[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:22

Capriootje, wat grappig! Zij was als begeleiding op de instructieweek waar ik was. Je les klinkt goed! Wel fijn dat het zo in de buurt is. Echt ideaal!

Eva, ja dat je eraf gevallen was wist in inderdaad. Maar ik snap je keuze helemaal. Fijn dat het zo goed gaat! Maar wat ik begrijp is het niet echt in de buurt toch? Hoe gaat het nu met jou? Wel al weer de oude? En nu ben je paardloos? -O- Mis je het niet?

Adrienne93, ik vind het knap! Hoop ooit een keer L te starten. Voor mij is B nu nog een hele opgave. :')

Laura, jeetje! Dat had ik niet verwacht. Maar fijn dat hij lekker aan het aankomen is. :j Heel veel plezier aankomende week!

Gomir, wat fijn dat ze zo goed liepen! Ik wilde serieus net vragen naar foto's van je paarden haha en toen zag ik je foto's voorbij komen. Gave foto's! En knappe paarden! <3

Ik zou vandaag eigenlijk les hebben van Lammert Laseur en ik had er echt super veel zin in maar nu liep die niet goed, beetje wild gedaan in de wei denk ik. Z'n ijzer hing er ook half af. Smid is weer geweest en verder maar een rust dagje gegeven.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:25

Twee posts hierboven staan twee foto's van de jonge paarden ;) Bella loopt op het moment in verband met een blessure niet in de sport, die verwacht ik in het indoor seizoen weer op volle sterkte. Eddie is verkocht en van de drie-jarigen nog niet veel foto's.

Balen dat hij net vandaag niet fit was zeg :(:)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:28

Ja ik had het gezien en mijn post gewijzigd, ik begon 2 uur geleden met antwoorden en had m niet ververst haha. :') Knappe paarden heb je! :j

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:36

Gave foto's zeg!

Zag foto's van de instructie week met haar inderdaad. Echt een leuke meid vind ik het. Hebben nog veel contact over beide paarden :j echt een goede 'ruil' geweest.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:02

Lammert is wel een topper Nann, die geeft fijn les :j Ik ben paardloos nu ja. Vond het de eerste weken wel lekker rustig :o maar nu mis ik het wel. Het scheelt veel dat hij op zo'n fijn adres staat, Sofia is echt een topper. Ik heb weinig last meer nu.

Wat een mooie foto's Gomir, die eerste is helemaal mijn type! Ja jammer maar niks aan te doen. Begreep wel dat ze nog een sprongetje had gemaakt op t voorterrein dus ik denk dat het wel los zal lopen.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:07

Soms kunnen dat soort dingen zo goed uitpakken Capriootje!

Gupje is ook echt mijn grote vriend Pantykous :D
Hij pakte de oxer op het voorterrein weer goed aan dus we gaan deze week vol vertrouwen weer verder. Kan een keer gebeuren, maar het was jammer dat het net zaterdag was :+

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:45

Gisteren op CH Schoonloo het ZZ debuut van Boaz en Dirk, een foutloze ronde. De barrage ging iets minder. Op de laatste sprong inschattingsfout en midden in de balken geland en Boaz net niet tussen de grassprieten. Gelukkig kon hij er zelf wel om lachen. hij was zo blij met zijn foutloze ronde dat hij even vergat te rijden in de barrage.

Met zijn C pony een foutloos L parcours en een foutloze barrage en een M debuut met twee balken. Heel tevreden over het M rondje, ze is pas vier maanden onder het zadel en nogal een spookje.

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:00

Ik moet weer even een bijleesactie doen!

@ paljaslaura: wat heftig van Gismo zijn kiezen zeg. Dat had ik niet gelezen. Erg lastig als je je paard niet dik gevoerd krijgt maar dan weet je nu wel weer waarom dat niet lukte.

@ Goldie: Wat heerlijk die strandrit. Zou ik ook wel eens willen doen.

@ Snorlex: Ik spring ook liever een hogere sprong als laatste van een lijntje dan wanneer het een losse sprong is.

@ Capriootje: Hoi, ik kom je wel eens tegen in het setjes topic. Jij hebt (had dus) du Vlist paarden dacht ik? Leuk dat je je meldt in het topic. Gefeliciteerd met je nieuwe paard.

@ _Elke: Wat vervelend dat het zo moet gaan op wedstrijd. Hopelijk snel weer uit de dip.

