[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:14

@Lon, Super fijn dat de trainingen zo goed gaan!

@Marietje, afgelopen weekend helaas niet. Hoop dan wel echt zaterdag of zondag. Eventjes overleggen nog, maar als het aan mij ligt dan zaterdag haha

Vanavond een onwijs fijne springles gehad. Donner had er zoveel zin in en trok zo fijn op de hindernissen aan dat we echt een dik B parcours hebben kunnen springen. Waarbij vorig jaar mijn doel was om ooit eens een klein parcours te springen pakt hij het nu zo geweldig goed op. Hij krijgt er ook zoveel energie van als hij weet dat hij weer mag springen <3

Morgen komt de zadelmaker langs. Dressuur zadel laat ik even nakijken en we gaan kijken voor een goed passend spring zadel.

Gestoa ben ik ook weer aan het op pakken. Vorig weekend heeft ze 3 dagen achter elkaar gelopen. Eerste dag stap ritje van 20/30 minuten, tweede dag dressuur van 30 minuten met 10 minuten draf erbij en de derde dag een stap rit van ruim een uur. Morgen mag ze weer mee naar buiten en als ze goed aanvoelt ook weer wat kleine stukjes draven :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:38

Veertje99, super stoer dat jullie zo'n dik B parcours hebben kunnen springen!

Gestoa is de andere in je profiel? Had ze een blessure ofzo? Reed je daar ook wedstrijden mee?

Hoe is het nu met je rug?

Marietje35, fijn dat je zo lekker aan het werk bent in de wedstrijd stop en zo'n compliment van de osteo is altijd leuk!

Lon83, fijn dat de verandering van instructie zoveel goeds brengt!

Hier gaat de training ook heel fijn. Nieuwe instructrice zet ons hard aan het werk met veel huiswerk maar het werkt wel. We gaan nu iets vaker, 2 weken niet en dan de 3de maandag wel. Bevalt beter dan 1x per maand.

Verder dus al mooi wat onderweg in de M2. Al had ik afgelopen zondag voor het eerst eens dat het proefje minder ging omdat we in training met een pijnpunt bezig zijn. Maar alsnog een winstpunt. Hij pakte vandaag het werk weer beter op dus denk dat het dan voor aankomende week filmen beter bevestigd is. We shall see :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:08

Gestoa is inderdaad de andere op mijn profiel. Het plan was wel om wedstrijden te starten, maar inderdaad een blessure heeft het roer omgegooid. Wel een aantal keren onderling gestart met mooie punten. Zij is ook heel makkelijk te rijden. Ze heeft afgelopen weekend weer 3x gelopen en alle 3 de dagen gedraafd. Ene dag iets meer dan de andere dag en dat is prima. Ze wilt graag weer voor je werken en is enorm jaloers als Donner weer mee mag en zij weer op stal moet blijven :+

Met mijn rug gaat het beter! Geen pijn meer gelukkig :D

Fijn dat de lessen zo goed gaan zeg! Een nieuwe instructrice kan soms veel doen. Rijd je nog iedere online wedstrijd mee of houd je er soms ook een weekje tussen? :)

Donner is afgelopen weekend geschoren, vanavond ook echt enorm fijn kunnen rijden. Eindelijk liep hij van mijn been af en liep hij uit zichzelf. Heerlijk om dat gevoel weer even te hebben. Kun je merken hoeveel zo'n wintervacht doet bij een paard

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:52

Leuk dier! En fijn dat zij ook zo makkelijk te rijden is, dat scheelt een boel! Hopelijk gaat het opbouwen goed!

En fijn dat het scheren zo'n positief effect had!

Nou, ik hoef natuurlijk nog maar 4 winstpunten en na gisteravond lijkt het erop dat wedstrijden nog lang gaan duren dus misschien ga ik nu ook wel om de week. Ik hoop ook dat ze het proefje nu eens gaan veranderen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:05

Ja ze is echt enorm leuk! Ze heeft nu een weekje extra vrij aangezien ik komend weekend niet thuis ben, dus zo behoud ze haar rust ook nog wel. Mag ze volgend weekend weer lekker mee naar buiten :)

Ben bang dat we pas ergens in februari weer op pad mogen als het niet nog langer duurt. Ze hebben het er wel over om de proefjes te veranderen toch? Ik wil in het weekend van 19/20 december kijken of ik nog weer een proefje op kan nemen

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:50

Ik had nog gevraagd aan de KNHS of ze de proefjes gaan wisselen, maar eerst nog niet. Totdat ze zeker weten dat het platform goed werkt.

Nu kwam ineens het bericht dat vanaf 14 december meetmomenten weer mogen. Ik eerst enthousiast. Maar vrees nu dat het moeilijk gaat zijn om uit te voeren/ toestemming te krijgen van de gemeente/veiligheidsregio.

