ik volg even, vind het wel interessant!
weet wel voor de pavo cup moet je een kwpn paard hebben (veulenboek, A register of B register (volgens mij is dit ook in het leven geroepen om mee te doen met deze wedstrijden/competities).
heb via startlijsten.nl een wedstrijd jonge paarden competitie(dus geen pavo cup, maar zal ong. het zelfde gevraagd worden)gevonden, en stond de volgende informatie bij:
Definitie Jonge Paarden: Voor paarden in de leeftijdscategorieën, drie-, vier- en vijf jaar is het mogelijk deel te nemen aan onze wedstrijd. De paarden worden in groepjes van twee of drie ingedeeld. Gevraagd worden stap, draf en galop en enkele schakelingen in deze gangen. Daarbij komt het halsstrekken, bij de vierjarigen het wijken en bij de vijfjarigen het schouderbinnenwaarts. De paarden worden beoordeeld op hun natuurlijke aanleg in stap, draf en galop en op onderdelen als; gedragenheid/souplesse, algemene indruk en correctheid en functionaliteit exterieur. Het gaat niet om een verplichte proef en de Jonge Paardenwedstrijd komt niet in aanmerking voor winstpunten. Ook is er geen startkaart nodig.
De paarden zullen beoordeeld worden door een daarvoor bevoegd nationaal jurylid.
verder ben ik benieuwd wat er verder gepost wordt