Internationaal starten ponys

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patriciakke

Internationaal starten ponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 13:04

Hallo!
Ik heb een nu 5jarige pony in de M2+15 dressuur! En dat gaat heel erg goed! Binnenkort gaan we overstappen naar het Z! Na de Z2 zou ik heel graag veder willen komen,Maar helaas is mijn pony 1.51 .. Nu heb ik gehoort van verschillende kader ruiters dat je internationaal mag starten tot 1.52 cm,En dat dat in het buitenland pas eind D-pony is... Nu was mijn vraag of dit waar is???
Groetjesssss <3

kleinvosje

Re: Internationaal starten ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:07

De exacte schofthoogte weet ik niet, maar zal vast allemaal terug te vinden zijn in het FEI reglement. Daar even opzoeken dus.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:07

patriciakke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 14:32

Okee,Jaa las het idd al.. Maar hoorde van een paar meiden uit t kader,Dat hun ponys 1.51 zijn

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:36

Dat kan tot 1,51 wordt je niet weggestuurd maar aangezien de jouwe 5 is zal hij nog wel wat groeien waarschijnlijk

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:59

Ze zijn de laatste jaren veel strenger gaan controleren op de maat van de pony's.
1.51m is echt gewoon een E-pony en daarmee heb je op de internationale ponyconcoursen helaas niets te zoeken.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:03

weet je je kanje pony natuurlijk in laten meten. gewoon een paar dagen geen water heel kort bekappenom er =vervolgens een vlinterdun eizer onder te doen.je stopt er een anti stress spuit in. enrijd hem van tevoren enven vlink. een beetje aardige meter en hopa die van jouw is gewoon 148. :+
in de praktijk worden maar weinig pony's echt op een wedstrijd nagemeten, helaas is het wel echt valspelen hoe leuk het ook in om internationaal t starten.

als je het echt graag wilkan je ook de schoft van je pony operenen :(:) :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:06

Ik zie in je profiel dat je 41 bent?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:09

friesam schreef:
Ik zie in je profiel dat je 41 bent?

Gezien de overige berichten is haar dochter 15 en rijdt deze op de pony uit de OP.

Of dochterlief gebruikt mama's account of ma schrijft vanuit dochterlief.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:12

jumerenik schreef:
weet je je kanje pony natuurlijk in laten meten. gewoon een paar dagen geen water heel kort bekappenom er =vervolgens een vlinterdun eizer onder te doen.je stopt er een anti stress spuit in. enrijd hem van tevoren enven vlink. een beetje aardige meter en hopa die van jouw is gewoon 148. :+
in de praktijk worden maar weinig pony's echt op een wedstrijd nagemeten, helaas is het wel echt valspelen hoe leuk het ook in om internationaal t starten.

Dit dus, en op internationale wedstrijden wordt er schijnbaar wel regelmatig na gemeten ;)
dus dan is je laatste de beste optie (en ja, dat wordt OOIT wel eens gedaan :S )

ps: volgende keer misschien spellingscontrole gebruiken?

patriciakke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 17:22

Nee, Ik schrijf dit via mijn moeders account hahah

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:02

Sky_As schreef:
jumerenik schreef:

gaat:
Dit dus, en op internationale wedstrijden wordt er schijnbaar wel regelmatig na gemeten ;)
dus dan is je laatste de beste optie (en ja, dat wordt OOIT wel eens gedaan :S )

ps: volgende keer misschien spellingscontrole gebruiken?

ook dit is net helemaal juist, op veel internationae wedstrijden rijden nog steeds veel te grote pony's rond. bovendien word er meer in het springen en in de cross gekeken. bij de dresuur gaat dan niet zo nauw aangezien ze niet berer kunnen rijden op het noment dat ze groter zijn(een grootere pont kan bijv. wel hoger springen) en zolang ts niet reusachtigs wint zullen er ook geen andere eigenaren van pony's gaan zeuren aangezien het toch niet om plaasing gaat(vaak word er wat van gezegt op het moment dat een te groote pony wint) van : ' ja dat is ook logie, die heeft zo een groote pony" en met 151 zal ze vast niet de grootste pony zijnn die daar rond rijd. wel op het moment dat de pont nog heel veel grooter word. maar ik kan me herineren dat er ooit omdat het hele engelse tean die naar het ek ging niet kleiner was dan 154 of zoiets. het is en blijnft valspelen, maar ze s heeust niet de enige...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:36

Maar ik zou het risico niet willen lopen om een vermogen uit te geven aan FEI-paspoort, startgeld, reis- en verblijfskosten om er dan bij de voorkeurig uit gevist te worden en weer naar huis te kunnen...

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:07

gomir schreef:
Maar ik zou het risico niet willen lopen om een vermogen uit te geven aan FEI-paspoort, startgeld, reis- en verblijfskosten om er dan bij de voorkeurig uit gevist te worden en weer naar huis te kunnen...

tja dat is het riciko....... maar er zijn ook mensen die dat vermogenaan een maandje les uitgeven, of een operatie........
als bovendien zijn er as het goed is ook een boel wedstrijden op internationaal nievea in NL waar je nog geen FEI paspoort voor nodig hebt (dacht ik)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:10

sowiso niet te hard van stapel lopen je bent nog maar m2 simpele basis dressuur nog maar ;)