Vragen over Mijn KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Vragen over Mijn KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:24

Hallo,

Ik ben sinds vandaag lid geworden van de KNHS. Ik had al een account aangemaakt gister en kreeg vandaag mail dat dat account nu automatisch is gekoppeld aan mijn lidmaatschap bij een vereniging en de KNHS.
Dus maar even aan de slag gegaan met mijn KNHS, maar jemig. Ik vind het maar lastig hoor.
Na 5 pogingen om mijn Haflinger als paard op te geven is het me eindelijk gelukt. Was wel even vervelend aangezien ik haar ouders niet in de database kon vinden? (Star Hf.K.105 en een merrie waarvan ik weet dat ze uitgebracht is) Dus handmatig de gegevens ingevoerd.
Toen het dus uiteindelijk gelukt was even gekeken (laden duurde ook weer een hele lange tijd) en staat er dat de ouders onbekend zijn?
Afbeelding

Met als geboortedatum 10-10-2000, levensnummer 9 en 99, en type Rijpaard. (Terwijl het toch echt pony's zijn?)
Vervolgens wil ik even kijken hoe dat startkaart aanvragen werkt. Dus ik klik op startkaart aanvragen. Vervolgens kan ik alleen kiezen uit startkaarten voor Paarden, terwijl ik wel degelijk een pony heb en gewoon 15 jaar ben.

Oftewel, het lukt niet helemaal. Iemand die me wil helpen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:27

PeerAppel schreef:
Na 5 pogingen om mijn Haflinger als paard op te geven is het me eindelijk gelukt.

Citaat:
Vervolgens wil ik even kijken hoe dat startkaart aanvragen werkt. Dus ik klik op startkaart aanvragen. Vervolgens kan ik alleen kiezen uit startkaarten voor Paarden, terwijl ik wel degelijk een pony heb en gewoon 15 jaar ben.

Dat is dan toch logisch?
Met een paard kun je geen pony-startkaart aanvragen.
Je Haflinger moet je als pony inschrijven.

PeerAppel

Re: Vragen over Mijn KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:30

Ik zag het net al ja. :') Ik bedoel dat er staat 'paard registreren' en dat heb ik gedaan. Vervolgens kon ik kiezen uit Paard of Pony en ik heb Pony gekozen. Er staat nu onder 'Dier type' dan ook Pony, dus dat klopt naar mijn idee.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:06

Ik ben er inmiddels al de hele avond mee bezig. Mijn leeftijd klopt, diertype van mijn PONY klopt. Opnieuw ingelogd, uitgelogd etc. Maar het lukt maar niet! Ik raak behoorlijk geirriteerd. Ook google kan me niet helpen. 8)7

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:10

Wat lukt er niet? Geef 'ie een foutmelding of heb je alles kunnen afronden?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:15

Mijn pony staat inmiddels geregistreerd. Als pony, uiteraard. Haar ouders heeft de site iets heel leuks van gemaakt. Ik heb gezocht naar haar ouders, maar kon ze beiden niet vinden (beiden overleden en al oud, beiden uit 1983 en 1986) Dus oke, dan mag je handmatig de informatie invullen. Dus dat heb ik gedaan.
Vervolgens kijk ik en staat dat ze levensnr 9 en 99 hebben, Rijpaard zijn en geboren zijn op 10-10-2000.
Echt heel raar?

Daarna probeer ik een startkaart aan te vragen, maar ik kan alleen kiezen uit startkaarten voor paarden terwijl ik een pony heb en jonger ben dan 18 jaar. Als ik doorklik en de startpas in mijn boodschappenmandje komt is het ook de prijs van een paardenstartpas.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:18

Heeft je rijvereniging dit niet ingevuld?
Ik hoefde zelf mijn paard niet te registreren omdat de rijvereniging dit al had gedaan. Anders even morgen met hun contact opnemen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:38

gewoon even bellen met de KNHS, ze kunnen je helpen het in orde te maken.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 18:22

Ben helaas te laat voor bellen en omdat ik telkens heel laat vrij ben van school kan ik pas op vrijdag bellen.
Anders heel misschien donderdag.
De ouders kloppen nu wel gelukkig, inclusief juiste levensnummers, namen en geboortedata.
Helaas blijft het probleem dat ik alleen een paardenstartkaart aan kan vragen.