[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:04

Afgelopen zaterdag de regiokampioenschappen Drenthe toch gereden. Eerste manche was vrijdag al afgelast in verband met het slechte weer en dito bodem. Zaterdag gereden over één manche en barrage achteraf. Dirk had twee balken in het parcours. Van de 17 combinaties maar één foutloze, dus geen barrage. Uiteindelijk als 7de geëindigd, dus best wel trots op Dirk tussen alle springpony's. En aanstaande zondag zijn ZZ debuut.

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:20

Spannend! Succes met het ZZ-debuut!

Ik rij helemaal niet meer naar die hoge hindernissen :o Dat was voor mij de reden om ze uit te besteden dus ik heb de oplossing niet voor je :+

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:57

Hallo allemaal!

Mag ik me hier ook melden?

Ik heet Kayleigh en ben 22 jaar jong, we hebben de paardjes lekker aan huis lopen en ben daar dan ook veel te vinden naast m'n fulltime baan als Assistent Manager op ons benzine station.

Ik heb sinds eind april een nieuw paardje.
Had een leuke Calvino Z ruin maar die was iets wat onzeker en lastig in het parcours. Ik verloor m'n vertrouwen en dat maakte het niet makkelijker voor ons samen. Hij is nu bij een hele handige amazone die meer ervaring heeft en zelf Z en ZZ start. Hij loopt ondertussen foutloos M en ze is heel blij met hem.

Afbeelding

Ik heb nu een voor mij fijner paardje, hij is wat koeler in z'n kop en weigert eigenlijk nooit, behalve als de afstand écht niet past. Wat dan ook maar beter is :=
Hij is nu 6, heet Haddaway en we hebben 1 keer een BB parcourtje gestart. Vanaf september wil ik de wedstrijden serieuzer op gaan pakken met hem :j


Afbeelding


Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:03

Welkom!

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:20

Welkom! Wat een leuk paard heb je!

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:00

Leuk paard heb je <3

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:12

Hoi allemaal!! Nieuwkomers welkom!

Ik ben beetje down met rijden. Of we worden uitgebeld of ik groet zelf af. Maf paard, thuis alles appeltje eitje maar op cc.. Ff dikke dip.

Ik lees alles mee en ik zie super leuke en goede resultaten voorbij komen! Chapeau allemaal!! :) en voor de rest, veel km's maken en positief blijven! :D

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:18

Dankje allemaal :D

4 sep heb ik rondje BB en B ingeschreven net, ben benieuwd! Toch allemaal even wennen en gek met een nieuw paardje.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:59

Welkom Capriootje!

Ik heb ook geen tips om aan hoger te wennen, ik ben meer van het gewoon doen :P

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:25

Haha ja Mistid dat was eigenlijk ook mijn idee, maar ik klapte ineens helemaal dicht. Blij te horen dat meer mensen wel eens de kriebels hebben gehad. Het was inderdaad een losse sprong. Toen we voor het eerst 1m gingen was het wel een lijntje en dat ging toen idd veel beter. Bedankt voor alle fijne tips!

De zee was trouwens heerlijk vandaag! Helaas wel heel erg druk op het strand met dit weer natuurlijk. Tirzah heeft op een haar na net niet een zandkasteel gesloopt toen ze achteruit schoot voor de golven.

Welkom Capriootje!

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:09

Welkom Kayleigh!

Klote elke. Ken t helaas heel goed...

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:52

Nou ik denk dat we inderdaad beetje in hetzelfde schuitje zitten..

Als ons schuitje maar wel ooit weer de goede kant op dobbert ;)

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:56

Balen meiden! Hopelijk zijn jullie snel weer terug bij het vertrouwde gevoel en gaat het weer de goede kant op.

Qua hoogte is het voor mij ook vaak doen en dan word het steeds lager voor m'n gevoel. Maar verschilt ook wel beetje per keer, hoe er gebouwd is en hoe m'n paard aanvoelt haha

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:27

Capriootje welkom! Leuk paard!

Elke balen die dip.

Hier vanaf september weer wat meer rijden normaal gesproken en daarna ook weer de wedstrijden oppakken (en tussen eind september en de wedstrijden de bodem van de trailer nog laten vervangen)

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:24

Dat is best balen van je trailer, kost wel wat denk ik?

Ik kreeg als tip van m'n instructeur voor de hoogtes nog parcours mee lopen van een klasse hoger. Dan wen je er ook aan zegt ie. Misschien helpt het!

