Ik zal eerst even mijn verhaal uitleggen
Ik heb tot mijn 16e in Nederland wedstrijden gereden, daar ben ik met mijn pony M2 met winstpunten geworden en 2 paarden L1 met winspunten.
Toen ging ik naar Zwitserland verhuizen en wilde niet op het laagste niveau beginnen (lees: ruiterbrevet halen waar je moet laten zien dat je kan opstappen/afstappen/lichtrijden/galopperen hindernis van 40 cm enz.)
dus heb ik contact op genomen met de Zwitserse bond en bij de KNHS al mijn resultaten opgehaald en alles was prima ik kon zo met mijn paard op een goed niveau voor mij verder. (ongeveer M niveau)
Ik ben toen op een ander paard gaan rijden waar ik in Zwitserland op ongeveer M2 niveau wedstrijden reed en nu is dat paard in Nederland en wil ik met hem rustig aan gaan starten in Nederland. Ik mag dus in de L1 beginnen omdat ik 4x L1 ben geweest maar ik zou het liefst in de L2 of M1 starten aangezien ons niveau ongeveer op M niveau ligt.
De omzetting van Nederland naar Zwitserland ging zo makkelijk en simpel maar nu wil ik dus weer terug en lijkt het zowat onmogelijk. KNHS zegt dat ze niks met mijn resultaten uit Zwitserland komen omdat ze de niveaus niet begrijpen (heb zelfs proeven en video's van de proeven doorgestuurd maar hier konden ze niks op baseren)
en de Zwitserse bond (FNCH) kan de niveaus ook niet omzetten omdat het systeem zo anders is en de FNCH niet bekend met het Nederlandse systeem is.
Ik heb maar beperkte middelen en moet elke keer vrij vragen voor een wedstrijd dus daarom zie ik het niet zitten om steeds weer dagen vrij te vragen en inschrijfgeld+benzinekosten te betalen om wedstrijden te gaan rijden die eigenlijk beneden ons niveau zijn om hogerop te komen. Ik heb dat tijd en geld immers al besteed
en buiten dat vind ik dat ook gewoon een beetje saaiIk weet niet of iemand tips hiervoor heeft of dit ook heeft meegemaakt? Ik weet namelijk dat je dispensatie kan aanvragen (wat ik dus nu een soort van probeer) maar het schiet dus niet echt op

zodra de site het weer doet ga ik op onderzoek daarover