[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:50

Buxy schreef:
Volgens mij zijn meetmomenten zonder klassering en prijzen.

En idd met een streng protocol over het verloop wn aanwezigheid op t terrein. Daar pas ik ook voor idd. Wat n gedoe als ik t lees.

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:50

Helaas nog geen uitslag van 5-5

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:03

Al uitslag Sandy?

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:08

Oef 5-5 is al wel heel lang geleden. Heb je knhs al geïnformeerd?

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:56

Ik heb 3 keer gemaild in totaal. Omdat ik op de 3e geen reactie kreeg vandaag geappt. Blijkt m’n proef niet binnen te zijn?
Dus nu maar weer keer ingestuurd.

Ik had zondag al ingestuurd voor vandaag. Heb al uitslag. Das dan wel weer snel. 189,5. Ik oefen me suf en dat werk vruchten af denk ik.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:06

Kijk dat zijn mooie punten! Gefeliciteerd!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:43

Gefeliciteerd Sandy!

Jammer van die andere, toch apart dat er geen melding komt dat hij niet goed is.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:09

Hoi allemaal, ik ga hier ook een beetje mee lezen. Gisteren voor het eerst met een oefendressuur M2 gereden wat echt enorm fijn ging. We blijven nog wel even in het M1 maar wil me hier graag alvast melden :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:10

Leuk Veertje!! Ik zit hier ook al even, maar nog altijd geen M2 gestart. :+

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:11

Welkom veertje!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:47

Welkom Veertje!

Ik ben gisteren ook weer eens gestart, laatste keer was september dus weer een poosje geleden en dat was te merken :o . Paard had veel spanning van weer op pad zijn en de omgeving dus had een heleboel te regelen met losrijden en helaas ook in de proeven. Eerste proef wel winst en de tweede kon ik de wp bijna weer inleveren door de spanning. Lijntje travers werd onderbroken met ongeplande pirouettes, omdat er ineens een man stond in de hoek die er eerst niet stond. Met alle spanning die hij al had was dat de druppel die het emmertje deed overlopen...

Maar weer vaker meenemen dus, dan wordt het weer makkelijker voor m.

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:51

Welkom veertje.
Wat jammer Lena. Was je naar n meetmoment? Hoe is dat verder bevallen?

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:55

Ik kreeg gisteren bericht van de knhs. M’n video van 5/5 was in eerste instantie afgekeurd op kwaliteit maar ze hadden hem nogmaals in betere kwaliteit naar de jury gestuurd. Een bekende van mij heeft hem beoordeeld. Had er 170 punten voor. Helaas. Maar ondertussen is ze wel al beter gaan lopen en ik beter gaan rijden in de proefjes dus ik verwacht dat ik m’n stijgende lijn aan kan houden.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:32

Fijn dat je je punten eindelijk binnen hebt! Jammer dat de punten zelf een beetje tegen vallen!

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:34

Bedankt alle 4 :D

@Lena, Jammer dat je zoveel spanning had. Het is ook allemaal weer even inkomen en in een ritme komen. Zeker als je paard sneller gespannen is op een andere locatie. Had je de tweede proef uiteindelijk nog wel winst?

@Sandyjorgen, Dan heb je wel even moeten wachten zeg. Jammer van de punten, heb je je protocol al wel kunnen bekijken?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:20

Was naar een meetmoment idd. Prima geregeld allemaal en vond het niet heel anders dan normaal concours.

Paard heeft altijd in het begin veel spanning, ook als ik nu weer naar les ga heeft hij de eerste paar keren weer veel spanning. Wordt wel weer beter zo verwacht ik als ie weer een paar keer mee op pad is geweest.

Aan de andere kant kan hij thuis ook zoveel spanning opbouwen, maar dan kan en durf ik er beter door heen te werken en dan komen we er meestal beter uit. In de proef lukt me dat niet zo, ben dan zelf te laat met reageren op de spanning.

Had de tweede proef zeker geen winst, had de wp bijna weer ingeleverd in de tweede proef. Paar x 3-2 door spanning (en vrije oefeningen), dan gaat t hard. Heb de proef wel uitgereden, maar had net zo goed niet kunnen doen :-)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:45

@ Lena; Jammer van de spanning, maar toch een puntje erbij!
@ Sandy; Jammer, maar volgende keer weer beter
@ Lena; Ik vind het juist goed dat je doorgereden bent, hij zal toch ook moeten leren dat dat soort fratsen niet betekent = stoppen.

Ik heb gisteren echt zo fijn gereden. <3 Zo langzaam aan houdt hij het steeds beter vol om op achter te blijven. Ben ook een stukje gaan doorzitten, maar dat vindt hij nog net wat te lastig, dan loopt hij net niet meer door het lijf en dan kan ik niet meer fijn zitten. Voorlopig maar even hele kleine stukje meepakken.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:16

Hoe gaat het bij jullie?

