[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:04

Wat fijn! Mijn witje gaat ook naar Tolbert met z'n nieuwe amazone. Echt gaaf concours.

Thuis hoger springen helpt goed bij mij ook ja. Dan valt het op wedstrijd alles mee.

Vandaag helaas geen crossles voor ons. Had niemand die mee kon en hij is niet zo makkelijk met de trailer nog dus een handje extra is wel erg welkom. Voor maandag wel weer springlesje afgesproken dus het weekend lekker buitenritje maken maar.

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:05

Ook helemaal prima, heb tegen haar gezegd dat ze moet doen wat goed voelt :D Misschien kan ik met indoor Tolbert wel komen kijken, dat zou wel super zijn. Geniet er echt van, niet verwacht hoor!

Fijn dat Gismo ook zo goed gaat laura, kun je er snel weer mee aan de slag.

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:13

Altijd welkom Pantykous! En ik denk dat hij voor die tijd ook nog wel een of twee keer op zaterdag mee gaat naar concours in Warga als ik toch die kant op ga met mijn jongens.
Sofia is ook echt helemaal gek met hem! Ze kan zo goed met hem overweg :j

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:58

Warga is zo fijn rijden. Vooral op de woensdag. Dan valt de drukte mee :Y)

Eigenlijk is Warga de enige locatie waar ik spring :') (los van sappemeer waar ik springles heb).

Lijkt mij ook gaaf hoor, als je van de zijlijn je paard ziet presteren :))

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:23

Eva, ik heb het toen even gemist maar waarom staat Evil eigenlijk niet meer bij jou? Wel super dat het zo goed gaat! En ik kan me helemaal voorstellen dat je ervan kan genieten dat je paard zo goed presteert! :D Thuis hoger springen is inderdaad een goed idee!

Capriootje, thanks voor de link! Misschien dat er bij mij ook binnenkort zo'n dekje in de collectie zit. Hoor er zulke goede verhalen over. Jammer van je crosstraining.. Welke regio start je eigenlijk? Ik zag in je profiel de crossfoto gemaakt door equifocus1, dat is toch Lisa?

Laura, fijn om te horen! Hij bleef elke keer zo dun toch? Dan is dat aankomen helemaal super. Hopen dat het helpt met Mick. Zin in de instructieweek?

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:05

Ja klopt is van Lisa! Ik woon in Sassenheim dus regio Noord /Zuid Holland. Lisa woont niet zo ver bij mij vandaan en we rijden op hetzelfde cross terein.

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:32

@Nann: ik ben er helemaal verkeerd en niet eens hard van af gevallen, waardoor ik mijn stuitje heb gekneusd en er zit een scheurtje in m'n heiligbeen. Het ging net fijn met Evel en ik had al eens zitten spelen met het idee om hem weg te brengen omdat hij meer kwaliteit heeft dan ik :D Uitgelezen kans dus en dankzij Gomir echt een top amazone gevonden. Hij zou eigenlijk tot eind september blijven maar als dit zo door gaat denk ik dat hij nog wat langer uit logeren gaat.

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:58

Nann__ schreef:
:wave:

Ik denk dat je in hoogte moet groeien, en als je paard vertrouwd voelt in het parcours dan denk ik dat dat steeds minder wordt. Parcours lopen in een klasse hoger/lager doe ik niet. Ik denk ook bij veel sprongen jeeeeetje wat hoog! Maar ALS mijn paard springt, twijfel ik niet over de hoogte. Als hij het niet doet, doet hij het ook niet op een sprong van 30cm. En of het dan 30cm of 1.10m is maakt niet zoveel uit. :')

Junia, heb je die angst ook als je een lijntje springt? Dat is misschien handig om eens te doen. Dan is het misschien makkelijker?

Adrienne, kan je nu wel een beetje met je angst omgaan met springen? Heb het even gemist maar wat rij jij nu? En super dat je zo hoog gesprongen hebt!

Gomir, _O- _O-

Capriootje welkom! Ik ben een stille meelezer in het show je nieuwe harnachement en setjes topic en begreep daar al te lezen dat je een nieuwe had. Wat een leukerd zeg! Was wel een beetje nieuwsgierig waarom je je schimmel weg gedaan had maar snap het, fijn dat het zo goed gaat met je nieuwe knapperd! Btw welk model is je Le Mieaux dekje? :D Vind hem mega gaaf!

Laura, hoe gaat het met Gismo nu? :)

Jes, balen van je trailer..

Wij hebben gister een hele fijne springles gereden. Hij voelde zo vertrouwd en goed aan. Het stond best wel technisch maar dat kunnen wij wel. :D Laat het indoor seizoen maar beginnen. :))


Ik spring nu nog in de B, maar elk concours dat goed aanvoelt en waar niet extreem gebouwd wordt probeer ik vanaf nu ook L te starten.

Pantykous, ik had het ook niet helemaal mee gekregen maar is inderdaad een uitgelezen kans om toch meer uit het paard te krijgen, fijn dat dat dan ook bevestigd wordt met de nieuwe ruiter dat het goed gaat!