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:27

Als ik er naast sta krijg ik er altijd de bibbers van :') Op het paard lijkt alles lager hahaha

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:34

Ja dat idee heb ik ook maar misschien voor andere helpt het wel haha

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:39

Daarom loop ik liever die van een klasse lager.

Balen Elke. Welkom Capriootje.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:25

:wave:

Ik denk dat je in hoogte moet groeien, en als je paard vertrouwd voelt in het parcours dan denk ik dat dat steeds minder wordt. Parcours lopen in een klasse hoger/lager doe ik niet. Ik denk ook bij veel sprongen jeeeeetje wat hoog! Maar ALS mijn paard springt, twijfel ik niet over de hoogte. Als hij het niet doet, doet hij het ook niet op een sprong van 30cm. En of het dan 30cm of 1.10m is maakt niet zoveel uit. :')

Junia, heb je die angst ook als je een lijntje springt? Dat is misschien handig om eens te doen. Dan is het misschien makkelijker?

Adrienne, kan je nu wel een beetje met je angst omgaan met springen? Heb het even gemist maar wat rij jij nu? En super dat je zo hoog gesprongen hebt!

Gomir, _O- _O-

Capriootje welkom! Ik ben een stille meelezer in het show je nieuwe harnachement en setjes topic en begreep daar al te lezen dat je een nieuwe had. Wat een leukerd zeg! Was wel een beetje nieuwsgierig waarom je je schimmel weg gedaan had maar snap het, fijn dat het zo goed gaat met je nieuwe knapperd! Btw welk model is je Le Mieaux dekje? :D Vind hem mega gaaf!

Laura, hoe gaat het met Gismo nu? :)

Jes, balen van je trailer..

Wij hebben gister een hele fijne springles gereden. Hij voelde zo vertrouwd en goed aan. Het stond best wel technisch maar dat kunnen wij wel. :D Laat het indoor seizoen maar beginnen. :))

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:34

Ik merk zelf dat als een hoogte paar keer goed gegaan is het daarna niet meer zo hoog is. Beetje vertrouwen erin krijgen moet ik dan :=

Dankje! Ja is even de hele beknopte versie over m'n witje maar gaat gelukkig met hem ook heel goed en we hebben nog heel veel contact wat ik ook fijn vind.

Dekje is de suède met koord, zoals deze; http://www.dochorse.nl/lemieux-saddle-pad-cc-suede.html
Maar ze hebben ook gewone stof en zonder koordjes etc. Best veel keus :j

Fijn zeg van je les! Dat geeft teminste een lekker gevoel.

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:44

Dat gevoel komt mij bekend voor Capriootje.

Paard begreep er gister niets van. Waren mooi aan het springen, telefoon. Normaal heb ik nooit telefoon bij mij, maar had/heb bereikbaarheidsdienst. Had hij mooi even pauze.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:52

Ik zou juist niet van een klasse hoger meeverkennen. Mooi flexibel rijden rondje B rondje L en alleen even twee of drie combi's kijken voor het parcours en de afstanden

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:09

Ik kom ook weer meekletsen ook al rijd ik geen paard voorlopig, ben net lekker op vakantie geweest.

Wat voor mij helpt met de hoogtes is thuis hoger springen, in de les maar ook zeker alleen om lef te 'kweken'. Dan weet je op concours dat je het makkelijk kan. Ik had de laatste keren op concours dat ik bij de B en zelfs een beetje de L dat ik zo iets had van oooooooh, dat valt goed mee!

Evel Knievel gaat super goed bij z'n amazone, als alles lekker loopt gaan ze binnenkort en misschien al dit weekend de M in. *\o/*

Lekker dat je zo fijn hebt gelest Nann!

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:20

Top Nann! Gismo gaat goed komt mooi aan, mag nog steeds niks met hem doen en hij staat dus hele tijd op de wei. Vind ie niet heel erg volgens mij haha :P
Wat goed Eva! Topknol!
Ik doe dat nu thuis inderdaad ook. Sowieso zijn we Mickey nu met de les veel meer aan het uitdagen zodat ie bij de les blijft.

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:24

Evel is leuk :D
Dit weekend geen M-debuut op de planning voor zover ik weet. Groot concours en L en M is op verschillende dagen, maar ze wil hem nog wel heel graag een keer M starten voor Outdoor Tolbert in september. Moet ook wel gaan lukken als ik zie hoe goed hij ontwikkelt!