Voor het eerst op wedstrijd... Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xhenrikex

Voor het eerst op wedstrijd... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 15:35

heeey bokkers,

Ik heb nu bijna anderhalf jaar getraind met mijn verzorgpaard en ook goed les gehad.
Volgens mijn (privé)instructrice kan ik gaan beginnen met een B1 wedstrijdje.
Alleen heb ik nog nooit eerder wedstrijden gereden dus ben helemaal niet ervaren. :D
Ik ben daarom ook best wel zenuwachtig en het lijkt me allemaal wat spannend.
Ik wil het wel heel graag! Maar hebben jullie nog tips om een goede (beginnende) wedstrijd te rijden?
En hoe je een gewoon lekker ontspannen kan rijden? Ik hoor het graag .. ! :)
Ik ga trouwens wedstrijden rijden bij de KNHS en niet bij de FNRS

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:43

Geconcentreerd blijven op jouw gevoel, de hele proef door ontspannen op je verzorgpaard blijft ZITTEN. Dit moet wel lukken die paar minuten :D. Je paard is vast zenuwachtig voor twee ;)

Succes!

Vanky

Re: Voor het eerst op wedstrijd... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:15

Ik heb maar een tip: Ga lekker genieten! :)
Lekker rijden en plezier hebben, vooral niet te druk maken over punten en anderen. Lekker genieten van de ervaring.
Ik lees op je profiel dat je verzorgpaard al is uitgebracht tot M2, die heeft dus al wedstrijdervaring. Dat scheelt al een stuk!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:18

Lekker ontspannen en idd genieten! Heel veel succes! En verder goed voorbereiden met spullen etc zodat je niet voor verassingen komt te staan! :D

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:34

Blijf rustig en geniet, rijd hoe je dat thuis ook doet!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:14

Wat zijn B1-wedstrijden? Die ken ik namelijk niet bij de KNHS :n
Bixie heeft wel B1, maar daar mag je op je 14de en met een paard niet aan meedoen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:21

Ik denk dat TS gewoon de B bedoeld en nog niet weet dat er in de B alleen de B is en geen B1 en B2 zoals in de L/M en Z.
Gewoon lekker genieten... in de B kan je geen minpunten rijden, dus ga voor de ervaring. Succes... wanneer ga je voor het "echie"??

xhenrikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 22:52

aerdenhout1 schreef:
Ik denk dat TS gewoon de B bedoeld en nog niet weet dat er in de B alleen de B is en geen B1 en B2 zoals in de L/M en Z.
Gewoon lekker genieten... in de B kan je geen minpunten rijden, dus ga voor de ervaring. Succes... wanneer ga je voor het "echie"??

Nee sorry ik bedoele met B1 gewoon de B vam beginner zeg maar en dan proef 1 hahaha ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:58

Het allerbelangrijkste voor mij was dat ik alles op orde had. Waar je aan moet denken wat je nodig hebt als je een wedstrijd rijdt. Ik ben meteen na een meedaagseg gegaan zodat ik 3x kon starten.
Zorg ervoor dat je je startkaart hebt, je entingen in orde zijn, je pony nagemeten is, je al je spullen bij je hebt zoals je jasje, hoofdstel, singel, zadel etc etc.
Kijk goed na welke proef je moet rijden, als je een a of b pony hebt is dit nml anders dan bij een c,d of e pony.
Verder, heb veel plezier in je proef, het is iets wat je leuk vind anders moet je het niet doen.
Veel succes en geniet er van.

xhenrikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 18:15

lucifertje schreef:
Het allerbelangrijkste voor mij was dat ik alles op orde had. Waar je aan moet denken wat je nodig hebt als je een wedstrijd rijdt. Ik ben meteen na een meedaagseg gegaan zodat ik 3x kon starten.
Zorg ervoor dat je je startkaart hebt, je entingen in orde zijn, je pony nagemeten is, je al je spullen bij je hebt zoals je jasje, hoofdstel, singel, zadel etc etc.
Kijk goed na welke proef je moet rijden, als je een a of b pony hebt is dit nml anders dan bij een c,d of e pony.
Verder, heb veel plezier in je proef, het is iets wat je leuk vind anders moet je het niet doen.
Veel succes en geniet er van.

heey,

wat houdt precies een meedaagse dag in?
Sorry voor nog de late reactie in dit topic, maar las het net weer even door en vroeg me daarom af wat je bedoelde met een meedaagse dag. :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:20

Leg een dag van te voren al je spullen klaar, scheelt een hoop stress.

Meerdagse bedoelt lucifertje mee dat er op meerdere dagen gestart kan worden bij hetzelfde concours.

verder kan ik alleen maar zeggen succes en lekker genieten!