prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:21

Hoi,

ik ben benieuwd naar jullie mening over de prijzen die clubs soms uitreiken op wedstrijden. Ik kijk zelf altijd naar het vraagprogramma en als ik kan kiezen meerdere locaties kies ik eerlijk gezegd eerder voor wedstrijden met prijzengeld dan met artikelen. Bij artikelen maakt het me tot 10 euro eigenlijk ook weinig uit wat de prijs is, dat vind ik normaal inschrijfgeld.

Nu was er vandaag echter een selectiewedstrijd, dus die wilde ik graag meedoen. Inschrijfgeld 12 euro, eerste proef geld, tweede artikelen. Omdat ik dit best prijzig vond eerst nagevraagd wat de prijzen waren, en kreeg terug ze leuke en fatsoenlijke dingen hadden geregeld, dus ik besloten maar 2 proeven te starten aangezien we er dan toch waren.
Tweede proef werd ik 2de en dus mocht ik mijn prijs halen, en toen toch wel even teleurgesteld, mocht met een zeer simpele longeerzweep en mijn coupon weer vertrekken. Heb eerder longeerzwepen gewonnen, maar dan op wedstrijden waar inschrijfgeld 8 euro was, niet waar 12 euro heb betaald. Ik vind dit eerlijk gezegd best onder de maat, en vraag mij af wat jullie fatsoenlijke prijzen vinden als artikelen?

Discussie vind ik leuk, maar houd het wel gezellig

Goof

Re: prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:24

Je rijdt een wedstrijd toch voor de lol en het resultaat en niet voor een eventueel 'kado'tje'?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:25

Ach, vind een longeerzweep dan al weer stuk nuttiger dan zoveelste beker.

Het paar paardrijsokkken, handschoenen, halster, borstel, dat ik gewonnen heb vond ik ook nuttiger dan een beker.
En nee, het waren geen dure, gewoon HH etc.
Enigste prijs waar ik me ooit over verbaasd heb was een boek, een detective...

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:25

Goof schreef:
Je rijdt een wedstrijd toch voor de lol en het resultaat en niet voor een eventueel 'kado'tje'?

Mee eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:26

Als je kijkt wat wedstrijdrijden kost is het best leuk als je dan 1e word en in ieder geval je startgeld terug hebt.
Hier veel cadeaubonnen van €10 bij eerste plaats. Verder gebruiksartikelen, van pak snoepjes voor 1e plek tot aan Paardenshampoo..

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:27

Wat is het verschil tussen 8 en 12 euro inschrijfgeld? Dat is toch maar amper 4 euro verschil? Dan kun je toch geen ander type prijs verwachten? Ik vind het eerlijk gezegd dus best netjes, die zweep

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:28

Maar als je regelmatig met meerdere paarden op concours gaat dan loopt het inschrijfgeld aardig op en dan is het wel fijn als je iets terug kunt verdienen als je voorin rijdt :j

Een longeerzweep is op zich nog nuttig, maar met 12 euro inschrijfgeld vind ik dat wel wat karig. Ik heb van de winter veel borstels en shampoo gewonnen (inschrijfgeld 9 euro). Eerder ook weleens een enkele laarzenspanner (inschrijfgeld 10 euro), doe ze dan tenminste alletwee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:29

Hier vrijwel altijd inschrijfgeld van €10 en 1e prijs €10. Of cadeaubon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:31

Vind het ook zeker leuk en eigen gevoel belangrijkste, maar als dan als vereniging flink inschrijfgeld vraagt, vind ik dat daar voor de ruiters ook iets tegenover mag staan aan leuke prijs. Tot 10 euro hoor je mij dan ook niet klagen (of vermijd ik de wedstrijden waarvan ik weet maar matige prijzen hebben) maar daarboven mag van mij wel wat beter zijn. Wedstrijden zijn al duur genoeg dus leuker dan af en toe met wat nuttigs thuis te komen.

Wedstrijden met alleen bekers start ik niet, dan zou puur zijn om ervaring op te doen en dat kan dan goedkoper op een oefendressuur.

