Eisen van een wedstrijd shirt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Eisen van een wedstrijd shirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:47

Hoi Bokkers :D

Ik heb een kei leuk wedstrijd shirt op het oog, die ik ook absoluut wil hebben. Nou heb ik net op het KNHS zitten kijken en daar staat niks over de kleur, helemaal goed dus. Maar, hoe zit dat dan als het van de zomer 30 graden is en je in je zomertenue mag gaan rijden? Mag je dan wel je wedstrijd shirt aan met verschillende kleuren? Die van mij is namelijk nogal fleurig haha.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Anoniem

Re: Eisen van een wedstrijd shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:50

Ja de kleur maakt volgens mij niet uit, wel moet er een korte mouw aan zitten.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:56

Moet je het regelement van je club naslaan. Sommige clubs hebben namelijk helemaal geen zomertenue en dus moet je dan, ook met 30 graden, met je rij-jasje starten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:02

Minimaal korte mouw, dus geen kapmouwtjes, opstaande kraag is verplicht. Kleur is, meen ik vrij te bepalen, als de opstaande kraag maar wit is.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:07

veersche schreef:
Moet je het regelement van je club naslaan. Sommige clubs hebben namelijk helemaal geen zomertenue en dus moet je dan, ook met 30 graden, met je rij-jasje starten.

Onzin, je bent namelijk helemaal niet verplicht om in clubtenue te starten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:09

Dat ben je wel, 44Myrthe44. Waarvoor is er anders een clubtenue.

Bij mijn rijvereniging is dit wel een aantal jaren geleden vrijgegeven om niet meer in het clubtenue te moeten rijden. Dit vooral omdat de kleur van onze rij-jasjes toen erg moeilijk verkrijgbaar was.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 31-05-14 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:09

44Myrthe44: Nou sorry hoor, je kunt ook wat vriendelijker reageren!

TS ik wilde net schrijven dat ht voor mij al een aantal jaar geleden is dat ik ben gestart, maar toen was het zoals ik het schreef: wij hadden in de LRV geen zomertenue en moesten dus altijd starten in volledig tenue.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:12

Zomertenue is niks anders als alleen in je rijbroek en shirt starten. Met andere woorden: gewoon je jasje uit mogen laten als het door de jury wordt toegestaan bij mooi weer. Het reglement bepaalt dat je bij temperaturen van Ik meen 28 graden en meer, zowiezo in zomertenue mag starten.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:15

ik lees even mee. ik snap het ook nooit.
ik heb er altijd een wit shirtje van de club onder. die is nu te klein en ik ga nu met een gewoon wit t-shirt eronder starten. zie je toch niet. (ik ben stiekem nog wel opzoek naar een leuk blouseje)
maar vorig jaar was het tijdens een wedstrijd heel erg warm. zonder jasje ingereden. maar iedereen had toch maar het jasje aangedaan in de ring omdat niemand wist of het wel mocht. en niemand wil degene zijn die dalijk minder punten krijgt. er werd wel gezegd dat het mocht. Maar ik had niet echt een blouseje dus ik was bang dat dat niet mocht.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 14:02

Bedankt voor jullie reacties! :D Dan ga ik hem bestellen.

Van wat de verenigingen betreft heb ik echt geen enkel idee... En bij wie je kan vragen of een zomertenue is toegestaan ook niet :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:06

FriesWytske schreef:
Dat ben je wel, 44Myrthe44. Waarvoor is er anders een clubtenue.

Bij mijn rijvereniging is dit wel een aantal jaren geleden vrijgegeven om niet meer in het clubtenue te moeten rijden. Dit vooral omdat de kleur van onze rij-jasjes toen erg moeilijk verkrijgbaar was.

Dat bepaalt de vereniging dan, ik heb nooit in clubtenue gereden, had het niet eens. Vond de club wel niet zo leuk, maar dat is dan jammer voor ze. Juryleden hoeven echt niet te weten wie er wel of niet een clubtenue aan moet en hoe dat die er dan uit ziet.

Zou dat dus ook niet bij de vereniging vragen, als jij niet met 30 graden in een jasje wilt rond hobbelen moet je dat gewoon niet doen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:10

Mijn persoonlijke mening is, is dat ik een volledig tenue (dus met jasje aan) mooier uit vind zien.
En het is maar een paar minuten dat je het jasje aan hebt in de zomer. Ik vond dat nooit een probleem: inrijden met blouse met korte mouwen, voor de ring jasje aan en proef rijden, na de proef jasje meteen weer uit en uitstappen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:10

Ik start altijd met jasje omdat ik het netter vind. Heb onder mijn jasje dan vaak ook alleen een hempje met het warme weer en in de winter wel een blousje

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:59

shirtje moet een boord hebben en een korte mouw en van een lichte kleur zijn: wit, creme etc..

Ik heb wel iets gehoord van dat de kleur van het shirt vrijgegeven zou gaan worden(of inmiddels al is??) maar volgens mij blijven hele felle kleuren uitgesloten

Mac123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:39

Kraag is verplicht kleur naar keuze en schouders bedekt

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:47

Ik heb onder mn jasje altijd een zwart hempje aan :o Eigenlijk omdat ik altijd met sportbh rij en die zijn zwart. Moet nog steeds eens een witte halen O:)

Maar mn zwarte bh schijnt dus door een wit shirt heen vandaar dat ik een zwarte aantrek. Met jasje en plastron erover heen ziet niemand dat... (Mag dat eigenlijk wel?)

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:27

Sjira schreef:
Ik heb onder mn jasje altijd een zwart hempje aan :o Eigenlijk omdat ik altijd met sportbh rij en die zijn zwart. Moet nog steeds eens een witte halen O:)

Maar mn zwarte bh schijnt dus door een wit shirt heen vandaar dat ik een zwarte aantrek. Met jasje en plastron erover heen ziet niemand dat... (Mag dat eigenlijk wel?)

2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384.
Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.

Officieel mag een hempje dus niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:53

Sjira schreef:

Eigenlijk niet, maar niemand zal er iets over zeggen. Let er wel op dat er bij een hemd geen stuk huid te zien is tussen plastron en jasje, dat vind ik wel zo lelijk. Daarnaast is het dan dus ook te zien dat het een hemdje is en kan een jury daar over vallen.