1 dag van te voren vlechten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

1 dag van te voren vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:38

Hallo (wedstrijd)bokkers!

Ik heb morgen ochtend een wedstrijd en als ik morgen pas ga knotten dan moet het erg vroeg, ik vroeg me dus af of ik een dag van te voren kan vlechten? Ik vlecht met naald en draad dus als het goed is moet het blijven zitten.
Ik dacht ooit iets gelezen te hebben over 'haarpijn', je kon het vergelijken met een strakke staart in hebben en als je het eruit haalt dan doet je hoofd zeer. Zal dat hierbij ook opspelen?

Het is niet zo dat ik te lui ben om vroeg op te staan, maar het leek mij minder prettig om haar zo vroeg uit de stal te halen ivm verstoring van haar ritme.

Wat denken jullie?

Aulaantje_x

Re: 1 dag van te voren vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:40

Op zich kan het prima! :j ik vlecht ook heel vaak de dag vantevoren, hooguit dat er dan een knotje los schiet als ik het draadje te kort heb afgeknipt. Ik heb ook niet het idee dat mijn paard er last van heeft ;)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:42

Volgens mij kan het wel. Nadeel is wel dat je alsnog vroeg moet komen, omdat de meeste knotjes los gegaan zijn of er zijn allemaal kleine haartjes uitgesprongen (tenminste met elastiek, met naald en draad weet ik niet).

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:43

Hier vlechten we ook een dag van te voren. Helemaal als ik vroeg moet rijden. Dit ook vanwege de stress die ik dan heb haha.
Alles gaat dan verkeerd en word ik alleen maar stresseriger. Dus voor paard en mezelf fijner als ik het een dag van te voren doen.
succes morgen!

DewiRox

Ik maakte altijd de dag van tevoren knotjes, kon ik het lekker op mijn gemakje doen. Soms gingen ze wat pluizen, maar over het algemeen zaten ze altijd nog super netjes.

Utixo

Ik vlecht 9 van de 10 keer de dag van te voren. Kan prima. Spuit wel altijd wat extra haarlak erop op de dag zelf.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:45

Ik ga zo ook vlechten, morgen wedstrijd geen zin om om 7.30 op stal te zijn :O
Doe ik wel is vaker als ik een weekend 2 wedstrijden heb. Op zaterdag dressuur en zondag springen, laat het er dan meestal gewoon in zittten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:47

Over het pluizen heb ik een oplossing:) even voor het rijden een beetje natspuiten met een plantenspuit?

Ik heb wel meer wedstrijden gereden maar morgen is mijn eerste buitenwedstrijd ooit en ik ben ziek van de zenuwen (normaal ben ik ook zenuwachtig maar vandaag gewoon ziek), dit is ook de eerste wedstrijd sinds dat ik een nieuwe trainer heb en dat is heel spannend. Het zou dus al veel schelen al de knotjes al gedaan zijn en het wassen. Alleen paard pakken morgen en wegwezen!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:48

als er al haarpijn komt, is dat na een tijdje wel weer weg (denk aan een uurtje of twee)
Heb er zelf wel eens last van namelijk, heb dik en lang haar en dus zwaar haar :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:49

Ik knotte vroeger vaak avond van te voren bij mijn paard. Ik knotte wel altijd gewoon met elastiek.
Hooguit 1 of 2 waarvan knotje was losgegaan, ff oprollen en weer vastzetten.

Dus het kan prima :j

Nu heb ik pony's en dus hengstenvlecht en doe ik gewoon op de wedstrijd zelf, maar da's zo gedaan natuurlijk.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:50

Ik vlecht ook altijd de dag van te voren als ik vroeg moet , heb ook niet t idee dat m'n paard er last van heeft ! Bij mij blijven de knotjes met elastiekjes gewoon altijd goed zitten ! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:55

Als ik vroeg moet starten vlecht ik avond van te voren. Zorg altijd dat de stal goed schoon is en dat ze verder nergens aan kunnen schuren. Ik vlecht met naald en draad. En spuit knotjes in met Haarlak!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 14:00

Oh super! Dan doe ik dat. Ik ga ook de voetjes wassen want ze wordt nooit zo vies. Idd even de stal schoonmaken. Ik ga vanavond ook alles in de auto doen dus het enige wat ik moet doen is paard poetsen en inladen!

Ik ben zo zenuwachtig!

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:06

Ey ik heb morgenochtend ook een wedstrijd! :) Ik vlecht ze 1 dag van te voren en de volgende morgen knotten. (Met gel bijv als het pluizig of uitgezakt is) werkt voor mij wel goed :)

Hahahaha ik heb morgen een wedstrijdje met een jonge pony die ik zelf heb in gereden, zijn eerste proefje dus ik ga ook dood van de zenuwen :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:07

Weet niet of jevpaard op zaagsel ofzo staat. Anders zou ik in de staart ook even een vlecht doen scheelt weer uitkamen

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 14:14

Ja ze staat op vlas, opzich kan ik de staart wel invlechten, dan krult die ook:)

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:32

Ik vlecht mijn paard vaak ook 1 dag van tevoren (ook met naald en draad), doe dan wel gel en/of haarlak over de knotten (gel al voor je de vlecht maakt). Meestal zit het dan nog prima! Succes morgen :)!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 20:03

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:18

Ik vlecht en knot bijna altijd de dag van te voren, scheelt weer een beetje stress op de wedstrijddag :+ Mijn paard laat alles ook perfect zitten, soms moet ik even een knotje opnieuw zetten maar het is nog nooit voorgekomen dat ik er mer dan 1 heb moeten bijwerken. Met dressuur knot ik met naald en draad, met springen met elastiekjes.

Voor zover ik kan zien ziet het er netjes uit TS, succes morgen!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:21

De manege paarden worden bij ons altijd van te voren geknot, met naald en draad ook. Ik zou dan wel morgenochtend zo vroeg als je zou moeten beginnen als je dan zou knotten (ingewikkelde uitleg :P) even kijken, stel dat je paard alles gesloopt heeft heb je gewoon de tijd :)

snowlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:25

Ziet er netjes uit!! Veel succes morgen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:54

Ik vlecht vaak ook al de dag van te voren. Ik heb een schimmel en moet hem altijd wassen van te voren en dat opdrogen duurt soms best lang. Mijn paard krijgt daarna wel een Sleezy aan zodat de knotjes schoon en netjes blijven. :)

Fenna10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:37

Knotten jullie je paarden ook de dag van te voren als ze 24 uur op de wei staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:54

Vlechten dag van te voren en dan zelfs nog de wei in hihi.

Ik doe dan wel gel in de manen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:40

Mijn paard staat niet 24/7 in de wei, maar die zet ik rustig in de wei met knotten + sleezy.