Nederlandse Amateurruiter Club versus KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben jij een voorstander?

Ja
94 (44%)
Nee
76 (35%)
Misschien
35 (16%)
Weet niet
8 (3%)

Totaal aantal stemmen: 213


Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:44

listiglistje schreef:
essie_blue schreef:
Nou ik ben ook maar een donzig en onervaren kuiken en ik rij ook gewoon in de Z2 tussen de profs. Ik rij in kring Berkel Ijssel trouwens, maar in de selecties is het normaal dat je tegen de handelstallen en de professionals moet. En weet je wat, afgelopen selectie was ik toch mooi tweede. En niet omdat ik op een paard van tonnen rijd of elke dag intensief rijd. Wel reed ik een foutloze proef en netjes op de letter, en als de anderen dan fouten maken kom je daar alsnog boven te staan. Zo is het nou eenmaal, het kan best hoor ;) mensen moeten wat meer naar zichzelf kijken op de wedstrijden ipv naar anderen.

En nu klinkt dit misschien even onaardig, als je niet tussen de 'professionals' komt op de selectie wedstrijden, dan ben je gewoon niet goed genoeg, klaar.

Helemaal mee eens!

Niet piepen maar rijden :D altijd naar jezelf kijken, op de rest heb je geen invloed!

Ik rijd eigenlijk altijd in de prijzen (ook tussen profs op grote wedstrijden/selecties),
terwijl ik zelf maar een hobbyruiter ben, ik rijd maar 3 tot 4 x per week een half uur 1 paard (ook nog eens een frikadel met ataxie)
Ik ga er nu Z2 mee starten, terwijl ik maar gemiddeld 10 wedstrijden per jaar start.
Lessen doe ik ook maar een keer of 10 per jaar :P

Voor dit paard 3 jaar niet gereden en 9 jaar geen wedstrijden (had zelfs nog nooit hoger als M1 gereden)


Helemaal mee eens.
Ik rijd momenteel een 4 jarige in de B dressuur en op de wat grotere wedstrijden, met de wat grotere ruiters, rij ik netjes mee in de top 10.
Ik ruik vaak jaloezie in dit soort discussies.. Helaas.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:55

Wat ik zelf uit mijn omgeving verneem zijn voornamelijk het probleem met de kosten en de regeltjes. Hobbyruiters met één paard die af en toe eens een wedstrijdje willen rijden zouden het liefst onderling starten of voor een laag tarief. De onderlinge wedstrijden zijn hier in de buurt geheel verdwenen doordat de KNHS ze verboden heeft en hier fanatiek op controleert inclusief sancties. Wedstrijden rijden onder de KNHSvlag voor een laag tarief is er ook niet bij. De kosten voor lidmaatschap KNHS en rijvereniging, startpas en inschrijfgeld zijn samen zo hoog dat dit voor een paar wedstrijdjes per jaar wel erg hoog/uit verhouding wordt. Voorheen betaald je voor een set coupons een bedrag en als je dan maar een paar wedstrijden per jaar reed kon je er jaren mee vooruit. Nu zit je minimaal vast aan de gelimiteerde startpas per jaar die voor de vier proeven die je daarop kan rijden wel erg duur is in verhouding met de ongelimiteerde pas.

Daarnaast motiveert het voor de echte hobbyruiter niet dat je tegen profs rijdt die in een weekend meer proeven rijden dan jij in een heel jaar. Deze ruiters en amazones hebben zoveel handigheid dat hier voor de simpele hobbyruiter bijna niet tegenaan gereden kan worden. Ook zijn er tegenwoordig een hoop stallen die stalruiters in dienst hebben die nog in de lage klassen mogen starten (ook de B) om te zorgen dat hun paarden de wedstrijdervaring op doen. En om te zorgen dat de jonge paarden al in oktober gestart mogen worden. Het niveau van deze stalruiters is niet te vergelijken met de echte B of L1 ruiter die zijn eerste wedstrijdjes rijdt. In de praktijk werkt dit erg demotiverend. Het gaat hierin niet om jaloersie op de profs die beter presteren, meer het verschil in doelstelling. De hobbyruiter wil gewoon een leuke wedstrijd hebben. Mellis86 verwoordt goed het verschil in doelstellingen.