En tussen 8 en 12 euro inschrijfgeld zit maar 4 euro verschil idd, maar die 4 euro vind ik best veel! Zeker met 2 proeven, en dan ook nog meerdere paarden tikt dat al snel aan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:41

Zoooo tien euro voor een eerste prijs vind ik wel echt weinig...
Ik heb al eens gelachen om vijf euro voor de derde prijs... :o

Hier in de buurt heb je op de kleinere concoursen meestal 20 euro voor de eerste prijs. Bij de wat grotere wedstrijden zit je op 30 euro voor de eerste prijs. (dressuur uiteraard)
En de grote gesponsorde concoursen kom je al snel richting de 50 euro + gebruiksartikelen.
Ook was er altijd een wedstrijd hier in de omgeving die wat kleiner was, waar je rond de 15 euro kreeg bij de eerste prijs en royale gebruiksartikelen (set bandages, halster + touw etc.)

En ja, ik kijk bij keuze ook naar de prijzen... Ik rij absoluut voor mijn lol. Maar ik hou de lol er in door ook leuk mee te kunnen rijden. En ga niet eerder op wedstrijd/klasse hoger dan dat ik zeker weet dat ik twee winstpunten kan rijden in één proef...

Het inschrijfgeld ligt hier ook tussen de 8 en 12 euro per proef, 12 euro is meestal vanaf het M.

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:48

Ik vind eigenlijk dat elke prijs, ongeacht de plaats die aan die prijs verbonden is, minstens evenveel waarde moet zijn als het bedrag dat je kwijt bent aan inschrijfgeld. Anders is je prijs geen echte 'beloning' voor je prestatie.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:52

€10 voor een eerste prijs is ook wat karig. Aan de andere kant: paardrijden is een sport wat veel geld kost en weinig/geen geld opbrengt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:58

Ik denk niet dat je startgeld perce in de prijzen terug moet zien, immers zal de ene wedstrijd ook gewoon anders opgezet zijn dan de ander daar kan ook prijsverschil in zitten.
Is natuurlijk ook sowieso iets wat maar voor een deel van de deelnemers ook interessant is, ik bedoel als een vereniging bijv besluit om extra geld te steken betere voorzieningen (betere locatie, meer mensen oid) dan zal dat voor een groter deel van de deelnemers interessant zijn, de meeste gaan toch niet voornamelijk om de prijzen op te halen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:59

Ik waardeel goede bodems in de wedstrijd en inrij baan inderdaad heel erg, dus als daar in geïnvesteerd wordt, ook prima.
Ik rijdt graag op goede bodem, dan maar kleiner prijsje.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:00

Nou ja ik ben van de week 2e geworden op een dressuurwedstrijd en kreeg een bakje met wortelen en een stuk chocolade. Maar was er ontzettend blij mee want ik kom om te rijden en die 2e plek is me meer waard dan die chocolade. Week daarvoor trouwens 3e en kreeg ik 25 euro.
Inschrijfgeld was bij beide hetzelfde

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:00

Ik ben verbaast van de reacties eigenlijk haha!!

Had niet verwacht dat er mensen waren die het puur en alleen maar voor het geld doen 8-) Vandaar dat al die mensen onder nivo blijven rijden.....

Het is toch basis sport dat doe je toch niet voor geld?! Ik zou dol blij zijn met die longeerzweep, dat heb je dan toch gewonnen!!!! En daarnaast organisatie kost een hoop dus dat basissport wedstrijden geld kosten snap ik wel 8-)
Kijk dat je dat doet in de hogere sport kan ik me nog iets bij voorstellen, maar beetje b/l/m/z....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:02

Sjolvir schreef:
Ik waardeel goede bodems in de wedstrijd en inrij baan inderdaad heel erg, dus als daar in geïnvesteerd wordt, ook prima.

Ok, dat vind ik ook een goede, fijne locatie ook veel waard. Maar dit was een knollenveld, dus daarvoor hadden we niet hoeven gaan.

Toydoll, ik start niet alleen om het geld en blijf daarvoor ook niet in een klasse hangen, maar als je dan toch prijs rijdt, is het wel leuker wat te krijgen in verhouding staat inschrijfgeld lijkt me? Paardensport is al duur genoeg

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:05

haike schreef:
Sjolvir schreef:

Ok, dat vind ik ook een goede, fijne locatie ook veel waard. Maar dit was een knollenveld, dus daarvoor hadden we niet hoeven gaan.

