Peesbeschermers op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Peesbeschermers op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:09

Hoi,

Ik heb een vraag, zaterdag ga ik een onderlinge wedstrijd starten met mijn verzorgpony.
Nu rijden we thuis altijd met peesbeschermers, alleen voor.
Ik heb geen nette witte beschermers en vind het ook zonde om deze aan te schaffen als ik er maar een paar wedstrijden meer rijd en de pony dan verkocht wordt. (Ter info: Ik rijd de pony door en deze gaat dan de verkoop in).

Mag je ook gewoon met normale peesbeschermers rijden of kan ik ze dan beter vlak voor de proef afdoen?
Het is maar 1 proef dus in principe moet dat niet veel kwaad kunnen toch?

Ohja nog even tussendoor: Is het normaal als je iemand op locatie vraagt om je voor te lezen? De eigenaar is dyslectisch, mijn ouders snappen er niks van en vriendin die me zou voorlezen vind tuinfeestjes belangrijker.

Ik hoor het wel. :Y)

Anoniem

Re: Peesbeschermers op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:12

tja t is wel bescherming, dus zou het gewoon aanschaffen. Je kan ze dan gewoon op verschillende vraag&aanbod-sites plaatsen.

Ik heb verder geen ervaring met de beschermingen van paarden, sorry

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:14

ik heb eerst ook gewoon met zwarte gestart! uiteindelijk wel witte aangeschaft omdat ik die ook vaker gebruik. maar met die zwarte heb ik ook gewoon een 7 gehad voor verzorging van het paard. dus kan prima!
dit is dan natuurlijk wel bij FNRS proefjes :p

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:17

Bij KNHS mag je niet met bescherming. Ligt er dus aan of je het hier over een FRNS wedstrijd of een KNHS wedstrijd hebt. ;)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:18

Op officiële wedstrijden (dressuur) mag je sowieso niet met beenbescherming starten. Onderling weet ik niet. Ik zou voor 1 onderlinge wedstrijd zeker geen nieuwe beschermers aanschaffen.

Ik zou of gewoon starten met wat je hebt, of ze voor de proef aflaten. Afhankelijk van of je paard zich normaliter aantikt, hoe de bodem is etc.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:22

Ik zou ze voor de proef aflaten. Bij een gewone KNHS proef mag je ze in de proef ook niet omlaten. Doe je gewone beschermers om met inrijden, en haal ze eraf net voor de proef.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:22

PeerAppel schreef:
Bij KNHS mag je niet met bescherming. Ligt er dus aan of je het hier over een FRNS wedstrijd of een KNHS wedstrijd hebt. ;)

Het is een onderlinge wedstrijd op een manege, geen startkaart o.i.d. bij nodig.

Pony tikt op grasbodem wel veel aan maar op zandbodem valt het mee, bijna niet, wedstrijd is op zandbodem.

Mocht ik nog springwedstrijden gaan doen, dan mag je wel met beschermers toch?

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:35

Wanneer de wedstrijd op zand is zou ik gewoon je peesbeschermers af doen vlak voor je de ring in gaat.
Voor KNHS wedstrijden mag je inderdaad met dressuur geen beenbeschermers om in de proef, met springen is dit wel toegestaan. Bij onderlinge wedstrijden is het afhankelijk van de organisatie, maar ik ga er vanuit dat ze je nergens zullen verbieden te springen met beschermers :)

Een voorlezer op locatie vragen kan, maar je weet dan natuurlijk nooit zeker of je iemand kan vinden die bereid is je voor te lezen. Ik zou je daarom ook willen adviseren om de proef uit je hoofd te leren, zodat je dat in ieder geval achter de hand hebt, mocht je niemand kunnen vinden.

Succes in ieder geval!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:40

Gezien het een onderlinge wedstrijd is, zou ik eerst de organisatie even vragen of het überhaupt wel toegestaan is om met beschermers te rijden. Of gewoon het risico vermijden en de beschermers af doen voor de proef.

Het is helemaal niet raar om iemand op de wedstrijd te vragen of die persoon je proef wil voorlezen. Heb ook op concoursen wel meegemaakt waar ik ringmeester was dat ik de vraag kreeg of ik even tijd kon vrijmaken om een proefje voor te lezen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:41

Ik zou als het mag de beschermers gewoon omlagen, scheelt weer een hoop gedoe met afdoen als je pony door de spanning niet graag lang wil stilstaan en je hebt toch een extra vorm van bescherming wat juist op vreemd terrein wel fijn is als je pony soms schrikt en opzij springt.

ImreDiablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:31

gewooj ff vragen of t mag

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:39

Inderdaad, vraag het aan de organisatie?
Bij officiele wedstrijden is het inderdaad niet toegestaan om met bescherming te rijden, dus dan heeft het ook geen zin om witte beschermers aan te schaffen. Als je bescherming om mag laten dan zou ik dat ook vooral doen, en zo lang het gewoon nette beschermers zijn zou ik geen nieuwe aanschaffen vanwege de kleur ;)

Ter plekke kan je natuurlijk iemand vragen om voor te lezen, maar dan moet er dus wel iemand zijn die daar even tijd voor kan maken. Zal over het algemeen niet zo'n punt zijn maar je weet maar nooit. Ben je een beetje bekend op de manege?
Het nadeel vind ik persoonlijk dat je voorlezer niet echt op jou is ingespeeld, maar mocht je niemand anders kunnen vinden dan houdt het natuurlijk op ;)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 09:45

Mijn vader is vrijdag nog meegeweest om te oefenen met lezen en dat ging prima dus die heeft me zaterdag voorgelezen.

Ook heb ik vrijdag met eigenaar overlegd (is mijn verzorgpony namelijk) en die zei dat het prima was om dressuur zonder beschermers te doen. Dat hun eigenlijk ook alleen maar springen met beschermers.

Dus alles is goed gekomen :)

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:50

Met losrijden mag het wel, maar niet vergeten ze voor de proef af te doen!!!

Ik zou in elk geval je proef, zo goed als, uit je hoofd kennen. Dat als er niemand is die jou voor zou willen lezen, je in elk geval wel kan rijden!

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:51

nontie schreef:
Mijn vader is vrijdag nog meegeweest om te oefenen met lezen en dat ging prima dus die heeft me zaterdag voorgelezen.

Ook heb ik vrijdag met eigenaar overlegd (is mijn verzorgpony namelijk) en die zei dat het prima was om dressuur zonder beschermers te doen. Dat hun eigenlijk ook alleen maar springen met beschermers.

Dus alles is goed gekomen :)

Oh whahaha ik lees nu pas dit bericht :')

Fijn dat het goed is gekomen! +:)+