[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:45

Zoiets kost ook gewoon tijd, ik heb geen haast dus ...
Thuis krijg ik 'm echt de laatste weken heel erg fijn aan het lopen, maar dat houdt hij nog zo kort vol, laat staan dat ik dat in een proef voor elkaar krijg. :+

Vandaag les, zal eens kijken of er een stukje gefilmd kan. (meestal vergeet ik dat :7 )

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:55

Hihi filmpjes zijn inderdaad fijn! Helaas niet zo vaak iemand die me kan filmen :o

Haast heb ik ook niet maar het is dan meer doorgaan in het M1 of gewoon proberen in het M2.
Ik heb altijd wel een beetje wedstrijdritme en motivatie nodig O:)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:59

Hier ook niet hoor, maar dan vraag ik instr. even. Tenminste, als ik dat niet weer vergeet. :D :+

Ritme probeer ik ook te houden, dat heeft die van mij ook nodig. Ben zelf erg perfectionistisch, dus ik wil het echt voor elkaar hebben voordat ik overga.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:29

Hoe ging je les Marietje?

Hier deze week weinig aan rijden toegekomen :o
Gister wel even gelongeerd maar dat was meer dom rond rennen, het waaide flink, gegende de buurman was met een grote 3 wieler aan het zoden bemesten dus hij ging alle kanten op :):)

Vanavond les dus hopen dat dat beter gaat!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:48

@ Buxy: Hoe ging het bij jou?

Hier heel fijn kunnen rijden afgelopen week.
Zondag zou de Regio zijn, maar zaterdag begin avond kreeg ik een e-mail dat het wederom afgelast werd ivm storm. Het NK is vrijdag al, ivm het korte tijdsbestek zagen ze geen kans meer om voor die tijd nog een kampioenschap te organiseren en dus is besloten dat er voor ons geen Regio is deze indoor. -:(-

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:54

O dat is ook zuur Marietje!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:59

Echt he .... Het is ook hun eigen stomme schuld! De selecties zijn al in okt-dec, de regio pas in feb.
Ja, dan heb je amper reserve data! 8)7

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:12

He bah wat balen Marietje! Maar dat betekend dan dat je helemaal geen mogelijkheid op je te plaatsen voor het NK?

Vrijdagavond ging hier de les heel fijn Travers gaat steeds beter!
Zaterdag ochtend ook nog fijn even kunnen trainen. Nu kunnen we weer zwemmen :+

Van het weekend wel onze eerst M2 opgegeven, 21 maart moet het maar gebeuren *\%/*

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:15

Nee, de Regio vaardigt nu de nummer 1 & 2 af van de geselecteerden lijst. Er worden geen kampioenen gehuldigd. Dat was het dan ....


Wat een weer he. Wat leuk! Waar ga je heen?

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:29

Hmm balen en voor niemand leuk dus!

Jaa het weer is verschikkelijk! Flinke stormschade gister :(

Wij gaan naar Haaksbergen dan.
Dit weekend nog M1 en een rondje springen. Dan even flink trainen!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:35

Ik moet ook nog even wat gaan opgeven, had niets meer staan. Wil wel nog M1 :)
Buitenseizoen ga ik M2 heb ik besloten.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:51

Dat is ook al zo Marietje!

21 maart is ook al buiten bij ons. Ik heb verder ook nog weinig gepland misschien tussendoor ook nog een keertje M1 om in het ritme te blijven.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:02

Welja, het vliegt altijd om!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:51

Oooh wat een weer, kunnen jullie nog een beetje trainen met al het water van de laatste dagen?

Hier na mijn positieve start begin januari weer terug gevallen, na de osteopathie behandeling ging hij heel goed vooruit tot een paar dagen na de wedstrijd en toen ging hij weer keihard achteruit. Enorm scheef worden in de rug en heupen en rechtsom nieteens meer een grote volte kunnen rijden. Helemaal niks voor dit paard, alles wat je vraagt probeert die en gezien die al jaren 'behoorlijk' recht is... en toen ik hem ook niet meer uit de paddock kon krijgen (hard wegrennen) ging er toch een enorme klokkentoren af. Terwijl de zadelmaakster eind december aangaf dat het zadel prachtig paste, kon ik niets anders redeneren dan dat het zadel niet meer goed lag. Andere zadelmaker erbij gehad, die gaf direct aan: hier kan je niet meer mee rijden, deze boom is veel te breed. Na de verhuizing naar Utrecht is hij ook wel enorm afgevallen, zal de oorzaak zijn. Na een wintec te hebben geprobeerd wat paardlief niet kon waarderen, het zadel van een stalgenootje laten controleren op z'n rug en die lag keurig. Dus tot ik iets nieuws ga vinden kan ik uit de voeten. En gezien hij zo prettig reageert op haar zadel (hij is intussen zelfs weer 'recht' geworden), ga ik maar voor hetzelfde merk. 6 maart op pad en met een levertijd van 6 weken, ben ik de dagen aan het aftellen tot ik eindelijk weer zelf mijn spullen op orde heb.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:33

