[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:28

Op de rechterhand gaat het inderdaad heel fijn, maar links {:)-:( Maar ga het vandaag weer even proberen, mss toch nog een duidelijkere hulp en maar ff met zweep misschien helpt dat. Verder is het een supermeewerkend paard, maar dit snapt ie blijkbaar ff niet :o?

valonka

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:54

M_i_R schreef:
Weinig M2 starters op Bokt?

Leuk om te horen dat iedereen toch tegen hetzelfde aan loopt in de M2. Ik vind de travers zelf echt een gruwel. Paard kan hem wel goed maar het is nog niet 100% bevestigd. Ben hiervoor altijd bij 10 punten overgegaan. Rij liever thuis wat langer door dan op concours. Vind ik zonde van het geld :) M1 bij 13 punten over, maar dat was per ongeluk. Heb in mijn laatste weekend concours per ongeluk vier Wp gehaald in plaats van het ene punt dat ik nog nodig had (2 dagen). Was wel een fijne bevestiging om de M1 af te kunnen sluiten met een proef met 196 punten. :))

Ik heb afgelopen weekend mijn debuut gehad :) her en der wat spanning en daardoor wat domme foutjes. genoeg punten om te verbeteren maar toch 176 en 181. de kop is er af en we zijn officieel M2. laat de rest van de winter maar komen!



Reed jij ook in Tolbert? .. je foto van je profiel hier komt me wel een beetje bekend voor...

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:09

Ook in Tolbert inderdaad ;)

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:04

had ik ook graag willen starten :) Maar dan nog een keertje M1..
Helaas had m'n paard een verkoudheidje.. dus niet in vorm voor een wedstrijd ;)

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:16

Bedankt allemaal!! Onze woning heeft ruim 5,5 jaar te koop gestaan en nu we moeten we 28 april eruit.
Binnen 4 mnd een huis kopen moet makkelijk te doen zijn.
We gaan dit weekend en volgende week weer kijken.
Huis met weilanden en paarden aan huis zou ik ook wel willen maar dat is hier in de omgeving niet te betalen.
Wel gaan we naar een huis kijken waar flinke lap tuin(bijna 1200 m2) bijzit en wat weilandjes met shetlandpony erop :)
We hebben 2 grote honden dus wil lekker veel ruimte voor ze :) en voor onszelf natuurlijk ook :)

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:25

Voor het aanspringen na een keertwending, moet je er in ieder geval voor zorgen dat ie van te voren al goed aan de hulpen is. Is ie wel goed op eigen benen in de keertwending en goed nageeflijk op de buitenteugel? Verder is ie dus nog duidelijk scheef als ie de ene kant het wel goed doet en de andere kant niet. Werk daar eerst aan, voordat je drastische maatregelen gaat nemen. ;)

Fleurrr_
Berichten: 1311
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:38

Ik wil me ook melden :D
Ben een paar keer M2 gestart en heb nu 3 winstpunten (van de laatste 3 proeven).
Ben na 2 selecties kringkampioen geworden en mag door naar de Gelderse kampioenschappen.
Helaas is mijn pony nu even geblesseerd maar we denken/hopen dat ze voor de Gelderse weer de oude is.
Ik heb nog erg veel moeite met de keertwending naar links, rechts krijg ik 7ens voor en links 4en :')
In het begin kreeg ik voor allebei zelfs een 2 toen blokkeerde ze gewoon.
Ook vind ik het nog super moeilijk om alles zo snel achterelkaar te doen en dan netjes af te blijven werken (en rust te behouden!!)
Oefenen jullie de moeilijke oefeningen ook op andere paarden? Ik rijd veel op die van mijn zusje die liep Z1 en mag ook op leerpaarden van mijn trainer oefenen (die min Z2 lopen), wat ik erg fijn vind!
En hebben die van jullie al hoger gelopen? Ik heb mijn pony alles zelf geleerd en nooit hoger dan L1 gereden..

