Paard registreren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Paard registreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:07

Ik was van plan om dit jaar wedstrijden in NL te starten, ik ben een Belg, en mijn merrie staat in België ingeschreven.

Ik wou zo snel mogelijk starten, maar dat is al een grote fail geworden, aangezien ik al 2 weken aan het knoeien ben om mij overal te registreren.

Eerste punt was een vereniging vinden, en daar registreren. Dat is na heel wat over en weer gemail in orde gekomen. Daarna startpas aanvragen en paard registreren, maar daar loopt het dus mis. mijn-KNHS kent mijn merrie niet, natuurlijk niet, ze is nog nooit in NL gestart. Dus een nieuw paard registreren: Fail!

Van mijn merrie is nogal weinig gekend, geen stamboom, geen bekende ouders, maar ze heeft een correcte Belgische equipas met chipnummer, UELN nummer, een geboortedatum en een heel uitgebreide beschrijving van haar aftekeningen. En telkens krijg ik een melding dat ik ofwel een levensnummer ofwel DNA moet ingeven.
Dus ik probeer de UELN bij de levensnummer in te geven. Dan kom ik al iets verder, ik kan kleur en onbekende ouders en dergelijke ingeven, en op het einde krijg ik telkens een error.

Ik heb de KNHS gemaild, nu al 2 dagen aan het afwachten tot wanneer ik reactie krijg.
Ik had wel verwacht dat het allemaal wat vlotter zou gaan. In België zijn zo geen chique sites waar je alles zelf kan regelen, maar bij LRV,VLP en Trens was ik telkens binnen de week volledig geregistreerd en kon ik direct starten, nu ben ik al bezig sinds half januari. Dus ofwel doe ik iets grandioos verkeerd, ofwel is het voor buitenlanders niet zo simpel om in NL te starten.
Hopen dat het startpas gedeelte vlotter verloopt.

Ashley5760

Re: Paard registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:08

Het beste kun je knhs bellen.
Ik krijg vaak helemaal geen antwoord op mails namelijk

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:21

Hmm, ik vind dat ze nogal moeilijke openingsuren om te bellen hebben, dan zou ik al op mijn werk moeten bellen. Maar ik ga zien of ik morgen tijdens mijn pauze misschien wat tijd heb om te bellen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:25

Dan bel je toch even naar het secretariaat van je vereniging en laat je die het paard registreren voor je?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 10:00

Die vereniging krijgt het ook niet opgelost, dat is het vreemde, die hebben dat eerst geprobeert, en omdat zij met de weinige gegevens die ik had niet verder komen, moet ik het zelf proberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:16

Dat is lastig! Ik heb meerdere BWP's bij de KNHS geregistreerd dus het moet echt kunnen :+
Dan toch maar bellen.