Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. De classifiërs waren idd erg vriendelijk en ik voelde me prima op mijn gemak. De testen zelf waren voor mij vermoeidend en totaal anders dan ik me vooraf voorgesteld had. Het was ook best een eye-opener voor mij om te merken dat ik veel meer afwijk qua coördinatie tov gezonde mensen dan ik dacht en dat ik al zoveel "trucjes" heb aangeleerd om het mijzelf makkelijker te maken.
. Ik ben ook ingedeeld in een grade, ook al was dat niet mijn doel. Mocht ik er in de toekomst toch gebruik van willen maken, dan geldt voor mij Grade III. Omdat mijn toestand helaas niet zal verbeteren, hoef ik niet herkeurd te worden.
ankem schreef:Bedankt voor het delen van jullie persoonlijke ervaringen. Goed om te lezen!
Ik heb btw ook een dystrofie verleden, al is dat wrs toen al een uiting geweest van mijn aandoening, alleen bestond de aandoening toen nog niet.
Ik heb het plan even geparkeerd, omdat ik eerst mijn nieuwe, compleet op mij aangepaste zadel wil hebben. Mijn beperking uit zich o.a. in nagenoeg geen gevoel hebben in voeten en handen. Ik rijd nu met van die beugelkapjes aan de beugels en een verdikte teugel. Volgens mij mag ik daar gewoon mee starten. Ik begin in de B, dus lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd is nog niet nodig. Vanwege wisselend beeld en o.a. Orthostase zou ik mogelijk gebruik moeten van iemand die een stukje losrijdt, maar dat zien we dan in de praktijk wel weer.