Hoelaat aanwezig ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blauwpaardje

Hoelaat aanwezig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 08:04

Heee .. zaterdag (28ste) Heb ik met mn vp een wedstrijdje (clubcampioenschappen) maar , ik rijd nooit wedstrijden ofzo..
Dus hoelaat is het veratandig om op het terrein te zijnn?
Mijn 1e proef heb ik om 9:15.
En hoeveel tijd duurt het voorbereiden als is die dag ervoor en vooral de dag zelf .. dus voor de wedstrijd allemaal ..
Heb gelukkig spullen kunnen lenen :+

groetjess

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:30

Hoi hoi,
Spannend zo'n eerste wedstrijd.
Zelf zou ik in jou geval om 8.00 -8.15 uur aanwezig zijn.
Je hebt dan tijd om je aan te melden en even het terrein te bekijken. Daarna opzadelen en dan heb je nog een half uur tot driekwartier om rustig los te rijden.
(Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de conditie van je verzorgpaard en hoelang je normaal nodig hebt om tot ontspanning te komen).
De ochtend op stal ging ik pas vlechten en nogmaals poetsen. Hiervoor rekende ik 30 minuten.
De dag voor het concour ga je je paard wassen of alleen de benen en staart en de staart uitpluizen. Daarna veel antiklit in de staart en eventueel staart invlechten.
Zorg ervoor dat je de dag ervoor al zoveel mogelijk doet zoals spullen poetsen, auto inpakken, auto en trailer eventueel klaarzetten, papierwerk bij elkaar zoeken, enz.

Geen stress en ga genieten.
Succes

Muronia

Re: Hoelaat aanwezig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:31

een uur van te voren aanwezig zijn is altijd goed.

saapke3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:36

Hoi , wat leuk dan heb ik ook een wedstrijd maar ik zou 3 kwartier van te voren zijn dan kun je lekker los rijden en ik zou de avond er voor al vast in vetten en douchen en kammen en dat soort dingen +:)+

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:42

ik zal dan rond 8u aanwezig zijn.
Tijd genoeg om je rustig aan te melden, op te zadelen enz.
Kan je nog even lekker losrijden en dan...... de ring in en gaan met die banaan.

De dag ervoor zal ik als ik jou was, je pony wassen(als het echt nodig is).
De spullen zoals laarzen, zadel, hoofdstel, singel, dekje, poetsspullen enz. in de auto zetten.
In de trailer zou ik een hooinet(als je het hebt) hangen, zodat ie tijdens de rit er naar toe en weer naar huis iets te knabbelen heeft.

De dagen van de wedstrijd zelf, zal ik s´ morgens je pony nog goed borstelen, en vlechten.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 21:15

Aloisia schreef:
ik zal dan rond 8u aanwezig zijn.
Tijd genoeg om je rustig aan te melden, op te zadelen enz.
Kan je nog even lekker losrijden en dan...... de ring in en gaan met die banaan.

De dag ervoor zal ik als ik jou was, je pony wassen(als het echt nodig is).
De spullen zoals laarzen, zadel, hoofdstel, singel, dekje, poetsspullen enz. in de auto zetten.
In de trailer zou ik een hooinet(als je het hebt) hangen, zodat ie tijdens de rit er naar toe en weer naar huis iets te knabbelen heeft.

De dagen van de wedstrijd zelf, zal ik s´ morgens je pony nog goed borstelen, en vlechten.

Ja het wassen dke ik een dag van te voren 'witte pony' dus nog hopelijk wit als ik volende dag weer kom :+
Alles schoonmaken doe ik dag van te voren .. maar de spullen in laden kan niet van te voren omdat ik met een vriendin meega (mams kan geen trailer rijden)
Maar leg wel alles al klaar in de zadelkast ..

Bedankt iedereeen ...
en iemand miss nog ewn tip om de pony wit te houden ? :p

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:47

Hier antwoord op je vorige antwoord:
Oké, ehm misschien kan je na het wassen van je pony, je pony een deken opdoen, en dan het liefst met hals.
Als je de staart lekker uitborsteld met klittenspray kan je hem daarna invlechten zodat ie niet zo vies kan worden!
Mag ik een foto van je pony via de PB?
Kan ik misschien nog meer tips geven!

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:40

Als je rond 8 uur er bent weet je zeker dat je op tijd bent. zorg dat alles klaar is, dus gepoetst en wel zodat als het inloopt en je ineens erop moet je dat zonder stres kan doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:55

Een ruim uur. Ik reken afhankelijk van de afstand ook nog een kwartier extra voor het reizen, je weet nooit of het druk is op de weg, er ongelukken zijn gebeurd etc. Dan kun je op je gemak betalen en opzadelen.

Ik neem altijd babydoekjes mee om vieze plekjes nog snel mee weg te vegen. In principe zet ik mijn paard helemaal schoon op de trailer, maar je weet nooit. De eerste keer kun je de tijd beter te ruim rekenen dan te kort, dat voorkomt een hoop stress.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:03

Grote tip met witte pony's zorg dat je nog eventueel tijd hebt om voor je naar wedstrijd rijdt om wat vlekjes weg te wassen.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:41

De tijd die ik ong. nodig heb bij een wedstrijd:
Poetsen -> 30 min.
Vlechten -> 30 min.
Opzadelen -> 10 min.
Naar de bak, opstappen etc. -> 10 min.
Dus dan kom je al op 1 uur 20 minuten
Toevoeging: Tip: doe een joggingbroek over je witte rijbroek, anders is 'ie al vies voordat je begonnen bent!

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 18:17

okee bedankt iedereen !
Die baby doekjes zijn een goed idee ... maar heb geen tijd meer om die te halen _O-
Maar vandaag pony gewassen ... nu is ze mooi schoon ! Morgen maar even kijken ..
Gewassen met cowboy magic .. echt fijn spul! *\o/*
Pony blauw :+

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:15

blauwpaardje schreef:
okee bedankt iedereen !
Die baby doekjes zijn een goed idee ... maar heb geen tijd meer om die te halen _O-
Maar vandaag pony gewassen ... nu is ze mooi schoon ! Morgen maar even kijken ..

Hoe ging het?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:18

blauwpaardje schreef:
okee bedankt iedereen !

Toepasselijk _/-\o_

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:24

lisaislisa schreef:
blauwpaardje schreef:
okee bedankt iedereen !

Hoe ging het?

Goed!
1e met BB springen
en 174 punten met dressuur winaar had 180..
totaal 11 minpunten gekregen voor buitenstelling (we zijn hard aan het oefenen , maar we vinden dat een beetje moeilijk)

Dus geslaagd dagje !