In het springen merk ik dat er best wel ruiters zijn die zouden willen springen. Echter is het B-niveau bij de paarden al dusdanig hoog dat de stap te groot is. Ook een BB-rubriek staat vaak al op 90 centimeter. Een hele hoogte voor veel ruiters. Ik zou daarom ook graag zien dat er vanaf 60 centimeter gesprongen kan worden met klassering. Nu is het zo dat veel wel willen, maar niet durven. Erg jammer! En dan kun je zeggen daar zijn oefenparcoursen voor. In de praktijk werkt dat toch anders. Op wedstrijd komt er spanning bij en dan lukt het vaak niet meer. Maak het daarom wat toegankelijker.

Ook pleit ik voor B-springrubrieken voor proffesionals. Nu zie je dat zodra er een BB-rubriek uitgeschreven worden handelsstallen met vrachtwagens vol jonge paarden komen om hun paarden maar ervaring op te laten doen. Laat de profs met klassement tegen elkaar strijden op B-niveau. Paarden geklasseerd en hebben ervaring op gedaan. Eigenaar tevreden en ruiter tevreden met het eventueel gewonnen prijzengeld. Jonge paarden rubrieken mogen uitgeschreven worden, maar dit gebeurd in de praktijk niet of nauwelijks. Oefenparcoursen voldoen hierin niet. Paarden worden niet in de kijker gereden en de ruiter verdient er niets aan, het kost alleen maar geld. De prof moet uiteindelijk toch zijn boterham verdienen.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:58

Hier dus een hobbyruiter die geen wedstrijden rijdt omdat ik het hele pakket belachelijk duur vind.
Als ik de KNHS 70 euro per jaar betaal voor een startpas wil ik best aan de organiserende vereniging 5-7 per proef betalen, zij zitten tenslotte ook met kosten voor accomodatie en juryleden. Dat daar geen prijzengeld af kan, kan ik mee leven. Dat daar ook profs starten en dik van me winnen, ook best.
Wat leuk zou zijn is als je paard lekker gaat je de keuze zou hebben voor concoursen met meer startgeld en dan wel prijzengeld, maar om daar te starten voor de ervaring en de winstpunten is mij te kostbaar.

Maar al dat gedoe met naast je KNHS lidmaatschap ook nog lid moeten zijn van een vereniging? Nee dank je. Als ik les neem is dat van een privéinstructeur, dat staat voor mij los van de wedstrijden.

Dus ben ik voor een NAC? Tegen? Ik weet het niet. Het hoeft van mij niet een bond te worden voor alle mensen die gefrustreerd zijn over dat ze niet winnen van iemand die beter rijdt omdat diegene zijn boterham ermee verdient. Goed rijden is goed rijden. Maar als daarmee een wedstrijdje rijden financieel weer wat leuker wordt, mja, dan misschien wel.

@Sussie85: wow, het is nog erger dan ik wist... sancties op onderlinge... gelimiteerde passen...
Laatst bijgewerkt door wittepit op 12-12-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:00

Wat mij steekt is dat er zoveel geld naar de topsporters gaat. Wij amateurs betalen voor een groot deel hun wedstrijden terwijl de meeste topruiters al sponsoren hebben en/of zelf bemiddeld zijn. En wat ik echt niet vind kunnen is dat de bestuurders of medewerkers van de KNHS worden betaald van onze centen voor hun snoepreisjes naar grote wedstrijden zoals kampioenschappen en de Olympische spelen. Ze staan met hun snuit overal vooraan en dat betaald door de amateur. Behalve de ruiters en de bondscoach vind ik dat er niemand van de KNHS daar hoeft te zijn. Als ze belangstelling hebben in een wedstrijd betalen ze dat maar van hun eigen geld.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:08

Nou jaloezie wil ik het niet noemen, maar wel zeuren over betere en meer ervaren ruiters,
proffruiters, kwalitatief betere paarden, slechte jury's, partijdigheid, smaak en noem maar op....

