Rubberen bescherming sporen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Rubberen bescherming sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 21:58

Pas was ik ergens en toen kwam het puntje sporen op wedstrijd ter sprake en dan met name de bescherming om je spoor om je laars te beschermen.

Tijdens dit gesprek werd er gezegd dat zo'n rubbertje om je sporen niet meer is toegestasn en dat je daar voor gediskwalificeerd kan worden. Ik heb al gezocht op de site van het KNHS maar kon niets vinden. Ook andere mensen die in de wedstrijdsport zitten wisten van niets.

Mijn vraag is dus: mag je wel of geen beschermrubbertjes om je sporen om je laarzen netjes te houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Cheese

Re: Rubberen bescherming sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:06

Ik draag die rubbertjes ook en heb nog nooit commentaar gehad. Waarom zou het niet mogen? ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:07

Rechtstreekse quote uit het disciplinereglement dressuur (geldt ook voor springen) met als zoekterm 'sporen'
Citaat:
Indien ter bescherming, takken en steel zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.)

Verwarring komt wsl door het vorige reglement, waarin stond dat de bescherming alleen was toegestaan als het al in de fabriek was aangebracht.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 22:12

De onderbouwing was: scherpe voorwerpen zoals bijv. Punaises er in/aan vast te maken en/of stroomdraadjes er in verstoppen. Ik heb echt met mijn oren staan klapperen toen ik dit hoorde dat mensen zoiets ook maar kunnen verzinnen.... :oo

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:15

Er zijn wel gekkere dingen verzonnen in het verleden ;)

Maar de rubbertjes mogen dus gewoon!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:18

gomir schreef:
Rechtstreekse quote uit het disciplinereglement dressuur (geldt ook voor springen) met als zoekterm 'sporen'
Citaat:
Indien ter bescherming, takken en steel zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.)

Verwarring komt wsl door het vorige reglement, waarin stond dat de bescherming alleen was toegestaan als het al in de fabriek was aangebracht.

Dit is helemaal waar. Er stond in het voorgaande reglement dat ze af fabriek eraan wel mochten, maar losse niet. Dit is gewijzigd nu.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 22:35

Ok bedankt voor de uitleg! :)