Pavo Cup

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Pavo Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 08:47

Goedemorgen,

Ik heb wat vragen over de pavo cup, heb al heel veel informatie over gelezen maar ben nog niet helemaal wegwijs. Mag iedereen hier zomaar aan mee doen (als je een 4 of 5 jarig paard heb)? En ik zie dat je lid moet zijn van mijn KWPN. Wat voor opties moet je dan aanvinken om mee te kunnen doen aan de pavo cup?

Ik ben geïnteresseerd in
Aanlegtesten
Competities
Hengstendatabase
IDS-magazine (fokkerijnieuws)
Keuringen
KWPN-centrum
Marktplaats
Service
Stamboekregistratie

En tijdens zo'n dag rijd je geen proef, maar zegt de jury wat je moet doen?

Alvast bedankt!

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:45

ik volg even, vind het wel interessant!

weet wel voor de pavo cup moet je een kwpn paard hebben (veulenboek, A register of B register (volgens mij is dit ook in het leven geroepen om mee te doen met deze wedstrijden/competities).

heb via startlijsten.nl een wedstrijd jonge paarden competitie(dus geen pavo cup, maar zal ong. het zelfde gevraagd worden)gevonden, en stond de volgende informatie bij:

Definitie Jonge Paarden: Voor paarden in de leeftijdscategorieën, drie-, vier- en vijf jaar is het mogelijk deel te nemen aan onze wedstrijd. De paarden worden in groepjes van twee of drie ingedeeld. Gevraagd worden stap, draf en galop en enkele schakelingen in deze gangen. Daarbij komt het halsstrekken, bij de vierjarigen het wijken en bij de vijfjarigen het schouderbinnenwaarts. De paarden worden beoordeeld op hun natuurlijke aanleg in stap, draf en galop en op onderdelen als; gedragenheid/souplesse, algemene indruk en correctheid en functionaliteit exterieur. Het gaat niet om een verplichte proef en de Jonge Paardenwedstrijd komt niet in aanmerking voor winstpunten. Ook is er geen startkaart nodig.
De paarden zullen beoordeeld worden door een daarvoor bevoegd nationaal jurylid.

verder ben ik benieuwd wat er verder gepost wordt :D

bliver

Re: Pavo Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:59

Pavo cup is heel leuk om aan mee te doen voor een jong paard, maar ik raad je aan er alleen aan mee te doen als je daadwerkelijk een getalenteerd jong paard hebt anders is het zinloos. Je word helemaal ondergesneeuwd door al het talent wat er rondloopt.

Er word bij de vierjarige L niveau gevraagd, dus stap draf galop en stukje wijken. Bij de vijfjarigen word m niveau gevraagd dus er komt schouderbinnenwaarts bij en wat meer schakelen zoals op een lange zijde vooruit terug en weer vooruit en terug. Let wel pavocup niveau L en M is wat anders dan gewone proefjes op dit niveau. Er staat een soort voorlezer die noemt wat je moet doen. Je rijd met zn tweeen of drieen in de baan.

Je moet inderdaad een kwpn paard hebben. Als je paard van een ander stamboek is mag je wel de voorronde rijden maar niet de halve finale of finale. Het paard moet wel van een door het kwpn erkend stamboek zijn.

wat betreft wat je moet invullen. je moet lid zijn van het kwpn wat je verder invult wat je intresses zijn maakt niet uit.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:04

Iedereen kan er aan meedoen met een KWPN geregistreerd paard. Ik vindt persoonlijk dat het alleen zin heeft als je er eentje hebt die goed voor elkaar is en extra kan lopen anders heb je daar niets te zoeken.

Je gaat naar de agenda op de kwpn site als de locatie waar je wilt starten erop staat en de inschrijving is vrijgegeven kan je daar inschrijven.

Je rijdt met een paar paarden in een groepje en er wordt omgeroepen wat je moet laten zien.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:27

Het is erg leuk om er aan mee te doen. Je moet wel lid zijn van het KWPN om mee te kunnen doen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:12

Hier ook een vraagje.

Ik wil mijn vijfjarige ook op geven voor de pavo, het is voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets mee wil doen. Mag ik gewoon met zweep en zonder sporen rijden bij de jarige? En hoe gaat het nu precies, ik weet dat er gewoon gezegd wordt wat je moet doen maar voor de rest is het een groot vraagteken.

Alvast bedankt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:18

Een 5 jarige moet oefeningen op M niveau doen. Die worden voorgelezen en het is niet echt een proef dus vaak heb je tijd genoeg om het 2x uit te voeren als he t niet lukt. Volgens mij mag je met sporen maar zonder zweep. Maar dat weet ik niet zeker. Staat gewoon in het reglement

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:30

Ik kan het regelement niet vinden, of ik zit weer eens verkeerd te zoeken. Dat is jammer ik rij hem alleen nog maar met een zweep.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:36

Je moet het vergelijken met normale wedstrijd reglementen. Dus indd zonder zweep bij de vijfjarige

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:55

Kom ik weer met mijn vragen...

In het filmpje van de Pavo Cup rijden ze met een normaal dekje, alleen in het regelement staat dat
het zadeldek niet achter het zadel of onder het zweetblad mag uitsteken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:44

Klopt wat je zegt. Het mag niet Onder het zweetblad en niet ACHTER het zadel. Dat wil dus niet zeggen dat je geen vierkant dek je mag alleen dat je niet een te grote mag