Een dag van te voren de startlijst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

drae

Een dag van te voren de startlijst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 16:32

Hoi,

Eerst maar even de aanleiding waarom ik dit typ.
Morgen heb ik een springwedstrijd. Beetje raar zo door de weeks, maar prima. Ik redde het wel met huiswerk en mochten mijn starttijden te vroeg zijn, dan kon ik dit regelen met school (ben pas 4 uur uit).
Nu kijk ik al sinds vrijdag of de startlijst er is, gister nog niet en pas vanaf vanmiddag stond ie er op.
Ergste is nog dat het geeneens de startlijst is, maar een inschrijfformulier van een andere deelnemer. Er fout opgezet dus.

Ben ik nou zo raar dat ik het gewoon te laat vind? :? Die wedstrijd is morgen al en ik weet nog geeneens mijn start tijden. Het zal een rustige wedstrijd zijn, omdat het door de weeks is dus zo'n grote klus is dat maken toch niet?

Ben nu toch wel benieuwd hoe veel dagen van te voren ze er bij jullie opstaan? Alvast bedankt en sorry als het hier verkeerd staat.

melissapupa

Re: Een dag van te voren de startlijst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:35

mee eens een voorlopige startlijst is altijd handig... gwn het aanspreekpersoon bellen als je het nummer daar van hebt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:37

Bij mij op de vereniging vaak een week, en de definitieve 1 dag van te voren.
Kan je de vereniging niet even bellen? Misschien kunnen zij je vertellen hoe laat je start.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:38

Een dag van te voren staat zelfs meestal de definitieve lijst er op dus dit is veel te laat. Een voorlopige meestal een week van te voren. Zo heb ik het eigenlijk altijd meegemaakt toen ik wedstrijden reed.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:42

Met springwedstrijden maak ik dit heel vaak mee, bij dressuur gelukkig geen last van.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:41

Meestal staat de voorlopige startlijst een week vantevoren online en de definitieve een of 2 dagen vantevoren.
Een dag van tevoren een voorlopige startlijst is dus veels te laat!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:07

Startlijsten van te voren bekend maken is niet verplicht, ik snap dat het uiterst vervelend is, maar een wedstrijdorganiserende vereniging heeft geen enkele verplichting hiertoe.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:13

Ze hebben net het inschrijfformulier van diegene er uit gehaald en nu staat er niks.

Dit is wel de definitieve, maar vooral omdat ik een richtlijn moet hebben voor school zou een voorlopige handig zijn geweest.

Normaal is deze organisatie wel 'op tijd' met de startlijsten, zo'n 3-5 dagen van te voren meestal.

Neonlight, als organisaties dit niet van ye voren hoeven bekend te maken, hoe zouden de mensen die meedoen dan moeten weten wanneer ze aanwezig moeten zijn. Niet aanvallend, gewoon nieuwsgierig naar hoe dat dan geregeld wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:16

Je hoort een uur voor aanvang van de wedstrijd aanwezig te zijn (staat ook in het wedstrijdreglement). Dus aan een aanvangstijd heb je voldoende. Alleen is het niet meer van deze tijd voor de spring en dressuurruiters om een hele dag op een wedstrijd aanwezig te zijn.... Wat bij overige disciplines wel weer heel normaal is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:18

Ik als secretariaat zet een week voor de wedstrijd de voorlopige lijst op de site.
De definitieve (dressuur) komt er dan 2 dagen voor de wedstrijd op.
Daarna wijzig ik ook niets meer.

Met springen werkte ik nooit met een definitieve lijst.
De springruiters hebben nogal vaak de neiging op het laatste moment in te schrijven.
Maar ook daar staat een week voor de wedstrijd de eerste lijst op de site.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:28

Het is verplicht volgens de knhs regelementen om 1 week van te voren de lijst te plaatsen en 48 uur van te voren de definitieve lijst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:29

lucifertje heb je daar een artikel nummer van. Ik heb dat namelijk nog nooit gevonden

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:34

Startlijst staat er op! :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:39

met springwedstrijden is dit vaak zo omdat menig springruiter pas een paar dagen van ter voren inschrijft. wat betreft zo veel werk is het niet omdat het doord e weeks is. Ik weet niet waar je moet starten maar op sommige doordeweekse wedstrijden is het juist heeldruk omdat ruiters met een eigen stal graag doordeweeks op pad gaan

drae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 19:01

Zelfs een extra oproep geweest om ie oo te geven, bovendien heb ik toenet de startlijst& doen er behoorlijk weinig mee.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:04

Misschien niet zo'n bijzondere locatie dan. Wij gingen paar jaar terug wel eens naar soest en dan was het gewoon volle bak

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:04

Soest is altijd super vol.
Zelfs de avond wedstrijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:10

Ik rij alleen dressuur maar het is zo wisselend.
Gemiddeld staat er 5-7 dagen op voorhand een voorlopige lijst en dan vrijdagavond bijv. de definitieve lijst van zaterdag en zondag, maar ik weet ook wel plaatsen waar 3 dagen op voorhand een voorlopige lijst op internet staat en dat je best op vrijdagnacht rond middernacht nog eens kijkt omdat je ineens niet meer zaterdag om half 2 maar zaterdagochtend 9 uur binnen moet (klein verschil maar :+ )