Privé rijden op losrijterrein van wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:33

Anoniem schreef:
Cheerio schreef:
Ik reed op de Boleemhoeve in Zevenaar, zo rond een uur of 3/half 4. Bonte pony, af en toe bokkend voorbij komend, behoorlijk uit de bocht gevlogen qua karakter en zelf lag ik half te creperen van de pijn aan mijn zij/heup na een 'goede' val van de fiets gisteren haha.


Sorry maar als je zo rond rijd op een losrijterrein zou je van mij ook een uitbrander krijgen..

Ik vind het erg vervelend, al die extra mensen. En als die extra mensen dan ook nog eens hun paard niet braaf door de bak heen laten lopen.. Ja dan ben je vooral erg hinderend..


Misschien was mijn reactie iets te overdreven. Naar mijn idee hadden de andere twee ruiters geen last van mij, pony bokte maar een keer in de hoek bij F, al gestopt op de kleine volte bij F. En vloog een keer op de volte een paar passen naar voren. Mijn pony blijft een pony die voor zichzelf kan kiezen, wat ik wel kan stoppen, maar niet kan verhinderen denk ik. Maar ik snap heel goed je gedachte. Ik wil geen problemen of vijandig overkomen.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:34

ooh,... ik zie zoveel overtredingen :+

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

Anoniem schreef:
Sorry maar als je zo rond rijd op een losrijterrein zou je van mij ook een uitbrander krijgen..

Ik vind het erg vervelend, al die extra mensen. En als die extra mensen dan ook nog eens hun paard niet braaf door de bak heen laten lopen.. Ja dan ben je vooral erg hinderend..


Ik vind jou reactie vreemd. Op wedstrijd zullen nu eenmaal altijd paarden zijn die "niet braaf" zijn, of dat nu iemand is die meedoet, of iemand van de stal zelf doet er dan niet toe. Het is aan jou om te bepalen of jij hier belang aan hecht of het gewoon links laat liggen en verder rijdt.
Wanneer ik aan het inrijden ben op wedstrijd, en er is iemand met een vervelend paard hecht ik daar gewoon geen belang aan (zolang ze mij niet in de weg zitten), maar concentreer ik me gewoon op mijn eigen paard.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

Cheerio schreef:
Snollygoster schreef:
Zou ik mogen weten waar jij rijdt? Ik heb vandaag iets gelijkaardig gezien op wedstrijd :')


Ik reed op de Boleemhoeve in Zevenaar, zo rond een uur of 3/half 4. Bonte pony, af en toe bokkend voorbij komend, behoorlijk uit de bocht gevlogen qua karakter en zelf lag ik half te creperen van de pijn aan mijn zij/heup na een 'goede' val van de fiets gisteren haha.



Ik ken de locatie ook, heb er zelf ook regelmatig wedstrijd gereden. In reglementen staat inderdaad ook niks erover. Als ik er reed reden er 4 mensen op zich is het tot 6 ruiters wel te doen maar daarna word het krap.

Als het van de staleigenaar mag... Dan vraag je volgende keer gewoon aan mevrouw miepje of ze dat in de reglementen kan laten zien (mss dat zij het wel kan vinden ;)). En als je indd in de pauzes etc probeerd te rijden hebben er ook zo min mogelijk mensen last van.

Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:37

Mede bokkers, ik heb mijn antwoord gekregen, dankjewel. Je mag dus officieel niet op het losrijterrein als niet-wedstrijdruiter rijden. Voor de zekerheid even overleggen met de staleigenaar en een mail sturen naar de KNHS. Ik voel een discussie ontstaan, en daar ga ik liever niet op in. Vandaar dat ik dit topic wil laten sluiten. Alsnog dankjewel allemaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-13 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:37

Snollygoster schreef:
Anoniem schreef:
Sorry maar als je zo rond rijd op een losrijterrein zou je van mij ook een uitbrander krijgen..

Ik vind het erg vervelend, al die extra mensen. En als die extra mensen dan ook nog eens hun paard niet braaf door de bak heen laten lopen.. Ja dan ben je vooral erg hinderend..


Ik vind jou reactie vreemd. Op wedstrijd zullen nu eenmaal altijd paarden zijn die "niet braaf" zijn, of dat nu iemand is die meedoet, of iemand van de stal zelf doet er dan niet toe. Het is aan jou om te bepalen of jij hier belang aan hecht of het gewoon links laat liggen en verder rijdt.
Wanneer ik aan het inrijden ben op wedstrijd, en er is iemand met een vervelend paard hecht ik daar gewoon geen belang aan (zolang ze mij niet in de weg zitten), maar concentreer ik me gewoon op mijn eigen paard.


Uiteraard zijn er altijd paarden die wat minder braaf zijn. Maar (zeker indoor) is de losrijd ruimte beperkt. En vaak erg druk en vol. Wanneer er dan nog extra mensen bij komen rijden, is dat sowieso al niet prettig. En wanneer die paarden dan ook nog storend zijn. En aan het bokken, Race enz. zijn ja dan ben ik zeker niet blij met zo iemand.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:42

Cheerio schreef:
Mede bokkers, ik heb mijn antwoord gekregen, dankjewel. Je mag dus officieel niet op het losrijterrein als niet-wedstrijdruiter rijden. Voor de zekerheid even overleggen met de staleigenaar en een mail sturen naar de KNHS. Ik voel een discussie ontstaan, en daar ga ik liever niet op in. Vandaar dat ik dit topic wil laten sluiten. Alsnog dankjewel allemaal.


Jammer dat je zo reageert. Juist die discussie zorgt voor bewustwording van de reglementen. Als jij mailt met de KNHS, krijg je antwoord. Als je dat antwoord nou hier neerzet, weten en leren we er allemaal wat van.

Lucifertje, die regel ken ik ja, had alleen het Algemeen Wedstrijd reglement bekeken. Maar die regel maakt ook dat je als ruiter op die stal noodgedwongen niet zou mogen rijden. Dat lijkt mij niet de bedoeling van die regel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-13 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype in quote aangepast

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:43

Eerst even complimentje voor de TS dat je hier zo goed over nadenkt en rekening houdt met anderen, netjes van je!

Bij mijn weten mag het ook niet gezien het al eerder aangehaalde artikel uit het reglement. Vaak is het zo dat het op (grote) buitenwedstrijden nog wel getolereerd wordt omdat er dan simpelweg niemand last van je heeft. Binnen kan je er gerust van uitgaan dat het je niet in dank wordt afgenomen en eerlijk is eerlijk, van mij zou je ook mogen vertrekken. Hoewel het heel rot is voor jou dat je stalling zoveel wedstrijden organiseert en blijkbaar geen alternatief bied aan haar eigen klanten om te rijden, heb ik daar als wedstrijdruiter geen boodschap aan. Ik heb veel tijd (en geld) gestoken in de voorbereiding op de wedstrijd en goed kunnen losrijden is toch wel een heel essentieel onderdeel van het rijden van een zo goed mogelijke proef. Ik zoek bewust rustige wedstrijden op ivm een jong en soms wat angstig paard (het is dat jullie accommodatie net wat te ver is want juist zulke wedstrijden zijn ideaal voor ons). Als ik dan alsnog te maken krijg met onnodige drukte vind ik dat echt niet grappig. Dat zegt dan niet eens zozeer iets over degene die er rijdt, jij kan er ook niets aan doen, alleen ben ik dan wel zo'n zeikerd die gewoon op haar strepen gaat staan.
Bedenk ook dat 'last van je hebben' heel relatief is. Ik kan bijvoorbeeld prima zo rijden dat we elkaar niet in de weg rijden en dat ik niet plotseling hoeft te stoppen/uitwijken, maar ondertussen wel heel mijn losrijden aanpas omdat er niet genoeg plek is om te doen wat ik eigenlijk moet doen.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:44

Dat had ik begrepen KV, ik had het alleen ter aanvulling gepost.

Mailen met de KNHS levert ook tegenstrijdige berichten op uit eigen ervaring. Je kan beter even bellen :)

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:44

kleinvosje schreef:
Lucifertje, die regel ken ik ja, had alleen het Algemeen Wedstrijd reglement bekeken. Maar die regel maakt ook dat je als ruiter op die stal noodgedwongen niet zou mogen rijden. Dat lijkt mij niet de bedoeling van die regel.


Maar dat lijkt mij iets waar de KNHS ook geen rekening hoeft te houden....De eigenaar van een accommodatie kiest er uiteindelijk zelf voor een wedstrijd te organiseren onder de reglementen van de KNHS ondanks dat hij zijn eigen klanten dan geen mogelijkheid kan bieden om te trainen. Zou toch ook raar zijn als die regel alleen kan gelden op accommodaties waar geen pensionpaarden staan ofzo.

Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:47

kleinvosje schreef:
Cheerio schreef:
Mede bokkers, ik heb mijn antwoord gekregen, dankjewel. Je mag dus officieel niet op het losrijterrein als niet-wedstrijdruiter rijden. Voor de zekerheid even overleggen met de staleigenaar en een mail sturen naar de KNHS. Ik voel een discussie ontstaan, en daar ga ik liever niet op in. Vandaar dat ik dit topic wil laten sluiten. Alsnog dankjewel allemaal.


Jammer dat je zo reageert. Juist die discussie zorgt voor bewustwording van de reglementen. Als jij mailt met de KNHS, krijg je antwoord. Als je dat antwoord nou hier neerzet, weten en leren we er allemaal wat van.

Lucifertje, die regel ken ik ja, had alleen het Algemeen Wedstrijd reglement bekeken. Maar die regel maakt ook dat je als ruiter op die stal noodgedwongen niet zou mogen rijden. Dat lijkt mij niet de bedoeling van die regel.


Ik wil dit topic best wel open laten staan voor eventuele discussie van anderen, waarin ik misschien ook mee kan doen, maar ik wil dan liever niet dat de discussie gaat over mijn situatie, als voorbeeld ofzo. Daar heb ik mijn antwoord op. Discussie over bewust worden vind ik een prima idee voor anderen.

Mede-bokkers kunnen er rustig op los branden :)
(Neem me niet kwalijk, ik ben vooral een stille lezer, en start zelf niet zo gauw een topic, 'bang' voor negatieve reacties of ruzie :o ).

Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:52

0000 schreef:
Eerst even complimentje voor de TS dat je hier zo goed over nadenkt en rekening houdt met anderen, netjes van je!

Bij mijn weten mag het ook niet gezien het al eerder aangehaalde artikel uit het reglement. Vaak is het zo dat het op (grote) buitenwedstrijden nog wel getolereerd wordt omdat er dan simpelweg niemand last van je heeft. Binnen kan je er gerust van uitgaan dat het je niet in dank wordt afgenomen en eerlijk is eerlijk, van mij zou je ook mogen vertrekken. Hoewel het heel rot is voor jou dat je stalling zoveel wedstrijden organiseert en blijkbaar geen alternatief bied aan haar eigen klanten om te rijden, heb ik daar als wedstrijdruiter geen boodschap aan. Ik heb veel tijd (en geld) gestoken in de voorbereiding op de wedstrijd en goed kunnen losrijden is toch wel een heel essentieel onderdeel van het rijden van een zo goed mogelijke proef. Ik zoek bewust rustige wedstrijden op ivm een jong en soms wat angstig paard (het is dat jullie accommodatie net wat te ver is want juist zulke wedstrijden zijn ideaal voor ons). Als ik dan alsnog te maken krijg met onnodige drukte vind ik dat echt niet grappig. Dat zegt dan niet eens zozeer iets over degene die er rijdt, jij kan er ook niets aan doen, alleen ben ik dan wel zo'n zeikerd die gewoon op haar strepen gaat staan.
Bedenk ook dat 'last van je hebben' heel relatief is. Ik kan bijvoorbeeld prima zo rijden dat we elkaar niet in de weg rijden en dat ik niet plotseling hoeft te stoppen/uitwijken, maar ondertussen wel heel mijn losrijden aanpas omdat er niet genoeg plek is om te doen wat ik eigenlijk moet doen.


Dankjewel voor het compliment :) Ik snap jou positie heel goed, geld en tijd ergens in steken en dan 'slecht' (voor diegene zijn gevoel) kunnen losrijden en daarna een baggere proef rijden is zacht gezegd vervelend. Ik word steeds meer bewust van mezelf tijdens het rijden en hoe andere mensen zich kunnen voelen haha

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:57

0000 schreef:
Eerst even complimentje voor de TS dat je hier zo goed over nadenkt en rekening houdt met anderen, netjes van je!

Bij mijn weten mag het ook niet gezien het al eerder aangehaalde artikel uit het reglement. Vaak is het zo dat het op (grote) buitenwedstrijden nog wel getolereerd wordt omdat er dan simpelweg niemand last van je heeft. Binnen kan je er gerust van uitgaan dat het je niet in dank wordt afgenomen en eerlijk is eerlijk, van mij zou je ook mogen vertrekken. Hoewel het heel rot is voor jou dat je stalling zoveel wedstrijden organiseert en blijkbaar geen alternatief bied aan haar eigen klanten om te rijden, heb ik daar als wedstrijdruiter geen boodschap aan. Ik heb veel tijd (en geld) gestoken in de voorbereiding op de wedstrijd en goed kunnen losrijden is toch wel een heel essentieel onderdeel van het rijden van een zo goed mogelijke proef. Ik zoek bewust rustige wedstrijden op ivm een jong en soms wat angstig paard (het is dat jullie accommodatie net wat te ver is want juist zulke wedstrijden zijn ideaal voor ons). Als ik dan alsnog te maken krijg met onnodige drukte vind ik dat echt niet grappig. Dat zegt dan niet eens zozeer iets over degene die er rijdt, jij kan er ook niets aan doen, alleen ben ik dan wel zo'n zeikerd die gewoon op haar strepen gaat staan.
Bedenk ook dat 'last van je hebben' heel relatief is. Ik kan bijvoorbeeld prima zo rijden dat we elkaar niet in de weg rijden en dat ik niet plotseling hoeft te stoppen/uitwijken, maar ondertussen wel heel mijn losrijden aanpas omdat er niet genoeg plek is om te doen wat ik eigenlijk moet doen.

TS steekt toch veel geld in de stalling, of niet soms? Als ik door die wedstrijden ieder weekend niet zou kunnen rijden zou ik ook pisnijdig worden hoor. Zeker als je een paard hebt dat echt gereden moet worden omdat hij anders te fel word of zoals die van mij te stijf als hij stil moet staan, die moet minimaal 6 dagen per week kunnen bewegen anders loopt ie niet goed.

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Privé rijden op losrijterrein van wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:02

:j Helemaal waar. Alleen, als je een wedstrijd organiseert, is het aan jou om te zorgen dat de mensen die hun paard daar hebben staan, ook nog kunnen rijden. Dat is niet het probleem van degenen die daar komen starten...Vaak weet ik niet eens of waar ik ga rijden wel of niet stalling bij is, vind ik ook niet zo boeiend. