[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:59

Peelie, wat was je protocol? Als ik eerlijk mag zijn heb ik wel betere foto's van je gezien.. :o
Hoeveel puntjes moet je nog in het M2? :D
(En waar ik ook benieuwd naar ben, welke maten stang en trens heb jij? Ik ben ook aan het rondkijken voor mn pony'tje maar vind het nog erg lastig)

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:20

Wat goed van je puntjes Laura! Goed bezig ondanks dat je het zelf niet helemaal terecht vond.

Ik zag dat ik helemaal niet meer heb laten weten hoe mijn wedstrijd in juli verlopen is. Wij hebben een mooie comeback gemaakt met 191 en 190 punten :-) Super blij mee!

Ik had in de planning om 13 augustus weer te starten, maar helaas liep hij die week weer niet helemaal goed en hebben we weer even rustig aan gedaan. Het gaat nu gelukkig weer beter.

We hebben vorige week mee mogen rijden in een clinic van Laurens van Lieren. Dit was heel erg tof! Zo leuk om eens mee te mogen maken. Don deed ook onwijs zn best.

Nu hebben we zondag weer de eerste wedstrijd op de planning. :-)

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:25

Ik moet er nog 7 en dan mogen wel al weer Z. Ik begin nu op wedstrijd echt weer de smaak tepakken te krijgen van het M2. Vindt het toch wel echt anders dan het M1.

Ondanks dat met de nieuwe proeven ook nieuwe regels omtrent oprichting en verzameling kwamen voor de M2 (ook ivm bitloos starten) vind ik de jury nogsteeds even streng als daarvoor en wordt er gewoon verwacht dat je paard berg op gaat en in de oprichting loopt. Je komt er anders echt niet mee weg.

Ik heb een stang van HH 13.5cm lang en 13mm dun. Ik heb de stang er maar licht bij en dat gaat prima. Ook wbt ruimte. Ik heb een watertrens van 13.5.cm

ze zeggen dat de trens langer moet zijn dan de stang. Dat heb ik ook geprobeerd, maar daar loopt hij helemaal niet fijn op en dan steek de boel gelijk echt enorm uit. Echt geen gezicht.

Er was echt heel beroerd gejueerd. Iemand met een 6jescomplex. Zeker voor een onderling wedstrijdje alleen voor stalleden vond ik het super flauw.

Mijn bijrijder deed L1 proefjes. Reed super netjes op de letter, nette afwerking enz. Staat er op het protecol dat hij de pony ronder moet houden en meer aan de afwerking moet denken. Het was notebene L1... ik wordt daar dan een beetje simpel van...

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:13

Bloempie mooie comeback! Hopelijk zondag net zo. :)

Peelie dat is niet leuk voor een onderlinge nee.. jammer zeg! Wanneer verwacht je over te gaan? Of niet veel wedstrijden meer op de planning?
Bedankt wat betreft de stang. Ik vind het idd ook snel te groot en te veel in die kleine mondjes.
Ik vond het M2 echt een makkie. Had het idee er niet klaar voor te zijn maar waren er in iets van een maand doorheen. Maar ik lees nog met plezier hier mee. :)

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:20

Misschien einde van het jaar nog. Even kijken hoeveel wedstrijd ik nog ga doen. Maar zeker begin volgend jaar.

Duurd ook niet zo lang meer :P gek idee eigenlijk :)

Mooie comeback bloempje!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:39

Ik ga, als jullie het tenminste goed vinden, weer wat actiever meelezen. Ik heb mij hier (ongeveer) 3 jaar geleden gemeld met mijn vorige paard. Die heb ik naar het Z1 gebracht en toen verkocht. 2 jaar geleden een volledig groen paard gekocht en zelf opgeleid. Nu zijn we M1+18 en rijden we regelmatig meer dan 65%. Travers is nog onvoldoende bevestigd, maar de keertwendingen gaan nu eindelijk steeds beter. Ik hoop in februari/maart mijn M2 debuut te gaan maken, dus ik wil graag meelezen voor de tips :P

Kan nu geen foto plaatsen, maar in mijn profiel staan er genoeg.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:45

Wow.. in een maand de M2 door?? Dat is wel erg rap haha.

