Nu is een van de 2 een poosje geblesseerd geraakt en heb ik het jonge paard opgepakt. Dat gaat erg goed en het jonge dier kan erg fijn lopen. Tijdens de wedstrijden komt dit er nog niet helemaal uit, maar hij gaat zeker fijn genoeg.
Nu komt het dilemma, de punten zijn er niet naar en dat is heel erg frustrerend. Vandaag had ik ook weer wedstrijd. 183 en 177 punten. Beide proeven bij de zelfde jury. Imo liep het paard beide proeven wel winstwaardig en daar heb ik toch een behoorlijke kijk op. Ik ben erg kritisch op mezelf en het paard. Maar met de ontwikkeling die gaande is binnen de dressuur dat koudbloeden steeds meer geweerd worden vind ik het gewoon niet leuk meer om wedstrijden te rijden.
Ik ben iemand die dit voor mijn lol doet en ik beleef er nu geen lol aan. Mijn paard loopt prima en omdat de jury er openlijk voor uit jomt dat hij haflingers niks vind, krijg ik minder punten.
Soms denk ik echt bij mezelf, hup verkopen die handel en koop een leuke KWPN. Tja, en dan denk ik weer bij mezelf.
Het zijn twee hartstikke leuke paarden die op haflingerwedstrijden altijd net dikke punten (boven 190) winnen van de rest, dus ergens doen ze het toch goed...
Soms weet ik het gewoon echt niet meer

Ps, als het verkeerd staat, ik weet echt niet waar ik het anders moet plaatsen.
Zal uiteraard niet zo zijn, maar ik zou absoluut never nooit niet mijn lieve knol verkopen omdat een jury hem/haar onderwaardeerd. Dan maar geen wedstrijden