Donderdag echt fijn gereden, impuls gaat om bij ons steeds beter en krijg steeds meer controle. Ook weer een mooie stap gemaakt met de vliegende wissel :D

Wij gaan nu toch zondag maar weer filmen :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:09

Ja klopt, het is alleen lastig inderdaad om de toestemming te krijgen. Ben benieuwd, wij hebben hier in de buurt ook al wel wat meetmomenten staan volgens mij wachten ze alleen nog op toestemming.

Succes morgen met filmen! Fijn dat je trainingen steeds beter gaan

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:34

Wij hebben nog geen dressuur meetmomenten staan in de regio. Vanavond ook weer persconferentie dus ben benieuwd.

Proefje filmen bracht weer even het slechtste in Karel naar boven :') uiteindelijk had ik de langste adem dus wel braaf proefje in kunnen sturen maar niet zoals we kunnen dus dat is jammer. Nu we zo bezig zijn met de galop heeft dat duidelijk wat meer bevestiging nodig icm proefje rijden wat hij nu kent een saai vind dus het zelf maar opspiced _O- maargoed, toch wederom teken dat de basis nog niet helemaal goed is. Dus ga wel gewoon door en zie het mooi als training/controle moment. Helpt me straks op wedstrijd alleen maar. Meer gehoorzaamheid is nooit weg.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:48

Meetmomenten kunnen we ook wel weer vergeten helaas :+
Heb je je punten al terug van die proef? De basis blijft natuurlijk erg belangrijk om dat voor elkaar te hebben!

Gisteren weer gereden met Donner, hij had weer een aantal dagen stil gestaan en het ging dus ook dramatisch. Donderdag ga ik ook gewoon dressuur rijden i.p.v springen, willen zaterdag proefje opnemen en dan wil ik hem wel weer eventjes wat fijner voor elkaar hebben. Middendraf kon hij gisteren wel opeens, iets met een bepaalde hoek eng vinden en energie te veel :')

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:01

Ja we zijn nu bezig de galop goed te zetten. Vooral echt terug na een middengalop. Dat levert nog wat weerstand op soms. En hij ging wissels springen in de contra. Maar mijn instructrice zei ook dat je dat meestal hebt als ze eenmaal het beginnen te snappen.

Maandag in de les liep hij echt super fijn <3 kreeg complimenten dat hij veel meer in balans en op eigen benen liep. Hij zette ook echt zijn beste beentje voor. In de les dus even aandacht gegeven aan de contra en dat ging weer goed. Instructrice sloot af met keep on the good work :D dus dat maakte de 'strijd' van de dag ervoor weer goed :') Nee grapje, proefje dat ik in heb geleverd luisterde hij wel weer dus wat dat betreft toen al goed afgesloten.

En inmiddels ook punten terug voor het proefje, 190 dus dat is wel tof met de wetenschap dat we echt beter kunnen. Stond ook leuk commentaar bij :)
Afbeelding

Veertje99 jammer dat je toch even wat terugslag had van de paar dagen vrij. Met donderdag ook nog rijden is hij er zaterdag vast weer. Vooraf proefje kopen gaat soms wel eens fout als je vervolgens wil insturen. Zelf upload ik altijd eerst het filmpje en koop daarna het proefje, gaat dan makkelijk automatisch en ik heb op deze manier nog geen problemen gehad.

Ik ga zondag ook weer filmen. Heb er zin in :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:08

Komt vast goed met de galop! Heeft bij mij ook een tijdje geduurd, maar als je kleine stukjes blijft trainen worden ze steeds sterker!
Super zeg dat je les zo fijn ging! Mooie punten en leuk commentaar :D

Thanks voor de tip! Zal eens kijken hoe alles nu werkt haha. Donderdag zal het vast ook wel weer beter gaan met rijden, soms heb je van die dagen er tussen zitten, maar ik sluit het altijd positief af voor ons beide :)

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:38

Ik wil me ook graag weer melden hier.
Aantal jaren geleden praatte ik hier ook mee, met mijn vorige paard die ik starte in het M2. Maar helaas niet verder gekomen dan 4 winstpunten, toen een gebroken been door een trap van een ander paard het einde werd.

Al snel weer een nieuw paardje gevonden, net 3 jaar in 2017. en in eind 2018 gestart met een B proefje HC.
toen even stil geweest en in 2019 na een jaar echt B gestart. Gezien ik 2 paarden in het M2 heb gehad met winst, mocht ik natuurlijk doorstarten. Elke klasse wat proefjes gereden en in september M1 gestart met winst. Waarna toen alles weer geannuleerd werd.
Nu zijn we lekker aan het trainen en zit ik er over te denken om in 2021 wanneer het weer mag M2 te starten.
Het is een Draver, waar veel mensen wel vooraf een oordeel over hebben, maar hij doet niks ten onder aan een dressuurpaard gelukkig ( was zelf eerst ook bevooroordeeld) en de galop is zijn sterkste gang
Alles zit er wel op, alleen de keertwendingen moet nog wat aan worden gesleuteld.
Ben benieuwd hoe ver we komen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:55

Sharonaa_ welkom (terug)! Wat een naar einde zeg met je vorige paard :(:) En leuk dat je net een Draver start! Ik heb er zelf ook een zwak voor, tijdje een hele leuke gereden naar mijn eigen paard toen.

