Startnummer setjes, welke worden er het meest gebruikt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Startnummer setjes, welke worden er het meest gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:46

Hallo bokkers,

Binnenkort rij ik voor het "eerst" een wedstrijd waarbij ik met startnummer moet rijden wat op het dekje moet. Nu heb ik al wat lopen googlen en ik kom een aantal verschillende tegen in ook verschillende prijskasses.

Het liefst heb ik iets wat een beetje multifunctioneel gebruikt kan worden. Omdat ik niet weet of elke wedstrijd organisatie altijd het zelfde wilt.
Zo kwam ik het startnummer set tegen met klitteband voor op het dekje, maar word je dekje daar niet lelijk van?

En deze is voor om je arm, maar ik dacht dat het misschien wel mogelijk is om die met 2 veiligheidspeltjes ook wel vast te zetten is op het dekje.
http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... mband.html

Ook kwam ik deze tegen http://www.agradi.nl/imperial-riding-we ... doosje.htm Hij is wel wat duurder maar dan heb ik zowel hoofdstel als dekje bordjes.

Wat word er eigenlijk het meest gebruikt? En doen verenigingen moeilijk over wanneer hij dus op een andere plaats zit (dekje in plaats van arm bij bijv. een andere wedstrijd waar iedereen met nummer op arm rijd)?
Welke vinden jullie fijn en welke zijn absoluut af te raden?

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:52

Ik moest met de regio ook voor het eerst met hoofdstelnummer rijden. Heb toen een nummer gekocht wat normaal om je armen moet en gewoon op mijn dekje gespeld. Ging prima!
Of een vereniging moeilijk doet over verschillende plekken bij verschillende deelnemers weet ik niet. Als jij je nummers netjes gelijk vast maakt (en niet een op je arm en de ander op je dekje bijvoorbeeld :+) zit je denk ik wel goed!

Volgens mij zien ze wel liever het nummer op het dekje of hoofdstel en niet om de armen.

miss_lizje

Re: Startnummer setjes, welke worden er het meest gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 21:33

Mijn voorkeur gaat inderdaad niet uit naar een hoofdstelnummer. Paard reageerd best wel gepikeerd op "tierelantijntjes" aan zijn hoofd, door continu met zijn hoofd te schudden. Dat lijkt mij ook niet zo praktisch voor de harmonie van de proef, al valt dat misschien wel te minimaliseren door er thuis ook veel mee te oefenen. Voorkeur gaat dus wel uit naar iets wat op het dekje zit, dat zit minder storend in de weg.
Ik wacht andere reacties even af, ik hoop dat er iemand die misschien ook in organisatie van wedstrijden mij meer kan vertellen over het beleid betreft afwijken van de plek en hoe daar mee word omgegaan.

Nimber

Re: Startnummer setjes, welke worden er het meest gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:28

Hier is t starten met hoofdstelnummer gebruikelijk. Ik heb drukknopen op mijn dekje gezet en op dat klittenband setje maar gebruik t klittenband dus niet. Voor de was haal ik m eraf en daarna klik ik m er weer op. Geen last van losrakende wapperende setjes en geen spelden in de buurt van t paard