Vind het altijd wel knap van jullie als ik hoor van al die crossen... Ik durf dat echt niet aan! Ooit de tripalon gereden in Laren met "gewone hindernissen" in de cross en zelfs dat vond ik al eng...
Twijfel te veel over mezelf met afstanden en als t dan verkeerd zou gaan... bah!..

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:08

Had les van iemand gehad, daar moesten we op les minstens 10 cm hoger springen dan we op wedstrijd deden. Dat valt het parcours altijd mee zei hij dan. Dat werkte wel echt.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:07

Ik had vanmiddag onverwacht springles. Is hier bij de buurvrouw dus ideaal wel haha.

Echt heel fijn gereden. Vooral veel geleerd. Hij is tussen de hindernissen nog wat rennerig en nu echt op het lage op ontspanning en bewerken tussendoor gereden en dat pakte die wel heel goed op. Als het hoger word, gaat ie teveel aantrekken en word ie vlak dus stootte die 1 keer goed z'n benen. Ik hield hem in maar hij rende door m'n hand heen, eigen schuld haha. Maar daarna lette die wel op en ging die echt goed terug springen en opletten. Ik ben zeer tevreden :D

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:40

Fijn Capriootje!
Nann, Gismo kwam inderdaad niet aan en nu zie je eindelijk zijn ribben niet meer zo uitsteken :)

Hier was ie wel op zijn 'slechtst'
Doe deze even in een linkje..

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:49

Oh jeetje laura! Dat is wel lastig als ze zo afvallen. Gelukkig gaat het weer de goede kant op!

Kijken jullie nog OS vanmiddag/vanavond? Barrage begint elk ogenblik

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:52

Jjjeeetje wat zuuuuuuuurrr voor jeroen.. :(:)

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:00

Ja pff twee honderste...

Is idd heel lastig Kayleigh. Kwam uiteindelijk door een defect in zijn gebit (diastemas) en dat is nu verholpen. In februari had ie zijn kaak gebroken en is toen onder narcose geweest dus dat heeft ook niet bepaald geholpen :Y)

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:05

Jaaa arme jeroentje, echt heel zuur en balen voor ze.

Jeetje wat een pech laura!

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:34

Even Knievel moet als 67, kan ik die ook eens zien Pantykous!!

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:29

Ik zag al dat jij er niet al te lang na zou rijden Lithya!
Zie je morgen vast wel op het voorterrein :D

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:37

30 in de b gaan ze wel redden toch? Dan zou tegen 12 uur de l beginnen.

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:10

Heb mij helaas moeten afmelden. Hopelijk lukt volgende week wel.

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:20

Ik zag al dat je doorgestreept was. Hopelijk niets ernstigs.

Mijn paarden liepen boven verwachting tijdens hun debuut met nieuwe ruiter. Gupje zelfs nog zesde in het L! :D
Met Evel Knievel helaas pech op het voorterrein net voor de start (noodstop ivm ruiter achter de hindernis) en daar heeft zo'n voorzichtige dan gewoon last van in de ring. Maar die loopt vast volgende keer ook weer top rond!

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:42

O dat is altijd vervelend zulke dingen. Mooi dat je paarden goed gingen!!

Nee, niets ernstigs

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:33

Netjes Gomir :)

Iedereen trouwens echt super bedankt voor alle tips!
Ik was vroeger nooit bang, maar heb volgens mij sinds mijn 14e ongeveer (ik ben nu 28) nooit meer hoger dan 1m gesprongen. Misschien dat ik het daarom even een tijdje spannend vind. Zal inderdaad wel weer wennen.

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:10

gomir schreef:
Ik zag al dat je doorgestreept was. Hopelijk niets ernstigs.

Mijn paarden liepen boven verwachting tijdens hun debuut met nieuwe ruiter. Gupje zelfs nog zesde in het L! :D
Met Evel Knievel helaas pech op het voorterrein net voor de start (noodstop ivm ruiter achter de hindernis) en daar heeft zo'n voorzichtige dan gewoon last van in de ring. Maar die loopt vast volgende keer ook weer top rond!


Ik las het net ja! Kan gebeuren hoor, volgende keer weer beter :j En wat super fijn dat het met die van jou ook zo goed ging *\o/*

Jammer dat je het niet haalde Lithya maar je hebt van Evel iig niks gemist dus :D

Oei die foto Laura, dat ziet er zo akelig uit dan he. Toen ik mijn merrie net had viel ze ook zo terug, valt niet mee om ze dan bij te krijgen maar gelukkig knapt ie goed op zo.

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:25

Morgen gaan we even in alle rust met hem aan de slag en dan ga ik er vanuit dat het donderdag weer als vanouds is. Het zit bij iedereen wel even tegen, maar we baalden wel dat het net met die moest gebeuren en dan ook nog op dit concours ;(

Supertrots op mijn toppers!
Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:31

Mooie foto's Gomir!!