Groentjes :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lelies

Groentjes :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 14:16

Ik heb heel erg veel plezier met mijn Fries, hij is 5 en ontwikkelt zich de laatste maanden heel snel. Hij had een enorm achterhandprobleem, maar wordt nu duidelijk sterker. In de bak zijn we bezig met de galop onder de knie te krijgen, want nog niet van harte gaat, maar waarin wel duidelijk vooruitgang te merken is.
Maar waar dit topic om gaat....ik ben heel groen op wedstrijdgebied (één keer een F-proefje gereden zonder galop, voor de ervaring voor het paard die toen net ingereden was), maar merk dat ik stiekem toch heel erg graag eens zou willen gaan starten... :o Ik hoop alleen dat de galop dan wel snel meer onder controle is, aangezien in de B een stuk galop op de volte gevraagd wordt.
Ik ben alles aan het uitzoeken mbt het aanvragen van een startpas, me inschrijven bij een vereniging e.d. Wel leuk en spannend!

Ik ben benieuwd of er meer groentjes zijn op wedstrijdgebied of dat anderen hun ervaringen willen delen. Do's and dont's? Wanneer vond jij dat jouw paard en jij klaar waren voor een eerste B-proef?

Ben benieuwd! *\o/*

20Femke02

Re: Groentjes :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:17

ik ben ook een groentje
ik ga waarschijnlijk voor het eerst mijn b proefje doen in juni/juli

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:17

Ik heb eerst heel veel onderlinge wedstrijden gereden, zo krijg je wat routine en kan het paard leren en wennen in een andere omgeving, zonder dat het je punten of veel geld kost. En weet je waar je nog aan moet werken voordat je echt start. Als je die wedstrijden goed rijdt ben je werk klaar voor de B.
Ik heb vorig jaar onderlinge gereden alles winst gereden en in januari ben ik officieel gestart. In 5 wedstrijden B + 10 en ik start over een paar weken nog 2 outdoor wedstrijden in de B. En dan over naar de L1 ...

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:46

Mijn pony en ik hadden ook allebei geen wedstrijdervaring en dat is ook best een paar keer misgegaan ( O:) ). Maar je leert alleen door veel te doen! Wij maken over een paar weken ons M1-debuut tussen de paarden dus bij ons is het uiteindelijk ook goedgegekomen. Gewoon doen, misschien sta je wel versteld van hoe goed het gaat :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:13

Ik ben gister voor het eerste op wedstrijd geweest!

Joelle1107

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:36

Ik ben sinds januari dit jaar gestart. Heb wekelijks les en mijn instructrice vond ons er wel klaar voor. Ik heb ook eerst onderlinge wedstrijden gereden om te kijken wat m'n punten waren en waar ik nog op moet verbeteren. Omdat ik daarmee 'winstpunten' had, ben ik gestart. Niemand haalt 10en, dus gewoon starten als je 'winstpunten' haalt op onderlinge wedstrijden!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:42

Er zijn volgens mij ook Friezenwedstrijden waarbij je ook een proefje zonder galop kan rijden. Veel jonge Friezen hebben immers een probleem met de galop.

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:27

Wat leuk dat je dit gaat doen!! Heb ik ook zelf gedaan met mijne van 4 jaar die totaal alles eng vind!! Maar je kan ook eerst eens BB starten heb ik ook gedaan. Hier heb je geen startkaart voor nodig! En ze jureren hier makkelijker. Ook kan je in de BB gewoon geen gallop tonen. Heb ik bij de 3e keer ook niet gedaan omdat ze een lopende tijdbom was. En ze is een keer half steigerend achteruit gelopen, en toen toch nog 180 punten. :) Dit vond ik wel fijn, omdat ik toch wist dat het niet zo goed zou gaan, maar toch niet streng gejureerd werd, dus het ook leuk vond! En dan kan je ook nog eens extra trots zijn op hem!! Maar ook toen ik met 180 punten thuis kwam, was ik wel blij, je kijkt er toch anders tegen aan als je 170 punten had.... Nu blijf je er dan ook positief in. :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:14

Hier ook een groentje :)
Ik had mijn debuut al in maart gepland maar toen kregen we ineens problemen met het zadel waar ze last van kreeg.
Nu een nieuw debuut gepland in mei *\o/* Ik heb zelf nog steeds niet het gevoel dat we er helemaal klaar voor zijn, maar toch wil ik graag starten- ook ivm het niet hebben van een trailer, dus ik heb niet vaak de kans om te starten. Er zijn voor de zomer nog 1 of 2 wedstrijden op loop afstand dus die wil ik wel graag mee pakken.

Om de een of andere reden kijk ik nog het meeste op tegen het invlechten :o De laatste keer dat ik dat deed voor een onderlinge wedstrijd was ik echt uren kwijt!
Hoe lang zijn jullie hier mee bezig?

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 09:24

Leuk om jullie reacties te lezen!
Mijn paard gaat nog steeds met sprongen vooruit, ben hartstikke trots op hem. Hij houdt galop nu een paar rondjes vol en ook op de volte! Wel verliest hij dan op een gegeven moment de verzameling en buiging, maar goed, daar wordt aan gewerkt.
We hebben geen haast, maar stiekem hoop ik dat het echt gaat lukken in de sport.
Eerst onderlinge of andersoortige wedstrijden kan zeker, dat heb ik ook al wel gedaan, maar ik oefen dan nog gewoon liever thuis door om dan echt officieel te gaan starten. Wordt vervolgd..!

Fenna10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:22

11 mei ga ik voor het eerst starten met me draver! Na 2 jaar van hard oefenen. Ik zag een meisje haar proef oefenen en ik dacht dat wil ik ook. We gaan ons best doen en dan zien we wel verder. :)

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:57

Wat leuk Fenna, heel veel succes vast!

Fenna10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:01

Dankje jij ook! :)

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:05

Voor mij zal het nog wel even duren. Eind dit jaar als doel gesteld, dan kan het alleen maar meevallen ;)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:00

Er is in de HK een speciaal topic voor mensen die dit jaar hun B-debuut maken. ;)
Je mag altijd mee komen kletsen haha.

Er zijn inderdaad wel wedstrijden waar je een proef kunt rijden zonder galop.
Natuurlijk niet voor de winstpunten maar misschien wel handig om te oefenen.