Hierbij plastron ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doggielover

Hierbij plastron ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:38

Hallo bokkers,
Ten eerste weet ik niet zeker of dit hier goed staat, dus als het verplaatst moet worden hoor ik dat vanzelf denk ik :)

Ik heb binnenkort 2 wedstrijdjes en ik heb daar natuurlijk kleding voor nodig. Ik heb al een wedstrijdjasje en broek enzo, maar ik moet natuurlijk ook iets onder dat jasje aan. Ik vroeg me dus af of je bij deze shirts een plastron moet dragen? Ze hebben namelijk een hoge kraag, dus ik weet niet of dat nog extra nodig is.... http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... shirt.html
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... shirt.html

En als ik dan een plastron nodig heb, heb je bij deze plastron dan nog een plastronspeld nodig, of niet?
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... eluxe.html

Alvast heel erg bedankt!

iEmmaaa

Re: Hierbij plastron ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:40

Bij dit soort shirtjes draag je in principe gewoon een plastron ja :) en op dat soort plastron zou ik wel een speld doen, gewoon int midden waar hij kruis zeg maar. Dan blijft het beter zitten en het ziet er ook nog mooi uit vind ik altijd ;)

Doggielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:42

iEmmaaa schreef:
Bij dit soort shirtjes draag je in principe gewoon een plastron ja :) en op dat soort plastron zou ik wel een speld doen, gewoon int midden waar hij kruis zeg maar. Dan blijft het beter zitten en het ziet er ook nog mooi uit vind ik altijd ;)

Okee, bedankt!
Maar het is dus niet verplicht om er een over zo'n shirt heen te dragen, of wel?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:43

Volgens mij bij dressuur wel, bij springen niet dacht ik... maar pin me er niet op vast :=

Doggielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:44

iEmmaaa schreef:
Volgens mij bij dressuur wel, bij springen niet dacht ik... maar pin me er niet op vast :=

Okee, bedankt haha!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:46

Heb het even snel voor je nagezocht haha := maar het is dus wel verplicht idd.

kledingvoorschriften KNHS
23 maart 2009
Wijzigingen: Artikel 143 kledingvoorschriften dressuur KNHS

1. Correcte kleding is verplicht voor Officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/ de wedstrijd accommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

2. Deelnemers dienen in de ring te verschijnen,gekleed in:

a. een rijjas; type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk beddekkend.

b. bij voorkeur een wit,beige of overhemd of -dressuurblouse.

c. een witte,beige of gele rijbroek.

d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas.

e. een paar handschoenen.

f. een paar rijlaarzen al dan niet voorzien van bruine kappen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige,gladleren chaps.

g.een veiligheidscap/helm met norm EN- 1384. Het is uitsluitend bij paarden in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

3. De combinatie van breugel en rijlaars/judhurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.

Bron: KNHS

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:47

In de dressuur is het verplicht ja, in het springen misschien ook wel..maar daar wordt het door veel ruiters vaak niet gedaan (moi :o ) en ook nooit iets van gezegd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:49

Bij de showshirts is een plastron niet meer verplicht in de dressuur. Als de kraag maar wit is. En dat zijn de links die ts plaatst.

Heb er ook eentje, alleen dan met lange mouwen. En heb sindsdien nog geen commentaar gehad op het niet dragen van een plastron.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:50

Iemmaaa Als je een deel uit het reglement plaatst, dan is het handig als je het meest actuele neemt, want de plastron is niet meer verplicht:
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384.
Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 01-06-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:51

FriesWytske schreef:
Bij de showshirts is een plastron niet meer verplicht in de dressuur. Als de kraag maar wit is. En dat zijn de links die ts plaatst.

Heb er ook eentje, alleen dan met lange mouwen. En heb sindsdien nog geen commentaar gehad op het niet dragen van een plastron.

Ik ging er altijd van uit dat je alleen zonder plastron mag rijden als de wedstrijd organisatie aangeeft dat je in zomer tenue mag rijden. (wat hier helaas bijna nooit wordt vrijgegeven :\ )

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:51

Anoeska27 schreef:
Iemmaaaa Als je een deel uit het reglement plaatst, dan is het handig als je het meest actuele neemt, want de plastron is niet meer verplicht:
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384.
Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.

sorry ik heb ook maar even snel gegoogled

Doggielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:52

okee, bedankt allemaal!
Ik ga voor een mooie wedstrijd blouse/shirt zonder plastron denk ik haha!

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:53

Ik wilde al net zeggen, plastron is toch niet verplicht meer? Vind persoonlijk een plastron altijd netjes staan. Maar een vriendin startte laatst met showshirt van Anky met Parelknopen, dus zonder plastron. Maar stond ook mooi :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:53

Idd, een plastron is niet meer verplicht, zowel bij dressuur als springen niet.
Dus je hoeft er geen te kopen ;)!

Doggielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:55

okee, toppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 02:44

Dit is een reglementsvraag en het antwoord op deze vraag is te vinden in de reglementen op www.knhs.nl
Daarom hier een slotje.