M1 (of hoger) dressuur bitloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

M1 (of hoger) dressuur bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:13

Ik was benieuwd of er mensen zijn die in de M1 of hoger starten met een bitloze optoming, gezien je dan niet meer meedoet voor de prijzen, ben ik benieuwd of er desondanks toch mensen zijn die meedoen.

Zelf zou ik t.z.t. graag dressuurwedstrijden gaan rijden en zou ik (mocht ik ooit zo ver komen) ook in de M1 verder gaan. Denk dat dat ook de manier om in de toekomst (als dat tegen die tijd al niet het geval is) ook bitloze optoming geheel toe te staan in de hogere niveaus.

Ben benieuwd of er mensen zijn die bitloos rijden op dat niveau :)

Catnip

Re: M1 (of hoger) dressuur bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:55

M1 is het niet, maar ik heb wel een tijdje een paard voor iemand gereden die prima bitloos te rijden was op L2 niveau :) hij was nog jong dus hij was (met of zonder bit) nog niet klaar voor M niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:57

Op hoger niveau mag je niet bitloos. Je mag alleen hc bitloos starten maar je punten tellen dan niet mee dus je blijft dan altijd M1 startgerechtigd en hoger mag je niet.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:58

officiële bitloze wedstrijden zijn op dit moment tot en met L2.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:01

Yvank_ schreef:
Op hoger niveau mag je niet bitloos. Je mag alleen hc bitloos starten maar je punten tellen dan niet mee dus je blijft dan altijd M1 startgerechtigd en hoger mag je niet.

maar dan kan je toch ook in hogere klasses uiteindelijk gaan rijden? Je krijgt alleen geen prijs. Dit staat in het (aangepaste) regelement:

Citaat:
Vanaf de klasse M1 is het alléén mogelijk om buiten
mededinging (HC) bitloos deel te nemen

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:07

Maartje1990 schreef:
Yvank_ schreef:

maar dan kan je toch ook in hogere klasses uiteindelijk gaan rijden? Je krijgt alleen geen prijs. Dit staat in het (aangepaste) regelement:

Citaat:
Vanaf de klasse M1 is het alléén mogelijk om buiten
mededinging (HC) bitloos deel te nemen

HC betekend dat je punten niet geregistreerd worden, je kunt dus nooit winstpunten halen en dus ook nooit promoveren naar een hogere klasse...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:16

Ah oke, wat stom. Hoop dat dat in de toekomst wel zal veranderen. Voorlopig is mijn haf nog niet eens onder het zadel, laat staan op dat niveau :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:17

Exact hc telt nergens voor. Dit wordt vaak gebruikt om paard een keer door te pakken in de proef. Je kan dan geen winst of verlies rijden.

Dus je teller blijft altijd staan op L2 + 10

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:17

Nouja, of meer winstpunten in de L2 natuurlijk :Y) Maargoed, wie weet veranderd dat nog wel t.z.t. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:49

Of je moet ook met bit starten en het afwisselen. Als je dan je punten rijdt met bit kan je wel hoger komen en voor dr training ofzo eens hc bitloos rijden.