@ Jes: Hopelijk is de trailer snel weer in orde.

@ Pantykous: Fijn dat Evel het zo goed doet bij zijn amazone. Ik had het nog niet opgevangen dat dit door een val en blessure van jouw kant was. Narigheid zeg. Herstelt het wel vlot?

@ Gomir: Knappe foto's!

@ Nann__: Jammer dat je les van Laseur niet kon doorgaan. Heb hem aan het werk gezien op Horse Event vorig jaar en lijkt mij erg fijn les geven.

@ Draver_Dirk: Een goed ZZ-debuut van Boaz en Dirk.


Ik ben Un Ami zijn hoef vanaf zaterdagavond beginnen weken in warm water met soda op aanraden van de dierenarts die toch een diepe hoefzweer vermoedde. Hij moest ook binnen blijven voor een aantal dagen. Zondag ook 4 keer in de soda gestaan en maandag ook nog 2 keer.
Toen ik hem maandagavond uit de stal haalde, heb ik hem even gelongeerd voor de stand van zaken te kunnen zien en was hij opeens weer helemaal goed. Dinsdag overlegt met de dierenarts en hij mocht weer naar buiten en rustig oppakken en als hij gewoon goed bleef mocht hij zondag ook terug mee op jumping.
Woensdag is hij weer buiten geweest, donderdagavond voor het eerst "voorzichtig" gedressuurt, zo voorzichtig dat ik in galop opeens een bok naar mijn hoofd geslingerd kreeg en galopwissels geen probleem waren. Vrijdagavond voorzichtig even gesprongen en toen ging hij zo gigantisch met mij aan de haal en stond hij zo heet dat ik hem maar amper kon houden.
Je kan al raden dat hij zondag mooi mee op jumping geweest is :)

Zondag dus 2de prijs gereden met hem, basisparcours op 85 cm en barrage op 95 cm. Was de eerste keer dat ik 95 cm op wedstrijd heb gesprongen. Ga toch stilletjes aan overgaan naar de 95 denk ik.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:06

Wat een goed ZZ debuut! Fijn dat alles zo lekker loopt!

Wat fijn dat ie niet meer kreupel was en je weer wat kon doen. Is altijd zo balen! Zou hem ook meenemen als ie zich zo gedraagd ja :=

En meteen weer succesvol ook! Super!
Ik heb inderdaad 2 Du Vlist paarden gehad. Haddaway is niet door hun gefokt.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:29

Mag ik jullie erop wijzen dat jullie bijna bij de 500 pagina's zijn? Is er iemand die het leuk vind om een nieuw topic te maken?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:52

Wil ik best doen hoor! Willen jullie een leuke OP met foto's/beetje info van iedereen of gewoon simpel? :P

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:54

Maakt mij niet uit, maar simpel is voor mij goed genoeg. De samenstelling verandert hier toch vaak genoeg ;)

Goed nieuws gekregen gister! Draagmerrie is drachtig gebleven en mag opgehaald worden op de faculteit, dus hopelijk volgend jaar een veulen in de wei van Casago uit mijn topper Bella!

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:59

Gefeliciteerd Gomir!

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:08


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:14

Toppie dames! Ik zal morgen dit topic sluiten, zo kan iedereen het nieuwe topic wat makkelijker vinden :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:25

Gefeliciteerd gomir, wat een super nieuws!!!

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:17

Wat leuk Gomir, gefeliciteerd

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:35

Wat een goed nieuws Gomir! Gefeliciteerd!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:33

Gefeliciteerd gomir! Blijft dan de draagmoeder bij jullie?

Tot in het volgende topic :evaw:

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:18

Eigenlijk moeten we nu toch nog wel even die 500 pagina's halen :')

Zijn er zaterdag nog mensen in Norg?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:15

Ik zou gaan maar ik meld mij af. Het springen gaat te slecht en ik wil het risico niet lopen dat het weer een slechte ervaring wordt..

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:48

Draagmoeder komt bij mij tot het veulen afgespeend kan worden eind volgend jaar.
Jammer Elke :(:)

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:34

Verstandige keuze elke! Voordat het weer verkeerd gaat! Wel jammer...

Ik zou dit weekend weer gaan maar helaas is een familielid overleden. Dus wij blijven 'thuis'

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:57

Ik heb ook norg afgemeld. Feestweek hier dus kon het even niet laten :Y)

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:58

Wordt maar druk in het andere topic :o