Maar met een correct paard (niks aparts) moet je gewoon in de prijzen kunnen
rijden met 1 of 2 winst, anders schort er iets aan je rijden/proeven!

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:16

Listinglistje: naar mijn idee is dat ook niet waar het om gaat hier. Wat ik vooral verneem uit mijn omgeving is dat het niet erg is om achter de profs te staan. Zij weten ook wel dat je een foutloze proef moet neerzetten met hun simpele paard en deze profs steekjes moeten laten vallen willen zij ervoor eindigen. Zijn ze beter, dan zijn ze beter. Het punt is meer dat ze niet 15 euro per proef willen betalen voor het starten wat vervolgens niets oplevert. Zij willen gewoon fijn een wedstrijd voor zichzelf rijden en dat kan ook prima zonder prijzengeld met een inschrijfgeld van 8 euro. Maar die wedstrijden zijn er hier in de omgeving niet. En dan heb ik het nog niet eens over de startpas die het starten sowieso voor deze groep al veel duurder maakt.

Toevoeging: die wedstrijden zijn er niet meer. Voor de invoering van de startpas waren er wel kleine wedstrijden voor een laag startgeld. Kosten werden te hoog voor deze groep wedstrijdruiters. Gevolg was dat deze kleine wedstrijden wegens te weinig animo ook moesten stoppen. Bovendien werden er voordat de KNHS de onderlinge wedstrijden in de ban deed, ook onderlinge wedstrijden georganiseerd die aan deze behoefte voldeden.

FriesWytske
Berichten: 9907
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:22

Anoniem schreef:
Wat mij steekt is dat er zoveel geld naar de topsporters gaat. Wij amateurs betalen voor een groot deel hun wedstrijden terwijl de meeste topruiters al sponsoren hebben en/of zelf bemiddeld zijn. En wat ik echt niet vind kunnen is dat de bestuurders of medewerkers van de KNHS worden betaald van onze centen voor hun snoepreisjes naar grote wedstrijden zoals kampioenschappen en de Olympische spelen. Ze staan met hun snuit overal vooraan en dat betaald door de amateur. Behalve de ruiters en de bondscoach vind ik dat er niemand van de KNHS daar hoeft te zijn. Als ze belangstelling hebben in een wedstrijd betalen ze dat maar van hun eigen geld.



Inderdaad. Het meeste geld van wat wij betalen, zien wij nergens terug. Gaat allemaal naar de topsporters. Vond het ook erg belachelijk dat wij ineens even 70 en nu al 80 euro moeten betalen voor een startpas. Geef mij de startkaart maar weer terug. Was de helft van het geld en ja, dan moest je nog wel startcoupons apart bestellen en betalen. Maar dan nog was ik lang niet zoveel geld kwijt als nu.
Als ze nu eens de helft van het geld terugbrengen naar de gewone basissport voor het goed opleiden van juryleden, instructeurs e.d.. Want dat mag in mijn ogen ook een stuk beter. Van de meeste instructeurs die het orun-papiertje hebben. Hoef ik echt geen les.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Nederlandse Amateurruiter Club versus KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:27

Het gaat hier nu steeds over amateurs die tegen profs moeten rijden, maar ik denk niet dat veel mensen daar een probleem mee hebben. Dit is gewoon een alternatief voor de goedkope onderlinge wedstrijden. Daar had je er vroeger zat van, totdat de KNHS die daar geen inkomsten van ontvangt die ging verbieden. Om vervolgens de prijs van een startkaart nog eens extra te verhogen.

BigOne
Berichten: 38410
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:28

Als je paard in de B netjes loopt (zoals het hoort) dan kun je echt de beroepsruiters wel verslaan maar wat ik vaak meemaak is dat een beroepsruiter met drie paarden aankomt, gerenommeerde naam op de lijst is. Spectaculaire beesten met een flink voorbeen, ondanks veel spanning en foutjes staan deze ruiters vaak met drie paarden dan ook nog eens in de top vijf. Soms terecht maar vaak niet, daar kun je de ruiter niet op aanvallen maar de jury wel. Helaas zijn er juryleden die dat voorbeen bevoordelen. Heb je een goede jury dan kun je met welk paard dan ook en een zeer correct gereden proef alle ruiters naar huis rijden. En daar zit ook een uitdaging in.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:31

CaPrIoLe`79 schreef:
Het gaat hier nu steeds over amateurs die tegen profs moeten rijden, maar ik denk niet dat veel mensen daar een probleem mee hebben. Dit is gewoon een alternatief voor de goedkope onderlinge wedstrijden. Daar had je er vroeger zat van, totdat de KNHS die daar geen inkomsten van ontvangt die ging verbieden. Om vervolgens de prijs van een startkaart nog eens extra te verhogen.