Toydoll, ik start niet alleen om het geld en blijf daarvoor ook niet in een klasse hangen, maar als je dan toch prijs rijdt, is het wel leuker wat te krijgen in verhouding staat inschrijfgeld lijkt me? Paardensport is al duur genoeg

Voor knollen veld wil ik ook niet te veel betalen nee, dan wil ik geloof ik geld toe :+
Hoewel ik me voor Strijen heb ingeschreven voor 15 euro per proef en dat is doorgaans drama bodem.
En ik heb ook nog eens een hekel aan gras en geen ijzers dus geen stiften (maar die wedstrijd is zo leuk..)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:07

Hier in de omgeving een eerste prijs vaak 7,50 kadobon en tweede 5 euro. Doe mij dan maar een kado of beker. Mijn kinderen krijgen de rozetten en bekers zouden ze ook leuk vinden.

Edit: startgeld is meestal 10 eur per proef
Laatst bijgewerkt door frensje op 15-06-14 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:08

ik vindt het fijn om bij eerste prijzen, minimaal mijn inschrijfgeld terug te verdienen en het liefst er nog wat aan over te houden. gebruiksartikelen in de zin van de 100e hoevenkrabber wordt ik niet blij van, maar daar weet ik altijd wel een pennymeisje op stal blij mee te maken, net als mn rozetten trouwens.
Al moet ik wel zeggen dat ik in het springen regelmatig leuke gebruiksartikellen heb gewonnen als een BR hoofdstel, lederen halster, set beenbeschermers en allen goede kwaliteit. owja en veel te veel dekjes en zweetdekens. Maar die gebruik je toch wel.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:12

Goof schreef:

Nee.

Die hoevenkrabbers en plastic roskammen komen op een gegeven moment ook de strot uit.

Hier in mijn regio is het echt wel prijzengeld. Oplopend tot 50 euro per proef.

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:13

Natuurlijk kost de organisatie een hoop geld. Dat is zeker. Maar sinds de regels voor de minimale waarde van de prijzen uit de reglementen zijn geschrapt zie ik bij mij in de buurt wel dat de prijzen echt minder waard zijn geworden, terwijl het startgeld eerder omhoog is gegaan. Dat vind ik niet fair.

Met gebruiksvoorwerpen ben ik overigens net zo blij als met een waardebon of geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:14

Rozetten geef ik eigenlijk altijd meteen terug, tenzij aparte/mooie zijn. Vandaag kreeg ik die niet eens :+

En keer hoger startgeld betalen vind ik niet erg, binnenkort ook mooie wedstrijd in de buurt met 15 euro inschrijven, maar weet dan wel top geregeld is en zeer mooie locatie op grote int. wedstrijd dus daar wil dan best keer extra voor betalen. Kans op prijs heb dan sowieso niet

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:15

Toydoll schreef:
Ik ben verbaast van de reacties eigenlijk haha!!

Had niet verwacht dat er mensen waren die het puur en alleen maar voor het geld doen 8-) Vandaar dat al die mensen onder nivo blijven rijden.....

Het is toch basis sport dat doe je toch niet voor geld?! Ik zou dol blij zijn met die longeerzweep, dat heb je dan toch gewonnen!!!! En daarnaast organisatie kost een hoop dus dat basissport wedstrijden geld kosten snap ik wel 8-)
Kijk dat je dat doet in de hogere sport kan ik me nog iets bij voorstellen, maar beetje b/l/m/z....

:wow:

Wat zeg jij nu dan weer? :=

Ik heb regelmatig prijs gehad waarbij ik gewoon de kosten van de hele dag er uit heb gekregen en er ook nog eens een avondje daarna van kon stappen. :D (En dan is het niet de eerste prijs. Twee keer 3e is ook voldoende voor een mooie winst) Heeft niets met het niveau te maken. Hier is 1e prijs tussen de 15/25 euro in de B tot aan 50 euro voor een Z proef. Springen levert nog meer op.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:18

Ik zou mij daar niet druk over kunnen maken. Ik rijd wedstrijden om mijn niveau te kunnen bevestigen. En een doel in het trainen te hebben. Prul is leuk om te krijgen maar nee het hoeft niet perse.