niet-rijdend lid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San_Adios

niet-rijdend lid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 12:58

Hallo allemaal,
Een vriendin van mij mag met haar verzorgpony KNHS-wedstrijden gaan rijden. Maar ze mag van haar ouders geen rijdend lid worden van een vereniging. Nu rijd ik zelf wedstrijden en zou haar hiermee dus helpen, maar aangezien ik wel rijdend lid ben, heb ik hier niet heel veel ervaring mee. Ik weet dat sommige verenigingen het niet-rijdend lid hebben maar ben/kun je dan ook lid (worden) van de KNHS dus een startpas aanvragen? Omdat zij dan niet gaat lessen wil ze natuurlijk wel graag de goedkoopste vereniging uitzoeken. Is het dan bijvoorbeeld toegestaan om, ik noem maar wat, niet-rijdend lid te worden van een vereniging in Friesland als je rond Harderwijk (Gelderland) woont?

Verder vroeg ik mij af of iemand weet wat het kost om niet-rijdend lid te worden van de volgende verenigingen:
PPC De lilliputters (Putten)
Manege Luxool, de ponyclub (Nijkerk)
Of andere KNHS verenigingen in die buurt

Alvast Bedankt <3

Brainless

Re: niet-rijdend lid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:00

Je kunt de betreffende verenigingen gewoon even mailen/bellen en er naar vragen.

Let ook op de regels die ze hanteren, want soms moeten ook niet rijdende leden vrijwilligerswerk verrichten op de club.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:02

Je kan dan het beste haar lid laten worden bij een startkaartvereniging zoals bijvoorbeeld De Ronde Venen. http://lrpcderondevenen.nl/

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:02

Ik ben ook jaren niet-rijdend lid geweest :j Had thuis les maar heb via die vereniging mijn startkaart aangevraagd. Kan dus zeker.

Dat wat je zegt van Friesland is denk ik geen optie. Je krijgt dan een startkaart voor die regio en ik vermoed dat je dan buiten de regio geen (kring/selectie)wedstrijden mag rijden. Maar dat weet ik niet zeker. Sommige wedstrijden zijn ook alleen voor een bepaalde regio. Dus als jij eem startkaart Friesland hebt mag je geen wedstrijd rijden die alleen voor regio Gelderland is.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:04

Je ook direct lid worden van knhs.
Dit heb ik een aantal jaren geleden gedaan vanwege een opleiding.

Maar ik weet niet zeker of dit ook kan ivm wedstrijden rijden.

Gewoon morgen even naar knhs bellen, niet mailen. Duurt soms even voordat je dan antwoord hebt. Aan de telefoon krijg je direct antwoord.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:04

Ik woonde in Drenthe maar was ook lid van een vereniging in Friesland, dat kan zeker maar dan moet je selectiewedstrijden en regiokampioenschap inderdaad wel voor de provincie van je vereniging rijden.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:05

Toen ik wedstrijden reed was ik ook niet rijdend lid bij de plaatselijke rijvereniging. Daardoor kon ik meedoen met KNHS wedstrijden. Op stal kreeg ik privé les.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:07

myk_en_shant schreef:
Je ook direct lid worden van knhs.
Dit heb ik een aantal jaren geleden gedaan vanwege een opleiding.

Maar ik weet niet zeker of dit ook kan ivm wedstrijden rijden.

Nee, dit kan niet. Dit kan alleen als je geen startkaart hebt of wilt. Ik ben ook direct lid van de KNHS vanwege het jureren. Zodra ik weer ga starten moet ik ook weer lid worden van een vereniging.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:09

sorry kan iemand mij uitleggen wat jullie bedoelen met een niet-rijdend lid??

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:09

Oke, bedankt. Dus een andere vereniging in de regio Noord-oost Veluwe in Gelderland zou dan wel een optie zijn... Dan zal ze even rond moeten bellen :D

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:11

kesha1 schreef:
sorry kan iemand mij uitleggen wat jullie bedoelen met een niet-rijdend lid??

Dat betekent dat je betaalt voor de naam van de vereniging om wedstrijden te mogen rijden maar geen les krijgt daar. Rijdend lid betekent dat je lest EN lid bent om wedstrijden te rijden ;)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:16

ooooo bedankt!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:21

Rubber_Duck schreef:
Ik ben ook jaren niet-rijdend lid geweest :j Had thuis les maar heb via die vereniging mijn startkaart aangevraagd. Kan dus zeker.

Dat wat je zegt van Friesland is denk ik geen optie. Je krijgt dan een startkaart voor die regio en ik vermoed dat je dan buiten de regio geen (kring/selectie)wedstrijden mag rijden. Maar dat weet ik niet zeker. Sommige wedstrijden zijn ook alleen voor een bepaalde regio. Dus als jij eem startkaart Friesland hebt mag je geen wedstrijd rijden die alleen voor regio Gelderland is.

Dat klopt niet. Je mag in het hele land starten ongeacht waar je lid bent.

Alleen als je selectiewedstrijden wilt rijden moet je die wel in de regio van je vereniging rijden.
Echter, de meeste selectiewedstrijden zijn ook opengesteld voor ruiters van buiten de regio en kan je gewoon meerijden. Je rijdt dan uiteraard niet mee voor de selectie.

Mijn dochter is ook lid van de knhs en wij zijn van België, ze is bij een vereniging aangesloten die geen rijdende leden heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:34

Het voordeel van een vereniging in de buurt is ook dat je (als niet rijdend lid) makkelijker mee kan doen met onderlinge wedstrijden en ook aanwezig kan zijn bij evt feestavonden.

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 14:11

Anoeska27 schreef:
Je kan dan het beste haar lid laten worden bij een startkaartvereniging zoals bijvoorbeeld De Ronde Venen. http://lrpcderondevenen.nl/

Wat doet zo'n vereniging? En maakt daarvan de regio nog uit?

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:37

op onze manege kost het voor een niet rijdend lid 119 euro per jaar.. (dan zijn wij ook wel erg goedkoop wat ik wel eens van anderen hoor) :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:11

LB_ED schreef:
op onze manege kost het voor een niet rijdend lid 119 euro per jaar.. (dan zijn wij ook wel erg goedkoop wat ik wel eens van anderen hoor) :)

Dat is behoorlijk duur, bij de Ronde Venen betaal je € 10,- per jaar.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:35

Bij ons op de manege betekend 'niet rijdend-lid' ook dat je niet in de lessen meerijdt, maar wel onbeperkt gebruik mag maken van de binnen en buitenbak en de wasplaats. ook mag je mee doen aan de onderlinge wedstrijden. geldt dat bij jullie ook voor dan voor 10 euro? :) zelf vindt ik dat helemaal niet duur, en wat ik hierboven al vertelde zijn wij met die regeling ook de goedkoopste in de buurt. :) helaas kun je op deze manege geen 'niet rijdend-lid worden' zonder deze regeling.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:43

Bij onze vereniging moet je rijdend lid zijn om lid te worden bij de knhs. Wij hebben geen lessen en niet rijdend lid houdt bij ons in dat je wel de korting krijgt maar niet voor onze vereniging uit komt.