Ik hoop zelf eind dit jaar de overstap te maken naar het Z1. Zit alleen een beetje te dubben over wat te doen met de regiokampioenschappen. Ik deed altijd met veel plezier mee met de kringkampioenschappen, maar ze hebben de selectieprocedure voor de Regio dus gewijzigd. Eerst reed je de Kring en als je dan een van de beste van je kring was, was je geselecteerd voor de Regio.

Nu hebben ze een 8 wedstrijden geselecteerd (in oktober, november, december en januari) als selectiewedstrijd en moet je hier OF 1x 66% (198 punten in M2 of 224,4 in Z1) OF minimaal 3x 62% (186 punten in M2 of 210,80 in Z1 ) rijden.

Nu ik tegen het promoveren aan zit, weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Heb nu 6 punten in de M2, maar heb eigenlijk niet zo'n zin om tot de Regio in februari M2 te blijven.

Denk dat als ik genoeg winstpunten heb voor de Z1, ik gewoon probeer om 1x die 224,4 te halen (gaat nooit lukken, maargoed). Aangezien ik in november een maand weg ben heb ik waarschijnlijk niet genoeg selectiewedstrijden om er 3 te kunnen rijden in het Z1. Dus we gaan gewoon ons best doen voor die 224,4 haha

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:48

Leuk Merel!

Hier gaan de keertwendingen en travers de laatste tijd ook echt veel fijner. Dat merk ik ook tijdens mijn appuyamenten. Ik kan hem steeds fijner plaatsen. :D

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:41

Mijn laatste M2 wedstrijd had ik 5 winstpunten. :o Dus dat M2 was ik snel voorbij ja.. vond dat wel echt hele leuke proeven! Ik ben altijd over gegaan toen het kon. Achteraf wel spijt van dat ik daardoor niet mee heb gedaan aan kampioenschappen. Met mijn opvolger wil ik dat dus ook zeker gaan doen. Dus ik adviseer er zeker aan mee te doen en ervan te genieten!

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:17

Ah vandaar! Dat zijn wel enorm veel punten!! :wow: Gaaf zeg!

Ik vind de M2 proeven ook erg leuk en niet super moeilijk.

Ik ga ook zeker meedoen met het kampioenschap. Vind het erg leuk altijd, maar nog even kijken welke klasse het gaat worden. M2 of Z1.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:21

Hoe werken de kampioenschappen bij jullie dan?
Hier moet je altijd 5 (of 6) selectiewedstrijden rijden binnen de kring, waarvan er 3(of4) tellen voor de selectie. Degene met de minste plaatsingspunten mogen naar de kampioenschappen. Afgelopen zomer mochten er in mijn klasse 10 van de 41 starts, in de winter meestal een stuk of 4/5. Ben wel nieuwsgierig hoe dat in andere regio's gaat.

Ik vind het M2 altijd wel een leuke klasse, maar vind wel dat de oefeningen echt goed bevestigd moeten zijn voor ik het ga starten. Gaan jullie altijd over bij 10 punten of gebruik je andere maatstaven? Voor mezelf ga ik over als ik standaard meer dan 65% rijd en de oefeningen van de volgende klasse thuis (bijna) altijd goed gaan.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:23

Hier rij je kringkampioenschappen en de verdeelsleutel bepaald hoeveel er door mogen naar de regio.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:54

Dank je wel bloempie186. Ja ik ben kritisch genoeg om te weten dat ik bij een andere jury deze zeker niet had gekregen.

Zondag mogen we nog een keertje outdoor starten. Ik wilde graag nog een keer dezelfde proeven rijden vandaar dat ik 2 weken na elkaar start. Ik moet zeggen dat sinds de laatste 3 weken echt het kwartje bij ons beiden is gevallen hierdoor kan de travers en keertwendingen stuklen beter. Hierna weer even trainen en dan start ik 11 nov weer.

absque_dubio wauw wat zijn jullie goed gegaan zeg!

Gezellig merel klets lekker mee.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:03

Vamdaag laatste outdoor gestart en et voelde beter dan vorige week. Helaas dacht d jury er anders over 178 en 174 punten. Niet slecht maar gevoelsmatig hadden deze punten bij vorige week gehoord en de punten van vorige week bij vandaag. Goede tip gekregen voor het verruimen daar gaan we mee aan de slag voor de volgende keer.

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:30

En wat was die tip dan? :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:34

Kijken hoeveel passen /sprongen je normaal nodig hebt en dan zorgen dat je met verruimen minder passen /sprongen hebt.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:06

Wij hebben vandaag ook weer gestart. Hier indoor alweer.

Het ging lekker! Don heeft weer goed zn best gedaan. Wel wat spanning hier en daar en dan wil hij zn rug nog wat wegdrukken. Dat was jammer, maar wel 2 mooie punten. 187,5 en 189. We zijn nu M2+8. Nog 2 puntjes!! :D

Wel nog klein avontuur gehad. Halverwege de tweede proef kwam ineens de hond van stal de bak in rennen. Gelukkig is Don niet snel onder de indruk. Hij vond de mensen aan de kant die de hond probeerden te lokken interessanter dan de hond zelf :Y)

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:08

Jammer dat je punten niet overeenkwamen met je gevoel Laura! Maar wel fijn dat je zo'n bruikbare tip hebt gekregen.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:23

Gefeliciteerd met je punten bloempie Stoer dat don bleef lopen terwijl.de hond in de bak was.

ach ja volgende keer beter zeg ik dan maar

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:31

Hier vandaag ook de laatste outdoor gehad. En het was er heerlijk weer voor vandaag.
Had 178 in de eerste proef (had ik eigenlijk een wp verwacht) en 2e proef had ik 180, terwijl ik ook 6 minpunten had in die proef vanwege een paar heeeeele enge geiten die daar bij de buren liepen. En dan ga je plat op de rem en draai je gewoon 180graden en ga je een beetje op je achterbenen staan :o grrrr....soms. maar daartegenover stonden er veel 7ens en een 8 er tegenover. Dus klaag maar niet. Nu maar op naar indoor
Laatst bijgewerkt door scilla123 op 24-09-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:33

Geiten kunnen ook heel eng zijn scilla. Je hebt soms van die dagen .
. En door!

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:38

1 ding is zeker met mijn paard....het is nooit saai en geen 1 dag is hetzelfde met hem :D

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:47

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Ik start nu nog M1 met mijn paard. Na een ‘spek en bonen’ wedstrijd in mei waarbij ik geen winst reed ben ik in juli weer gestart en sinds die tijd vier wedstrijden gereden, daarbij 9 winstpunten en 5 prijzen in de wacht gesleept. In oktober wil ik m’n laatste punt rijden en dan in november over naar het M2 (van m’n instructrice moet ik gelijk over als ik de punten heb, Haha). Hoe hebben jullie de overgang M1-M2 ervaren?

Oh ja, ik heet Sofie en deel samen met een vriendin een 9-jarige KWPN ruin van Van Gogh x Kigali. Ik start in de omgeving Amsterdam.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:18

Welkom Sofie!
Ik heb zelf de overgang niet als heel zwaar ervaren. Wel worden er natuurlijk moeilijkere oefeningen gevraagd die je echt wel onder de knie moet hebben, maar verder vind ik de proeven erg leuk.

@Laura; ach, zo is het! Volgende keer weer!

@scilla;Haha ja maar je weet natuurlijk nooit wat die geiten allemaal voor enge dingen zeggen! Mijn vorige paard vond ze ook heel eng. Jammer dat je net geen puntjes had de eerste proef, maar toch mooi een puntje erbij in de tweede! Gefeliciteerd!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:01

Dankjewel Bloempie! Ik moet nog even hard knutselen aan de keertwendingen (rotoefening! :’) ). De rest van de oefeningen loopt hij simpel en onze instructrice vind ons ook echt wel klaar om een klasse hoger te gaan, hoewel ik zelf net aan de M1 proeven begin te wennen :P Op 15 oktober rijd ik hopelijk mijn laatste punt, start dan één proef op stal, en dan begin november wil ik de overstap maken.