Ik heb trouwens de paarden thuis staan en een 20x60 eb en vloed baan dus we kunnen altijd trainen en ook zo richting het Z1 :D

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:41

vur schreef:
Voor het aanspringen na een keertwending, moet je er in ieder geval voor zorgen dat ie van te voren al goed aan de hulpen is. Is ie wel goed op eigen benen in de keertwending en goed nageeflijk op de buitenteugel? Verder is ie dus nog duidelijk scheef als ie de ene kant het wel goed doet en de andere kant niet. Werk daar eerst aan, voordat je drastische maatregelen gaat nemen. ;)

Bedankt! Hier kan ik zeker wat mee, ga daar eerst eens goed op letten :)
Wss volgende week privéles, dat kan ook net ff helpen

Fleurrr mijn paard kende nog niks, en dit is voor mij ook de 1e keer dat ik M2 ga starten ;)

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:55

Luxe hoor Fleur :)
Maar hoe ben je zo zeker dat je kringkampioen bent? Volgens mij is die uitslag in onze kring nog helemaal niet zeker...

Nee, ik heb geen andere paarden die Z lopen waar ik op mag rijden. Ik heb mijn paard zelf opgeleid naar M2 (met hulp van instructie dan), dus nee ik kan nergens anders op oefenen. En ik heb nog nooit eerder van mijn leven hoger gereden dan B. Ook omdat ik een tijdje zonder paard/pony geleefd heb.

Het trainen thuis gaat zoveel lekkerder op het moment. In januari hebben we onze volgende wedstrijd staan, dus ben heel benieuwd hoe het dan gaat! Veel oefenen met mensen die zitten te kijken in de kantine, want daar krijg ik ook spanning van, zelfs thuis :') Belachelijk eigenlijk..
De Gelderse hoef ik dit jaar weer niet op te rekenen, want de selecties heb ik prut gereden :')

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:32

Goed hoor Fleur, helaas heeft niet iedereen de luxe om op ander mans Z paarden te rijden of z'n mooie bak bij huis!

Vind dat ik het al luxe heb.. thuis de paarden hectare land en een mooie grote bak 50 bij 25 en grote stallen van 4 bij 4.. helaas wel dikke blubs bak nu.. maar ach!! We komen vanzelf bij de Z... oefenen lekker door! :D

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:34

Hier geen problemen met oefeningen maar juist met ontspanning. Hij vind nogal snel iets eng en wil er dan niet vlak langs lopen. Nogal lastig als het enge dicht bij de ring staat, want dan is de hoefslag nogal eens een brug te ver. Daar nu eerst maar eens weer wat meer aandacht aan geven.

Trouwens Nibbit, misschien is ie ook nog niet genoeg op het achterbeen in de keertwending? Ik zou het moeten zien om er nog meer zinnigs om te kunnen zeggen, maar met je instructrice gaat het vast alleen maar beter worden. ;)

Hier ook geen luxe accommodatie, maar wel de paardjes lekker aan huis. Alleen als het wat meer regent (zoals vandaag), hier dus ook blub.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:34

Wat voor zadel heb je op je vospony liggen Fleur?Ziet er fijn uit!

valonka

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:45

M_i_R schreef:
Ook in Tolbert inderdaad ;)



dan was jij dat met die tuiger? Zag er goed uit! zoo mooi rustig en beheerst

Fleurrr_
Berichten: 1311
Geregistreerd: 22-10-09

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:28

Ik ben twee keer 1e geworden en had een winstpunt :D
Mijn zadel is een hulsebos.
Ik vind het wel extra leuk dat mijn pony en ik samen zo ver zijn gekomen! :)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:06

Nibbit schreef:
Valonka wat goed, gefeliciteerd!

tamaramt, soms is een periode wat minder trainen ook wel goed voor n paard ( en voor jezelf ook, als je eigenlijk geen tijd hebt wil het vaak ook niet zo best)

Mir ook gefeli!!!

Ik vind het erg moeilijk om na de keertwending in galop aan te springen, lijkt wel of mn paard de hulpen dan ff niet meer snapt :( iemand tips?
het is vooral linksom, dat is ook de moeilijke galopkant. ene keer springt ie wel aan maar dan fout, andere x gebeurt er gewoon niks

Ja dat heb ik ook! Ik maak dan een paar snelle tempo overgangen in stap, dan springt die altijd netjes aan :)

Ik had zondag wedstrijd, was echt heerlijk te rijden, hij deed t echt top! Had ik 178 -O-
Stond erbij dat die strak was, nou alles behalve dat.
Als die nou in de goeie galop aangesprongen was dan had ik wel winst.. Hij springt nooit verkeer aan en dan natuurlijk wel :+

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:16

Fleur, ik denk dat je pony op 1 kant valt en dat die daarom niet die keertwending kan maken. Ff terug naar de basis dus :) van die schouder af halen en op 2 teugels laten lopen.

