze regel niet voor buitenlandse paarden of zou ik deze brief hebben gekregen omdat de knhs geen wedstrijd gegevens heeft van mijn paard?

Groetjes

mistid

Re: Welke klasse start gerechtigd buitenlands paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:14

Goh de KNHS is vlot deze keer, je was toch afgelopen weekend L gestart?

Volgens mij geldt het niet voor buitenlandse paarden, tenzij de KNHS op 1 of andere manier op de hoogte is van wat jouw paard heeft gelopen. Ik zou maandag gewoon even bellen als ik jou was.

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 21:58

mistid schreef:
Goh de KNHS is vlot deze keer, je was toch afgelopen weekend L gestart?

Volgens mij geldt het niet voor buitenlandse paarden, tenzij de KNHS op 1 of andere manier op de hoogte is van wat jouw paard heeft gelopen. Ik zou maandag gewoon even bellen als ik jou was.

Dankjewel, ja dit weekend ook. Maar daarvoor ook al 2 keer B en L. Ik bel maandag inderdaad even, ik heb ook de uitslagen uit belgie dus ik hoop dat als ik die stuur het los loopt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:59

Weet je zeker dat je paard niet al eens in NL is uitgebracht?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:03

Dan zouden ze wsl geen brief gestuurd hebben Sjolvir ;)

Maandag even bellen, dan weet je direct wat je op moet sturen. Wsl is dit iig een verklaring van de Belgische sportbond over het behaalde niveau.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:20

Dan moet je toch in theorie zelf ook kunnen zien wat de hoogst behaalde sport stand is van dit paard op de KNHS site?
Je kan toch die van het dier en de ruiter apart van elkaar opzoeken?

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 09:03

Sjolvir schreef:
Dan moet je toch in theorie zelf ook kunnen zien wat de hoogst behaalde sport stand is van dit paard op de KNHS site?
Je kan toch die van het dier en de ruiter apart van elkaar opzoeken?

Mijn paard is nooit in Nederland gestart, ik moest haar namelijk zelf nog registreren en al haar inentingen zijn in belgie en Duitsland geweest. De wedstrijd historie heb ik daarom ook zelf opgevraagd in belgie.

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 09:04

Bedankt voor jullie reacties, ik zal maandag de knhs even bellen, en dan indd de wedstrijd historie opsturen

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:45

Lastig probleem! ik zit nu met hetzelfde probleem en heb al uitbundig contact met de KNHS gehad, met geen resultaat :P

ik heb met een paard (als combinatie) in het buitenland op ongeveer M2 niveau gereden, mijn hoogste niveau in Nederland was M1 en van het paard dus niks. Paard is naar Nederland gekomen en willen dus hier starten. heb zelfs de bond van het land waar we hebben gestart al mijn behaalde resultaten naar de KNHS laten sturen en kreeg van de KNHS een reactie ''we kunnen je paard naar aanleiding van deze resultaten inschalen op B niveau'' wat dus de grootste onzin is want iedereen mag in de B starten..... gelukkig mag ik al L1 starten dus dat gaan we nu maar doen en hopen dat we snel door de klasses heen zijn.
Dus ik geef je weinig hoop met de KNHS...... misschien omdat je uit Belgie komt het eerder lukt omdat dat een bekender land is voor de KNHS (ik kwam uit Zwitserland). je kan het altijd proberen natuurlijk!

en anders iemand anders je paard in de L laten starten voor een keer zodat je daarna zelf ook L kan starten?

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:03

Ik heb maandag de knhs gebeld, en ze deden totaal niet lastig. Ik heb de uitslagen uit belgie gemaild en mijn winstpunten toegekend gekregen en ik mag L blijven starten. Wel raar dat het bij jou zo lastig gaat

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:09

Ik doe maar een gooi hoor maar heeft het er niet mee te maken dat je nu bij de paarden start en L bent geweest bij de pony's? Weet niet of dan je hoogste klassering nog geldt..

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:56

MaartJ schreef:
Ik doe maar een gooi hoor maar heeft het er niet mee te maken dat je nu bij de paarden start en L bent geweest bij de pony's? Weet niet of dan je hoogste klassering nog geldt..

Nee dat maakt niet uit, ik heb gewoon de uitslagen gestuurd en toen was het goed.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:33

dan heb je geluk dat het land Belgie is! fijn dat het is opgelost zo ! :)

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:17

Fijn dat je zo makkelijk dispensatie hebt gekregen, dus als ik goed begrijp als je uitslagen hebt dat je paard in buitenland is gestart kan je eventueel in aanmerking komen de hoogst gezamelijke klasse te starten?