Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

BrammetJee schreef:Ik heb ook een pony wel een fjord dus weet niet of ik daar Z mee kan springen vooral de dubbels ia echt een minpuntje met een pony tussen de paardrn je moet flink tegebn aan rijden. Ik rijd niet officieel maar Bb. Zij is net een kleine D pony geschat.
Suelza schreef:BrammetJee schreef:Ik heb ook een pony wel een fjord dus weet niet of ik daar Z mee kan springen vooral de dubbels ia echt een minpuntje met een pony tussen de paardrn je moet flink tegebn aan rijden. Ik rijd niet officieel maar Bb. Zij is net een kleine D pony geschat.
Ik denk niet dat je dat moet willen en sterker nog, ik denk dat je daar zelf wel achter komt, zodra je jouw eerste pittige 1.20 parcours inrijdt met je fjordje. Dat is voor de 'gewone' paarden soms al best moeilijk, laat staan voor een koudbloedje in de D-maat... Een losse hindernis, is toch wel hele andere koek dan een heel parcours.
Lobeke heeft overigens Z gesprongen tussen de paarden (arabisch volbloed). Die liep ook topniveau eventing en presteerde daarnaast ook in de dressuurring.
Maar zo'n talent, vermogen in combinatie met een groot, dapper hart, is voor maar weinig paarden weggelegd.
En als ze het al hebben, dan moeten ze ook nog eens de juiste ruiter treffen. Want jouw paard kan nog zo goed zijn, niet iedere ruiter beschikt over het vermogen ze goed door de finish te rijden.
piezze schreef:Jappeloupe was 158 volgens de wiki en was toch Frans?
HOe groot is jouw E Pony dan Knofje
.