Binnenkort wedstrijden starten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xChatun

Binnenkort wedstrijden starten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:38

Beste Bokkers,

Ik heb een paar vragen over de wedstrijden :j

- Ik ga met een C pony starten, moet je dan andere proeven rijden dan met een D pony?
- Ik heb wel eens gelezen dat er bij Zuid Holland (mijn regio) je geen selectie wedstrijden hoeft te rijden, hoe kan ik dat zeker weten?
- Hoe kan je weten welke proef je moet starten zodat ik optijd kan gaan oefenen?
- Wat zijn de verschillen tussen progressief, klassiek, direct op tijd, enz. (springen)
- Ook heb ik gelezen dat de barrage 10 cm hoger is dan het normale parcour, klopt dit, en geldt dit ook voor de B?
- Hoe kan ik weten in welke kring ik start?

D'r zullen vast wel een paar vragen zijn die ik vergeten ben, maar die stel ik dan wel :D
Ik weet al een vaag antwoord op een paar vragen maar ik wil het toch wel zeker weten voordat het fout gaat op wedstrijd! :')
Sorry, als het dom lijkt!

Al heel erg bedankt voor 't lezen, en hopelijk word ik hier al een stuk wijzer van!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:49

xChatun schreef:
Beste Bokkers,

Ik heb een paar vragen over de wedstrijden :j

- Ik ga met een C pony starten, moet je dan andere proeven rijden dan met een D pony?
Nee, zijn dezelfde proeven

- Ik heb wel eens gelezen dat er bij Zuid Holland (mijn regio) je geen selectie wedstrijden hoeft te rijden, hoe kan ik dat zeker weten?
Www.knhs.nl

- Hoe kan je weten welke proef je moet starten zodat ik optijd kan gaan oefenen?
Op de site van de knhs staan de te rijden proeven per maand. Je vindt ook voorin je dressuurproeven boekje de te rijden proeven per maand.

- Wat zijn de verschillen tussen progressief, klassiek, direct op tijd, enz. (springen)
Zie www.knhs.nl
- Ook heb ik gelezen dat de barrage 10 cm hoger is dan het normale parcour, klopt dit, en geldt dit ook voor de B?
Nee, hoogte blijft gelijk.

- Hoe kan ik weten in welke kring ik start?
Dat hangt er van af van welke vereniging je lid bent en in welke kring die valt.

D'r zullen vast wel een paar vragen zijn die ik vergeten ben, maar die stel ik dan wel :D
Ik weet al een vaag antwoord op een paar vragen maar ik wil het toch wel zeker weten voordat het fout gaat op wedstrijd! :')
Sorry, als het dom lijkt!

Al heel erg bedankt voor 't lezen, en hopelijk word ik hier al een stuk wijzer van!

MerelV

Re: Binnenkort wedstrijden starten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:35

Wat betreft de hoogte in het springparcours, die blijft echt niet overal gelijk. De barrage mag (ook in de B) met maximaal 10 cm verhoogd worden, maar dat gebeurt niet overal en is dus aan de organiserende vereniging.

Martine

Re: Binnenkort wedstrijden starten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:28

Aangezien hier een aantal vragen gemakkelijk zelf op te zoeken zijn op www.knhs.nl en er al meerdere topics over de eerste keer starten zijn plaats ik hier een slotje.