aanschaffen voor wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

aanschaffen voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:34

He allemaal!
Ik ga in april starten met wedstrijd rijden maar aangezien dit voor mij een hele nieuwe ervaring is, vraag ik me af wat ik allemaal moet aanschaffen, zowel voor mezelf als voor t paard
En wat is niet perse nodig maar wel handig om mee te nemen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:38

Voor jezelf heb je natuurlijk wedstrijdkleding nodig:
- rijjasje (met daaronder een blouse of wedstrijdshirt)
- plastron + speld
- witte/creme rijbroek
- witte/creme handschoenen
- haarnetje en evt accecoires zoals een donut om een mooiere knot te maken
- overbroek/trainingsbroek zodat je niet vies wordt met opzadelen

De kleur van het dekje is vrij, maar ik vind het zelf toch wel het mooist als een combinatie met een creme of wit dekje rijdt. Bij de dressuur is het vlechten van de manen verplicht, dus elastiekjes of naald en draad heb je dan ook nodig.

Dressuurproevenboekje vind ik zelf ook handiger dan elke keer de proeven opzoeken en printen. Met een boekje heb je alles bij elkaar en kan je makkelijk een keer terugzoeken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:42

Liselot schreef:
- plastron + speld
- witte/creme rijbroek

De kleur van het dekje is vrij, maar ik vind het zelf toch wel het mooist als een combinatie met een creme of wit dekje rijdt. Bij de dressuur is het vlechten van de manen verplicht, dus elastiekjes of naald en draad heb je dan ook nodig.

Dressuurproevenboekje vind ik zelf ook handiger dan elke keer de proeven opzoeken en printen. Met een boekje heb je alles bij elkaar en kan je makkelijk een keer terugzoeken.

Vlechten is niet verplicht. Ligt aan wat voor paard je hebt. Bij bepaalde rassen mag je ze los hebben, maar dan moet je ze wel aan 1 kant hebben hangen.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:44

Hooinet voor aan de trailer en zelf neem ik altijd eenpoetskist mee met standaard een aantal borstels, elastiekjes, het paspoort en het proevenboekje erin. Zo kun je niks vergeten :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:48

Voor het buiten seizoen moet je even met je Hoefsmit overleggen wat je nodig hebt. En zorg dat je je inentingen op orde hebt. Bij twijfel even overleggen met de Da.

Kever

Re: aanschaffen voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:54

stating the obvious, maar nog niet genoemd: nette rijlaarzen :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:00

ajspruit schreef:
stating the obvious, maar nog niet genoemd: nette rijlaarzen :)

Of jophurs met gaithers. Heb je gaithers, dan wel even kijken of ze toegestaan zijn. De meeste zijn dat volgens mij wel, maar er zijn er toch ook nog steeds die niet goedgekeurd zijn.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:00

Liselot schreef:
- plastron + speld
- witte/creme rijbroek

Even een aanvulling vlechten is bij geen 1 discipline verplicht, plastron & handschoenen is ook niet verplicht (wordt wel gewaardeerd door de jury)

Het wordt tevens gewaardeerd door de jury als je je haar in een knot of een vlecht doet. Maar ook hier niet verplicht.

Rijbroek moet wit, beige of geel zijn.

Laarzen of jodphurs met harde chaps zijn verplicht net als een cap.
En voor je paard dekje, hoofdstel en zadel

Succes :)