Fijn dat trainen goed gaat Marietje! Hier ook! Hij wordt steeds sterker en kan steeds meer een beetje spelen met schakelen en sluiten. Verder zijn we begonnen met appuyement. Doorzitten blijft een dingetje :+ :D

Ook hebben we ons ingeschreven voor een meetmoment. Wordt 1e keer M2 buiten online om *\o/*

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:43

@Marietje, fijn dat het trainen zo goed gaat! Vooral die kleine stukjes zijn al zo belangrijk.
@Buxy, leuk! Wanneer heb je je meetmoment?

Hier gaat het trainen best fijn. Morgen gaan we weer op pad, nog wel in het M1. Week erna koudbloed 'wedstrijd' en dan denk ik een maandje niet i.v.m vakantie van de eigenaar :) Kunnen we lekker trainen voor het M2 :D

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:55

Leuk Veertje! Succes voor morgen alvast!

Wij hebben ons opgegeven voor meetmoment op 28 juni :o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:31

@ Buxy; Wat leuk! Waar is het meetmoment?
@ Veertje: Ook weer op pad, leuk! Waar ga jij heen?

Hier nog steeds niets opgegeven. Aan de ene kant zou ik best wel weer willen, ik mis het wel!
Aan de andere kant, zo'n meetmoment trekt me totaal niet, ik wil het hele pakket :+
Maar misschien als jullie zeggen hoe het eraan toe gaat dat ik toch een poging waag. :D

Hebben jullie nog online proeven ingezonden onlangs?

Potverdikkie wat gaat die van mij fijn! Hij doet echt zo z'n best voor me. <3
Van de week een M2 proefje gereden om te kijken hoe dat gaat, nou ... dat viel helemaaaal niet tegen!

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:36

@Buxy, nog eventjes wachten voor het meetmoment dus! Dankjewel :D
@Marietje, ik ga naar Varsseveld toe, hoef pas om 19.30 te rijden savonds dus dat is wel fijn. Hopelijk dan iets minder warm :+ Kan ik Donner morgen middag lekker volledig wassen zodat die echt weer eens mooi schoon is voor 'wedstrijd'.

Snap wel dat je het hele pakket zou willen hebben. Wij zeiden al tegen elkaar, als de uitslag online staat maken wij ons eigen klassement en als je officieel prijs hebt kopen we wel een eigen lintje :P
Ik heb alleen 4 juni nog mee gedaan met de online wedstrijd. Vond het teveel tijd in beslag nemen met filmen en vriendinnen vragen om mee te gaan. Heb er 3 gereden, ook 3 winst erbij en laatste wachten we nog even geduldig af. Gelukkig kan ik deze maand 2 meetmomenten mee rijden :)

Fijn dat hij zo fijn loopt zeg! Geeft altijd zo'n fijn gevoel. Welke proef van het M2 heb je gereden? :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:40

In de avond is wel lekker met deze temperaturen ja!

Het gaat me nog niet eens om de prijs ofzo hoor, maar gewoon om de hele beleving.
Ff lekker zitten en naar de rest kijken, alles op het gemak. Nu moet je proef rijden en opdonderen. ^)

Netjes hoor! Was dat al M2?
Ik heb eigenlijk geen idee welke proef het was :')

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:47

Een aantal wie ik ken moeten morgen rond half 2 al rijden, dan ben ik wel blij met mijn tijden :+

Ja snap ik! Wij doen dat eigenlijk bijna nooit, tenzij we weten dat de prijsuitreiking snel is en we goed hebben gereden. Anders gaan we ook bijna altijd meteen terug naar huis toe. Soms als er iemand mee is of is komen kijken dan gaan we wel even wat drinken, maar anders zijn we altijd met z'n 2en.

Nee nog M1, eigenaar zei al wel dit keer gaan we waarschijnlijk niet door tot de 30 en gewoon al lekker eerder naar het M2. Puur omdat die proeven ons blijkbaar beter liggen, nu moeten sommige dingen nog wel even beter getraind worden.
Haha ja ik heb wel een beetje voorkeur voor een proef in het M2 :P M1 niet, die vind ik alle 4 wel prima, maar M2 zijn alle proeven echt totaal verschillend

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:49

Wij gaan naar Winterswijk. Maar als jij naar Varsseveld gaat zitten we aardig in de zelfde regio Veertje!

Fijn dat het goed gaat, gewoon een keer proberen Marietje als hij momenteel zo fijn loopt!
Die meetmomenten zijn vast niet gezellig op dit moment maar je bent wel weer eens van huis en weer is rijden in andere omstandigheden.

Wij wachten nog op punten van online proef van 4-6 en van 11-6.
Vind het wel echt een nadeel dat punten verwerken nu zo lang duurt. Heb 4x mee gedaan en de andere had ik echt met een paar dagen terug.