Hier wel, maar ik heb dan ook een binnenbak. :o :D

Wat balen zeg :(:) Echt heel raar ook dat de ene zadelmaker zegt perfect en de andere dat het totaal niet past!! Welke was dat als ik vragen mag?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 13:50

Oooh met dit weer mis ik wel een binnenbak ja! Maar de rest van het jaar heb ik toch liever een fijne buitenbaan!

Gezien ik dat niet openbaar zal zetten stuur ik je dat via PB.
Maar ja heel apart. Maar omdat die wel echt aan het schuiven was, van links naar rechts werd het toch wel duidelijk dat die eerder niet past dan wel past. Misschien van de zomer met het extra gras-spek dat die hem wel een past.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:46

He wat een narigheid! Altijd lastig zadel en zadelmakers, maar als hij veel is afgevallen doet dat natuurlijk wel wat met de pasvorm.

Hier helaas ook geen binnenbak :(

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:04

Drama lijkt me dat nu, alleen buiten. %)
Hier staan de sloten zo hoog, dat het water bijna de weg op loopt!

Gisteren een beetje travers en keertwending meegenomen, dat pakte hij goed op!

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:59

Eigenlijk mag ik nog niet echt klagen tot nu toe denk ik een keer of 3 niet kunnen rijden omdat het te nat was, over het algemeen kan m'n bodem veel hebben.
Alleen sinds zondag is het hier drama het blijft maar regenen :(

Vanavond moet ik wel rijden wat zaterdag hebben we weer cc dus hopen dat het ietsje opgedroogd is.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:41

Wij hebben gelukkig een binnenbak, dus kan in ieder geval altijd rijden met dit weer :-).. Maar buitenbak houdt zich ook nog goed.

Succes met cc komend weekend!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:19

Succes Buxy! Hopelijk valt het weer een beetje mee.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:29

Afbeelding

Het valt niet mee |(
Hele middag al weer regen hier, nu kijken of ik misschien nog ergens een plekje om binnen te rijden kan vinden :+

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:08

Oh dat is wel balen buxy!

Bij ons begint de bak richting rijdbaar te gaan. Maar vanmiddag was die nog te nat om fatsoenlijk te kunnen rijden. Gelukkig is onze paddock (bijna) altijd droog (afgelopen zondag voor het eerst plassen erin gezien) dus vandaag maar weer rond geslingerd. Zo komen we de winter wel weer door.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 07:40

Hier is de bak nu weer redelijk opgedroogd vanavond even een paar rondjes aan de longe want van het weekend zijn we 2 dagen op concours geweest :o

Zaterdag voor het laatst M1 gestart. 2 redelijke proeven, beide met wat foutjes er in maar we waren redelijk tevreden.
Voor de eerste proef 191.5 punt en een 3e plek (6 starts dus net geen prijs.
Voor de 2e proef 181 punten goed voor een 2e plek en prijs. <3

Gister springen in het BB, iets wat mijn paard fantastisch vind... En ik dood eng :+
Je mocht 2 rondjes, één om te oefenen en één voor de plaatsing. Eerste rondje, een balk op één, een weigering op 2, een extra volte voor 4 (wat ook als weigeren telt) en een extra volte op 7. :oo

Toen de ring uit, flink op de klote gekregen van m'n vriendin die mee was om te helpen en toen mezelf herpakt en het 2e rondje in.
Foutloos met 73.5 punten voor stijl :Y)
Dat was goed voor een 3e plek van de 16 starts *\%/*

Nu lekker trainen voor ons M2 debuut!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:52

@ Buxy; Wat een water he :(:)
@ MVainqueur: Nog kunnen rijden?
@ Buxy; Gefeliciteerd met je punten! En met het springen!