brevetten A en B boek vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

brevetten A en B boek vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:34

Hallo,

Ik ga op mijn 33e toch nog maar eens 2 brevetten halen ;) Heb mijn NL ruiterbrevet wel maar denk je dat ik die kan vinden? Maar goed...

Nu heb ik het boek maandag besteld en betaald, wanneer zou ik die mogen verwachten? (staat direct na betaling opgestuurd)
Moet je echt alle theorie goed kennen? (heb al gelezen dat het meeste gewoon basis is)

Bedankt!
PS: iets anders...mag in je BE als volwassenen met een pony tussen de paarden starten?

Himawari

Re: brevetten A en B boek vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:41

Het theorie examen is echt niet zo moeilijk. Ik denk dat het bij mij wat anatomie vragen waren en ook wat vragen ivm het naar buiten gaan te paard. En vragen over het zadel (onderdelen). De rest weet ik niet meer. Het was in ieder geval niet zo moeilijk, maar dat is het boek ook niet :p.

Op je laatste vraag kan ik niet antwoorden, ik doe geen wedstrijden.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:37

:) Thx.....moet hem toch hebben. Dochter doet bekwaamheid deze zomer (is 9 jaar) en moet dan dus daarna toch nog theorie doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:39

Buenootje schreef:
PS: iets anders...mag in je BE als volwassenen met een pony tussen de paarden starten?

Bij de LRV niet, bij de VLP tot een bepaald niveau.

De theorie van het brevet vond ik niet moeilijk, maar was op voorhand eigenlijk ook wel gesneden koek :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:58

Ok logisch, heb lidmaatschap VLP (momenteel recreanten uiteraard) :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 11:49

Heb het boek binnen, was dus snel hier.....simpel is het inderdaad zal het een keer doorlezen en bewaren voor de dochter en zoon ;)

Mag je ook met een c pony starten? Of maakt daarin de hoogte niet zoveel uit? Niet perse voor mijzelf dan natuurlijk :p

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:03

Buenootje schreef:
Heb het boek binnen, was dus snel hier.....simpel is het inderdaad zal het een keer doorlezen en bewaren voor de dochter en zoon ;)

Mag je ook met een c pony starten? Of maakt daarin de hoogte niet zoveel uit? Niet perse voor mijzelf dan natuurlijk :p

Heb er geen idee van. Misschien vind je hier een antwoord: http://www.vlp.be/dressuur/Dressuur-reglementen/

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:12

Buenootje schreef:

Ik mocht dat destijds iig niet (had het wel fijn gevonden dat ik niet zo hoog moest springen hahaha), E-pony mag wel (klein paard dus)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:39

Of heb je het over met welke pony je mag starten voor je brevet? Ik dacht dat je het over de VLP wedstrijden had :). Voor het springen verschilt de hoogte van de sprong wel naargelang welke pony je hebt.

Of heb je het toch over wedstrijden? :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 07:47

O, ik dacht dat ze het brevet bedoelde!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 10:37

Brevet weet ik daar mag je met een pony of paard, maar op wedstrijden eventueel....ik hoorde gisteren op stal dat het wel zou mogen alleen bij springen niet.
Ach tegen die tijd zien we wel weer ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:24

Ik mocht met het brevet niet op een C'tje hoor (in mijn geval D :P ) , moest per se een E of paard zijn. Maar misschien was dat dan het beleid van het afnamecentrum?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:43

Ik denk ook niet dat ze een volwassene zullen toelaten op een C'tje :p. Ik heb het B springen gedaan met m'n klein paard 1m55, was 80 cm springen geloof ik.