Veertje99, hoe is het rijden gegaan?

Ik heb gisteren ondanks de aanpassingen die ik moest maken vanwege de natte bak toch fijn kunnen rijden! Hij kwam 1x echt super mooi terug uit een kleine galop verruiming <3 ga nu morgen proefje filmen. Kwam beter uit qua planning voor de rest van de week. Kan ik zondag normaal trainen en dan dinsdag nog een keer filmen. Daarna even pauze vanwege kerst en afwachten hoe het gaat met vuurwerk richting oud&nieuw.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:43

@Sharona, welkom! Pff wat een heftig einde voor je vorige paard! Super leuk dat je een draver rijd! De keertwendingen komen vanzelf, lekker blijven oefenen :D

@Urosa, super zeg! Die galop gaat wel goed komen bij jullie, trainen, trainen en nog eens trainen. Vooral kleine stukjes en niet teveel willen in 1x :) Succes alvast morgen!

Gisteren weer fijner kunnen rijden, alsnog weer even ruzie gehad in dezelfde hoek :+ Uiteindelijk echt super fijn afgesloten en hij stond fijn aan de hulpen. Kon m'n been er mooi vanaf houden en hij liep echt uit zichzelf in telkens hetzelfde tempo. Travers gaan steeds fijner, kan hem steeds meer naar voren blijven rijden i.p.v dat hij terug valt en de midden galop echt van letter tot letter kunnen rijden i.p.v dat hij op de helft alweer terug komt.
Wij gaan ook morgen filmen. Ben benieuwd hoe het gaat :D Wil kijken of ik eventueel in het weekend van kerst ook nog kan filmen, maar is lastig om dan iemand te regelen die kan helpen. Misschien moet ik mijn broertje een keertje lief aankijken :+

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:17

Dank jullie wel. Ja dat was een heel heftig einde. Ze was nog nooit zo fit en in top conditie. Maar helaas, het is natuurlijk een risico als je in een groep staat. Kwestie verkeerde plek op t verkeerde moment.
Mijn huidige paard na een half jaar op een andere stal, toch weer op die stal gezet. Was even pittig, maar zou er niet meer weg willen.

Urosa en veertje, succes met de proefjes!

Hoop dat we gewoon over een maand of twee weer echt op pad kunnen, ookal zijn het meetmomenten.
Heb zelf nog nooit online gedaan. Wie weet probeer k het een keer.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:23

Als je een goede en fijne stal hebt gevonden die echt bij je past zou ik inderdaad ook weer terug gaan.

Vanmorgen opgenomen, enorm tevreden en blij met het proefje. Keertwendingen nog een beetje te groot, maar hij stapte mooi door achter en traver ging niet super fijn, maar hij bleef wel voorwaarts.

Hoop ook enorm dat we in februari/maart weer op pad mogen. Op een andere locatie rijden met de 'wedstrijd' spanning erbij vind ik toch persoonlijk leuker

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:12

Veertje99 fijn dat je zo ontzettend goed gevoel had na je proefje!

En ik ben het helemaal met je eens dus ik hoop het ook ontzettend!

Sharonaa_ wel fijn dat je zo'n plek hebt voor je paard waar je zo tevreden mee bent!

Ik heb vandaag ook proefje opgenomen en tevreden. Natuurlijk altijd nog dingen die beter kunnen maar vind dit mijn beste proefje tot nu toe :) ook lekker in 1x. Morgen ga ik gewoon rijden.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:34

Hoe gaat het rijden bij jullie?

Ik heb vanavond voor het eerst met stang & trens gereden met Donner en wauw wat liep hij fijn <3 We konden niet super veel doen want de bak was zeiknat, maar voor de eerste keer echt enorm tevreden

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:28

Rijden gaat goed! Zit nog een beetje op mijn roze wolk van de fijne rit van zaterdag en de mooie punten :D

Ik heb dinsdag ook een proefje opgenomen, maar de bak was behoorlijk nat. Daardoor wat meer foutjes weer dus dit wordt geen herhaling van de 208,5 :') verwacht wel winst, anders had ik hem niet ingestuurd maar ik kan natuurlijk net even een 'strengere' jury treffen dus blijft spannend of ik het laatste puntje binnen sleep :o

Morgen zou ik weer gaan rijden. Maar vraag me af het kan. Wat een regen.

Veertje99, tof dat het gelijk zo lekker ging met S&T. Karel loopt er ook veel fijner mee!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:15

De regen is echt niet leuk meer! Dinsdag was bij ons al aqua training haha :+ Ik ga denk ik in het nieuwe jaar pas weer een proefje opnemen. Tenzij het met vuurwerk rustig blijft dan kan het misschien ook nog op oudejaarsdag, maar vermoed het niet :)

Morgen ga ik met Donner foto's maken met stang & trens en onze toffe nieuwe set! Zodra ik ze heb zal ik ze laten zien :D Zullen een beetje dezelfde foto's worden zoals deze alleen net even een andere locatie en ik vermoed met iets meer water :')
Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:37

Veertje99, en heb je de foto's al?

Ik heb het laatste punt binnen, dus wij zijn Z1 startgerechtigd *\%/*

Ga nu de lockdown gebruiken om lekker verder te trainen. Start nu ook niet meer online en dan hopen dat we begin 2021 ons Z1 debuut kunnen maken.

Woensdag nog wel even leuk gereden, was improviseren rond de plassen :') hier even kerstvrij en dan hopelijk maandag weer fanatiek en de bak :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:24

Gefeliciteerd! Super zeg! Hoop voor je dat je dan wel meteen Z1 mag starten en dat ze dan niet zeggen dat je nog minimaal 5 punten op een officiƫle wedstrijd moet halen :)

Wij hebben de foto's al :D Donner was enorm blij en druk dus die uitgestrekte draf lukt enorm goed. Voelde hem echt onder mij zweven en kon het nog uitzitten ook :+ Galop was ook echt heftig die dag haha, wel mooi berg opwaarts :')
Vandaag mocht hij weer lekker mee op buitenrit en als het kan gaan we morgen de binnenbak in, dan nog even bedenken of ik met gewoon hoofdstel ga rijden of toch nog een keer s&t erbij pak. Even een kleine fotospam, maar ben er zo blij mee. Wil de eerste foto denk ik laten afdrukken en op mijn kamer hangen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook daarna nog eventjes wat foto's met Gestoa gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:04

Veertje99, @winstpunten, nee dat hoeft niet. De KNHS heeft al toegezegd dat zolang er geen wedstrijden of meetmomenten zijn ze tellen als echte winstpunten en je dus gewoon over mag. Die eerste foto van jullie is echt zo mooi <3 groot gelijk als je die af laat drukken! En leuk dat je nu ook weer nieuwe foto's hebt met Gestoa. Haar hoofdje toont zo lekker ijverig op die laatste foto!

Hier rijd ik nu zo met de feestdagen iets minder door de omstandigheden, gisteren, in de regen :brr: , nog wel heel fijn gereden <3 had ook weer een hele mooie vliegende wissel zijn moeilijke kant op. Lijkt alsof het kwartje is gevallen, zou zo tof zijn! Nu zaterdag weer afgesproken en vanaf dan hopelijk lekker optrainen voor het Z. Z1 zou ik zo al durven te starten, Z2 zit nog even wat werk aan := . Ben ook al ietjes aan het voorbereiden voor de pirouettes en daar wordt zijn galop ook weer beter van (travers op de rechte lijn in galop en op de volte).

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:45

@urosa, oh dat zou top zijn. Ik wil kijken of ik zaterdag nog een proefje kan opnemen. Moet alleen wel de buitenbak wat droger zijn, maar aangezien het morgen weer de hele dag gaat regenen ben ik er bang voor :+
Ja ben zo blij met de foto's!

Fijn dat de wissels de goede kant opgaan! Je hebt nog eventjes voordat je die nodig hebt in het Z :D

Ik heb vanavond ook zo onwijs fijn kunnen rijden <3 Donner stond super fijn aan de hulpen en konden vanavond enorm fijne travers rijden en eindelijk een uitgestrekte draf die ik kon uitzitten. Normaal gesproken versnelt hij net te veel i.p.v. verruimen en dan kun je niet fijn doorzitten, nu kon ik echt zitten en ook de hulpen fijner doorgeven. Had ook de bak voor mij alleen dus dat was ideaal :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:53

Veertje99, gefeliciteerd met je mooie winstpunt! Zag je berichtje in het online topic haha. Ik praat daar nu niet meer mee. Toch anders als je dan zelf niet meer start :)

En tof van de uitgestrekte draf! Ik herken dat ook wel. Ik kan hem nu, in tegenstelling tot in het begin, wel uitzitten :') maar dat ik echt het zadel in werd gezogen heb ik nog maar een paar x gehad. Dat voelt zo gaaf <3

Ik heb zaterdag nog even fijn gereden en ga morgen weer. Dan eindelijk weer in het normale ritme.