FNRS manegestartpas overzetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisaatjj

FNRS manegestartpas overzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 08:38

Hallo,

Ik heb op dit moment een manegestartpas, maar nu heb ik dus sinds kort een eigen pony. Omdat ik graag verder wil komen dan B springen wil ik nu een gewone startpas aanvragen. Nu kan ik alleen nergens vinden of ik dan weer opnieuw mijn winstpunt in de dressuur moet halen of dat ik gelijk mag gaan springen ?
En heeft iemand misschien een idee hoelang het ongeveer duurt voordat je je startpas hebt als je hem hebt aangevraagt ?

Alvast bedankt,
lisaatjj

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:29

In het springregelement staat in artikel 253 dat er een minimale dressuurstand van B+1 moet zijn. Als jij op de manege heb gereden heb jij als het goed is F proeven gereden of onderling B (oefen B dus) wat dus geen wpen opleveren voor de knhs. Je zult dus die wp als nog moeten halen. Maar als jij normaal een parcours rond kan springen moet je ook makelijk een B dressuur proef kunnen rijden anders doe je iets toch niet goed.

Als je met de manege pony wel knhs wedstrijden bent gestart (ook bij eigen club bv die niet als oefenwedstrijd waren) en daarmee een wp in de dressuur hebt gehaald hoef je hem niet nog eens te halen.
Dat betekent dat je dus wel een startkaart moet hebben met de manege pony en dus B+1 dressuur moet zijn. dan mag je wel gelijk met je eigen gaan springen :)

Startkaart aanvragen duurd niet zo lang, enige gedoe is als je nog niet lid bent van een vereniging die lid is van de knhs of een rijvereniging hebt die het niet open heeft staan voor leden om zelf aan te vragen. Dan zal je het via je rijvereniging moeten regelen. En anders kun je gewoon op mijnknhs.nl een aanvraag doen en dan krijg je een combinummer en dan mag je starten. Je hoeft niet persee op je startpas te wachten, maar dan zou ik wel even de email (bevestiging) met je combinummer daarin uitprinten en mee nemen naar de wedstrijd ;)

lisaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:52

Bedankt Cookie2222, volgens mij heeft mijn vereniging het niet openstaan want ik krijg het niet voor elkaar om de startkaart zelf aan te vragen, helaas dus toch een beetje gedoe :)