[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:18

Poeh klinkt niet fijn Bunn, beterschap.
Ik neem Mickey mee Nann! Gismo kan ik t/m september niet rijden vanwege de twee kiezen die getrokken zijn. Jammer dat je niet kan starten.
Regen is ook niet leuk Mirthe :P
Vervelend zeg Yontheke...

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:25

Oh dat heb ik even gemist! Wat balen zeg.. Arme Gismo..

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:38

Vind je dat niet zonde van je startgeld Nan? Ik hou toch eigenlijk altijd een dag vrij als ik wedstrijd plan :P

Zijn er nog mensen die Olympisch springen kijken?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:04

Hee Lies! Ik wist helemaal niet dat jij hier ook zat haha. Maar ik had me voor 1 wedstrijd opgegeven, daar was ik op tijd bij met afmelden. En bij die anderen is de startlijst al bekend en anders had ik even gemaild.
Bij ons is t eigenlijk altijd vroeg, nu alleen helaas even niet haha.

Ik heb alleen de Nederlanders gezien, ik was op een verjaardag.. Baalde er erg van!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:33

Ik heb toch zo genoten vanavond <3

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:13

Jaja, maak een ander even mooi jaloers!! Mij in ieder geval wel!!

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:57

Ik wil ook wel zo rijden op het strand met twee bruine paarden oortjes als uitzicht <3.

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:12

Wauuuww jaloers <3

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:02

Genieten Goldie! Ik ben ook jaloers! Ik was laatst in IJmuiden en dacht lekker met mijn paard naar t strand te gaan, hij vond alles dood eng.. :')

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:17

Had een merrie die gewoon stug op vijf meter voor de waterlijn bleef staan en niet thuis was. Ging je dan links of rechts was ze er weer.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:18

Heerlijk!!

Haha geen zeepaard Lithya? :P

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:35

Aaah genieten! Hahaha, ik heb er een die in de duinen denkt 'zeeee!' en vervolgens in een rechte lijn de branding in galoppeert. Die vind 't schitterend. :P

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:22

Ik was van de week rondje door de duinen maar dat is best mul.... laat ze soms even de heuveltjes op galloperen, vind die grote echt geweldig. Staat dan heel trots op de duintop. Jonkie had er flink moeite mee :')

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:54

Ik ben ook nog even door het duin geweest, billen training :P
Haha de golven blijft de mijne altijd maar spannend vinden, word er zelf ook altijd zo raar van. Die plassen na de vloed zijn geweldig :D

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:33

Ik heb op Schiermonnikoog ook op het strand en in de zee gereden met Chall, dat was wel vet :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:13

Het strand is ook echt geweldig op schier :D maar ik ben dan ook echt fan van dat eiland. In tegenstelling tot Texel :')
Hier op het strand zijn beide paarden niet leuk. Vosje is bang voor water en die grote pest hem de hele tijd. Staat vos bijna in het water gaat die draak ineens heel erg schrikken. En staat vos weer meters verderop.

Vandaag ze weer in het grote land gegooid. Ze vonden het erg leuk om met mij te spelen.... Ben 3x heen en weer gelopen om ze op te halen :') en leuk rondjes draven met staarten in de lucht.

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:19

Überhaupt geen water paard. Thuis ging ze door plassen, elders echt niet. Die kon dan echt autistisch afwezig zijn. De ander heb ik eens geprobeerd de waterbak in te komen. Dat ging 1x via het achterwaarts, daarna echt niet meer.

Ik vond Julianadorp al gaaf :o . Voor Schier heb ik nog een uitnodiging staan, maar alleen trekt mij dat niet zo.

Starten er nog meer in Tolbert/Haulerwijk?

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:22

Mijn paarden lopen op zaterdag Lithya. Plan is rondje B en L, maar we zullen zien hoe het gaat.
Eerste keer dat ze aan de start komen onder deze amazone.

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:39

Heerlijk het strand en de zee.
Hier vast texel weekend straks weer in september!

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:15

Ik ga morgen naar het strand :D

Vandaag in de les poging gedaan 1.10 te springen, maar dan ben ik zelf te bang en weigert ze. Stom is dat, dat een paar cm extra voor mij zo'n verschil kan maken. Mijn instructeur zei dat ik net zo wit zag als mn paard haha. Toen hij hem weer lager zette was het geen probleem meer.
Mensen die hier ervaring mee hebben?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:23

Ik ga niet naar Haulerwijk. Op grote concoursen voel ik me teveel stuiterruiter die er iets van probeert te maken :')
Ben trouwens al een tijd niet op wedstrijd geweest. Heb heel veel lol in het thuis trainen en lessen momenteel.

Ik moet ook altijd wennen aan nieuwe hoogtes. Opeens "zie" ik de afstand dan niet meer goed en ga raar rijden.
Verdwijnt vanzelf weer (tot nu toe haha).

Is de 1.10 een losse sprong of in een lijntje? Los vind ik moeilijker. Mijn instructrice bouwt in de les vaak een lijntje met de laatste sprong op de "nieuwe" hoogte. Dat helpt mij om er fijn bij te komen. Door de opbouw in het lijntje is de laatste sprong ook minder spannend.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:33

Angst is een raar iets... voorlopig gewoon stoppen op 1.05. Over een tijdje 1.10 in een simpel lijntje als het goed aanvoelt. Dit een aantal keer doen voor je een losse hindernis op die hoogte gaat springen. Ik rijd op een goeie dag ook fluitend een parcours van 1.35 maar ik moet er niet aan denken om dat op een wedstrijd te doen. Dan vind ik 1.10 hoog zat. Kan ik nog eens een misser maken en kan mijn paard het nog simpel oplossen. Op 1.35 mag ik geen blunders maken want dat kan hij niet alleen. Daar zal ik hem moeten helpen en dat kan ik niet atijd omdat ik dan domme fouten ga maken.

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:12

Ohh dat angstige ken ik super goed!!

Ben vorig jaar zo hard gevallen en heb nu precies het zelfde!
Wij zetten vaak een lijntje van 3 hindernissen neer. Draf inkomen, in uitje en dan door daar een stijl of oxer die dan steeds de lucht in gaat.

Of zoals gister gewoon een driesprong en dan de laatste omhoog. Uiteindelijk rij je ook wel naar een losse hindernis!! Dat heb ik gister ook gedaan! Vooral niks willen forceren want dan krijg je beide meer angst... Gewoon rustig aan opbouwen!

Ik heb gister in het bewuste lijntje een oxer van 1.20 gesprongen en een gewoon losse oxer van 1.15!!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:12

Zo herkenbaar dit :=

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:29

Tot 1.10/1.15 red ik een losse hindernis wel met Cascade, in een lijntje nu een paar keer de laatste op 1.30 gehad.
Met haar moeder sprong ik thuis ook met gemak een parcourtje van 1.30 zij heeft mij dan ook heel veel geleerd.