Ik rijd op stage wel eens op paarden die Z2 geklasseerd zijn.. Maar vooral jonge paarden die klaargestoomd worden voor t Z.
Op stal rijd ik wel eens op paarden van stalgenootjes en heb voor de rest nog een paard van zadelmak naar L1 startgerechtigd gereden in 'n half jaar.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:33

@ Tamaramt: Dan is het éxtra fijn als je huis verkocht is na zo'n tijd! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Veel plezier met de huizen-zoektocht :)

Ik heb in het verleden wel regelmatig paarden gereden die al Z waren, maar die waren niet van mij. Mijn eigen paard (en pony ook voorheen) heb ik zelf, met instructie uiteraard, ingereden en alles samen geleerd.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:41

Ik heb ook nog een 'hulpvraag' :D

Ik vind het lastig om met achterwaarts precies 4 of 5 passen te gaan. Achterwaarts zelf is geen probleem. Maar in het M1 mocht je natuurlijk 4-6 passen, waarbij ik hem vaak zijn pas af liet maken, en dan voorwaarts ging. Maar op het moment dat ik aan het tellen ben 3..4..5 en weer voorwaarts wil 'tijdens' de achterwaartse beweging zeg maar, lijkt hij het niet te snappen ofzo en gaat hij met 2 achterbenen tegelijk voorwaarts :+ Alsof ik ineens een mega por geef, terwijl ik eigenlijk alleen mijn gewicht verplaats en mijn kuit aanleg. Iemand tips?? }:0

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:00

Lijkt mij toch een kwestie van timing. Heb je geen spiegel waar je de beenzetting kunt bekijken en het juiste moment op die manier te bepalen. Of desnoods iemand anders vanaf de grond laten kijken. Hij moet natuurlijk wel aan je hulpen kunnen voldoen. De hulp moet iets voor het moment gegeven worden. Het paard heeft tijd nodig om de hulp te voelen en dan om te zetten in daden.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:52

Amiigo wat balen dan, maar dan zit je er wel erg dichtbij, moet goedkomen!!

Fabienne; ik geef met achterwaarts om en om been om het ritme aan te geven, als ik stop stopt mn paard ook :D

Zo zie je maar ieder heeft zn makkelijkere en moeilijkere dingen.

Mijn keertwending en linkergalop daarna lukte vandaag wel redelijk, ik heb het eerst wat simpeler gemaakt keertwending - verzamelde stap - pasje draf - dan galop. Na een paar keer lukte het ook zonder de draf.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:05

Ja grappig om te zien dat iedereen toch weer tegen andere dingen aan loopt.

Fijne dag nog allemaal!

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:46

Ik wil mij hier ook graag melden. Heb nu vier proeven gereden, drie winstpunten en een een keer 179. Kom de M2 proeven beter door qua het minder opbouwen van spanning doordat de oefeningen sneller op elkaar zitten, maar de rechtertravers en keertwending vind ik nog niet voldoende bevestigd. Ik hoop deze zomer de punten voor het Z bij elkaar te hebben, kom maar op met die grote baan. Ben nu met vijf passen middengalop de lange zijde over. :+

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:14

Welkom Rosa, jij gaat goed zeg! Heb je nog wedstrijden op de planning binnenkort?

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:56

Welkom Rosa! Jullie gaan al goed

Nou heb de eerste wedstrijden van dit jaar weer ingeschreven nu weer ff goed studeren op de proefjes want dat scheelt bij mij altijd een hoop rust

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:11

Rosa_ schreef:
Ik wil mij hier ook graag melden. Heb nu vier proeven gereden, drie winstpunten en een een keer 179. Kom de M2 proeven beter door qua het minder opbouwen van spanning doordat de oefeningen sneller op elkaar zitten, maar de rechtertravers en keertwending vind ik nog niet voldoende bevestigd. Ik hoop deze zomer de punten voor het Z bij elkaar te hebben, kom maar op met die grote baan. Ben nu met vijf passen middengalop de lange zijde over. :+


als je nu al 3 wp's hebt komt het wel goed met de Z!
Ook wel voor de zomer.. :P