Dit is volgens mij echt het belangrijkste punt voor de groep paardensporters waar het hier om gaat.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:35

CaPrIoLe`79 schreef:
Het gaat hier nu steeds over amateurs die tegen profs moeten rijden, maar ik denk niet dat veel mensen daar een probleem mee hebben. Dit is gewoon een alternatief voor de goedkope onderlinge wedstrijden. Daar had je er vroeger zat van, totdat de KNHS die daar geen inkomsten van ontvangt die ging verbieden. Om vervolgens de prijs van een startkaart nog eens extra te verhogen.

Dat maakt men er hier op Bokt van....maar in hun motivatie ( http://www.amateurruiters.nl/ )
lees ik nergens dat het is om de kosten te drukken, door het starten goedkoper te maken en zo weinig mogelijk startgeld te vragen?

Puur om alleen de wedstrijden voor amateurruiters open te stellen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:40

Ik heb dit jaar bewust niet gestart. Moet de overstap maken van de L naar het M.
Ben zelf een huis, tuin en keuken ruiter met een dito paard.
Kan door mijn werk ook niet al te vaak op wedstrijd en dan ben ik ook nog groom voor een springruiter en dressuur jury.
Dit alles bij elkaar maakt het voor mij te duur, dus probeer ik nu thuis zo ver mogelijk door te trainen en dan pas weer te gaan starten.

De aanwezigheid van "profs" in de amateursport (want zo zie ik het) maakt wel dat het niveau steeds hoger komt te liggen. Dat is leuk maar voor mij als huis, tuin en keuken ruiter maar moeizaam bij te benen.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:43

Anne_GTI schreef:
Ik pas ervoor om M te starten om vervolgens in een veld met allerlei olympische deelnemers terecht te komen waar de parcoursbouwer vervolgens zijn parcours op aanpast. Dan ga je ook al heb je een fijn paard wat met je meedenkt als amateur echt op je bek. Dressuur weet je nog wat er komt. Springen is elke keer een verrassing die je voorgeschoteld krijgt. Als daar vervolgens alle registers worden open getrokken in technische moeilijkheden en optisch lastige hindernissen mag je als amateur blij zijn dat je als combinatie zonder kleerscheuren met een paar balken aan de finish komt. Zeer demotiverend en je moet er nog fors voor betalen ook. Dan is de lol er gauw af.


Sorry hoor, maar dit slaat nergens op en is een redenatie van flut. Als amateur ga je echt niet op je bek als je zelf weet waar je mee bezig bent, als amateur ga je op je bek als je je paard het in het B en L altijd tot vaak zelf laat uit zoeken. Dan stopt je paard op een gegeven moment in het M en denkt zoek het zelf maar uit, maar dit ligt dan wel aan jou als ruiter en niet aan het deelnemersveld met olympische deelnemers en de parcoursbouwer. Nee, dat ligt aan jou als ruiter...
Daarnaast is een deelnemersveld vol olympische ruiters in het M denk ik aardig overdreven, maar dat terzijde.

Ik denk (weet vrij zeker) dat het inschrijfgeld op wedstrijden ook omhoog is gegaan doordat veel club's vrijwillgers ergens anders moeten gaan zoeken of mensen in moeten gaan huren. Doordat er veel KNHS leden bij papieren verenigingen zitten is het ledenaantal bij de organiserende clubs minder. Een wedstrijd draait op een boel vrijwilligers en die moeten er wel zijn...
Dat er wat aan de kosten gedaan moet worden ben ik met Sussie en Gast5428 eens, maar ik denk niet dat een 2e bond de kosten gaat drukken.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:53

Dames, leg mij als niet-wedstrijd-ruiter eens uit: de NHS verbiedt de onderlinge wedstrijden??
Ik kan elke maand, als ik zou willen, hier in de buurt starten op een onderlinge wedstrijd. Enige voorwaarde: ik moet lid zijn van de organiserende vereniging.
Het telt verder nergens voor mee, maar het is wel een leuke test om te zien waar je staat. Bovendien hebben ze vaak hele goede juryleden waar je uiterst nuttige en leerzame discussies mee kunt voeren.

Ik geloof er dus niks van dat die onderlinge wedstrijden verboden zijn; sterker nog, ik kan de NHS met de wet in de hand onder elke stoeptegel schoffelen waar ik maar zin in heb!
Ik kan me daarmee niet geheel en al aan de indruk onttrekken dat dit een knap staaltje bluf is, of als k*tsmoes wordt gebruikt om het niet meer te hoeven organiseren.......

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:15

@ Ikke:

"7. Het deelnemen en/of medewerking verlenen aan wedstrijden, die niet worden georganiseerd onder auspiciën van de KNHS, de FEI of een buitenlandse bij FEI aangesloten federatie, is verboden."
(Algemeen Wedstrijdreglement)

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:17

De KNHS verbiedt in zijn reglementen deelname en medewerking aan wedstrijden welke niet vallen onder de KNHS of FEI (zie post hierboven van Urielle). Alleen onderlinge wedstrijden waaraan enkel de eigen leden deelnemen mogen. Voorheen waren hier in de omgeving regelmatig onderlinge wedstrijden met de opmaak van een klassement en prijzen opengesteld voor iedereen die er aan deel wil nemen. De KNHS is echter gaan controleren op deze wedstrijden en heeft ook sancties opgelegd zowel aan de organiserende vereniging als aan de meewerkende officials. Daarop willen de organiserende verenigingen dit risico niet meer nemen en worden ze dus ook niet meer georganiseerd. Verenigingen blijven wel clubkampioenschappen ed organiseren, maar dat is dus alleen maar voor de eigen leden en maar één keer per jaar. Sinds de controles is het hier in de omgeving in ieder geval helemaal klaar met de onderlinge wedstrijden. Enkel nog heel soms oefenwedstrijden, dus zonder klassement en prijzen. Maar deze zijn op jaarbasis (dressuur) ook op één hand te tellen hier in de omgeving. Vaak slechts één in het voorjaar en één in het najaar (voor in of outdoorseizoen).

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:10

Sussie85 schreef:
De KNHS verbiedt in zijn reglementen deelname en medewerking aan wedstrijden welke niet vallen onder de KNHS of FEI (zie post hierboven van Urielle). Alleen onderlinge wedstrijden waaraan enkel de eigen leden deelnemen mogen. Voorheen waren hier in de omgeving regelmatig onderlinge wedstrijden met de opmaak van een klassement en prijzen opengesteld voor iedereen die er aan deel wil nemen. De KNHS is echter gaan controleren op deze wedstrijden en heeft ook sancties opgelegd zowel aan de organiserende vereniging als aan de meewerkende officials. Daarop willen de organiserende verenigingen dit risico niet meer nemen en worden ze dus ook niet meer georganiseerd. Verenigingen blijven wel clubkampioenschappen ed organiseren, maar dat is dus alleen maar voor de eigen leden en maar één keer per jaar. Sinds de controles is het hier in de omgeving in ieder geval helemaal klaar met de onderlinge wedstrijden. Enkel nog heel soms oefenwedstrijden, dus zonder klassement en prijzen. Maar deze zijn op jaarbasis (dressuur) ook op één hand te tellen hier in de omgeving. Vaak slechts één in het voorjaar en één in het najaar (voor in of outdoorseizoen).

Ach, dat zou een en ander verklaren. Welliswaar organiseren ze die wedstrijden wel vaker (eens in de twee maanden of zoiets), maar ze hebben dat dus omzeild door het "besloten" te houden.

Ik vraag me wel af op welke wijze de NHS deze eis gestand kan doen tegenover de rechter als je koppelverkoop als argument aanvoert.
Moet je als fabrikant eens proberen. Zelfs de auto-industrie mag de garantie niet meer laten vervallen als je binnen de garantietermijn naar een algemene garage gaat. Ook MOET de auto-fabrikant ALLE gegevens beschikbaar stellen aan elke garage die daarom vraagt. Ik vraag me af wat een rechter zou zeggen als je dit projecteerd op de sportbonden zoals de NHS.........

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Nederlandse Amateurruiter Club versus KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:18

Ik denk dat je een vereniging niet met een bedrijf met winstoogmerk kunt vergelijken. Hier zijn hele andere richtlijnen en regels aan verbonden.

Mag ik vragen waarom jij het NHS noemt?

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:33

Ikke zal er niks Koninklijks aan vinden :+

Maar ik heb begrepen dat Amalia dit jaar haar eerste winstpunt heeft gereden, dus ze zijn iig wel lid :Y)

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:34

Bij mij in de buurt worden dus ook onderlinge wedstrijden georganiseerd, en dat mag gewoon, mits je je aan de regels houdt. Mag met maximaal 2 verenigingen georganiseerd worden. Valt onder de categorie 5 wedstrijden. :

Kenmerken van wedstrijden categorie 5:
- Categorie 5 wedstrijden zijn onderlinge wedstrijden waaraan leden van maximaal twee verenigingen deelnemen.
- Tijdens onderlinge wedstrijden mogen prijzen beschikbaar gesteld worden.
- Onderlinge wedstrijden (en de data ervan) behoeven niet te worden aangevraagd en goedgekeurd door de KNHS dan wel de Regio of het District.
- Resultaten van onderlinge wedstrijden worden niet geregistreerd door de KNHS.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:39

Bij het mennen heb je de zogenaamde hobby rubriek.
Hoef je alleen knhs lid te zijn (wat is dat, 17,- per jaar oid?) en kun je gewoon 1 of 2 proefjes/parcoursen rijden voor de lol en ook voor klassement. (B of L niveau)

Is dat niks om bij springen/dressuur dan ook in te voeren, zodat hobbyruiters/recreatief ruiters ook af en toe een wedstrijdje kunnen rijden, dan niet aan hoge kosten zitten etc.
Je doet gewoon tussen de anderen mee, maar zit in een ander klassement. :j

In de mensport word hier graag gebruik van gemaakt, alvorens een startpas aan te vragen, of sommige doen alleen af en toe voor de leuk een hobbywedstrijdje mee.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:46

listiglistje schreef:
Ikke zal er niks Koninklijks aan vinden :+

Maar ik heb begrepen dat Amalia dit jaar haar eerste winstpunt heeft gereden, dus ze zijn iig wel lid :Y)


Haha wat leuk :)
Lijkt me wel raar om de prinses te jureren :)

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:46

Caatje87 schreef:
Ik denk dat je een vereniging niet met een bedrijf met winstoogmerk kunt vergelijken. Hier zijn hele andere richtlijnen en regels aan verbonden.

Mag ik vragen waarom jij het NHS noemt?

Het is gedwongen winkelnering en dat is simpelweg verboden in NL!

Als ik een hengst heb waarvan vader en moeder bekend zijn bij eenzelfde stamboek, dan MOET dat stamboek het paard erkennen en als ik ga dekken met die hengst dan MOETEN die veulens erkend en opgenomen worden in het stamboek, zo simpel is de wet. Hoor je nooit iets over; blijkbaar durft niemand het aan om een stamboek onderuit te schoffelen.

Datzelfde geldt voor gedwongen winkelnering die de NHS toepast. Het is simpele bluf waar iedereen in meegaat omdat niemand de NHS het vuur aan de schenen durft te leggen.

Daar is inderdaad weinig koninklijks aan........

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Nederlandse Amateurruiter Club versus KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:57

Ikke, ik kan je niet volgen. Welk punt wil je maken?

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:25

Pletje123 schreef:
Ikke, ik kan je niet volgen. Welk punt wil je maken?

Ik kan Ikke nooit volgen....in geen enkel topic :+