Hoi, Dit staat als eerste in proef 3 (B): A-F-B-M-C Binnenkomen in arbeidsdraf op de linkerhand Volgens mij moet je aan het begin en het einde van een proef groeten, klopt het dan dat je bij A binnenkomt in stap, bij G groet en dan naar A vertrekt en vervolgens daar aandraaft?
Groetjes
Urielle
Geplaatst: 01-01-14 20:51
Bij de B en L hoef je niet meer te groeten aan het begin (je rijdt dus gewoon over de hoefslag)
minouesmee
Geplaatst: 01-01-14 20:52
Als er niet staat dat je hoeft te groeten dan hoeft het niet.
Je komt dus op A binnen, rijd rondje hoefslag en draaft bij A weer aan als ik het goed begrijp?
Horsesandme
Geplaatst: 01-01-14 20:54
In de b proef hoef je niet meer te groeten aan t begin van de proef. Alleen aan het eind. Als je de proef goed doorleest zie je dat er aan t einde staat dat je wel moet groeten.
Springs
Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 20:55
Horsesandme schreef:
In de b proef hoef je niet meer te groeten aan t begin van de proef. Alleen aan het eind. Als je de proef goed doorleest zie je dat er aan t einde staat dat je wel moet groeten.
Daarom vroeg ik het ff, omdat ik het aan het einde wel zag staan
listiglistje
Geplaatst: 01-01-14 20:56
Dat groeten bij het binnenkomen is al jaren niet meer in het B en het L.
B en L1 kom je over de hoefslag binnen, L2 via de ac lijn maar zonder halthouden en groeten.
Pas vanaf het M1 moet je 2 x groeten.
Sanned
Geplaatst: 01-01-14 20:56
Je komt gewoon de ring binnen (bij A of niet), stapt of draaft totdat de jury zegt dat je mag beginnen en komt dan in draf voorbij de A. Zodra je de A passeert na het teken van de jury is je proef begonnen. Je mag zelf weten of je voor die tijd stapt of draaft.
Springs
Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 20:56
Nog een vraagje, Moet je dan langs het raampje lopen en je naam zeggen + naam paard
listiglistje
Geplaatst: 01-01-14 20:58
Misschien een keer bij een wedstrijd gaan kijken dat is wel een goede tip!
Desi_2409
Geplaatst: 01-01-14 21:01
Ja gewoon binnenkomen, rondrijden en wachten tot de jury seintje geeft dat je mag beginnen.
De proef begint wanneer je over de hoefslag langs de A (en vervolgens F-B-M-C) bent gegaan. Dit is het eerste onderdeel waar je punten voor krijgt. Succes!
xZiva_
Geplaatst: 01-01-14 21:02
had ik ook bij mijn proef toen, die begon: A-K-E-H-C binnenkomen in arbeidsdraf. ik dacht dus ook dat je moest groeten op het begin, en dacht dat dat een 'voorstukje was'
Dat is per wedstrijd anders. Soms bij indoorwedstrijden plaatst de ringmeester het startnummer heel groot ergens. Dan mogen combinaties niet naar de jury om zich aan te melden, zodat de vaart erin blijft. Op andere wedstrijden moet je wel even aanmelden. De jury moet wel zeker weten dat ze de coupon van de goede combinatie aan het invullen zijn. Op SGW rij je met een hoofdstelnummer. Dan hoef je in principe ook niet meer aan te melden. Duidelijker dan dat kan bijna niet meer.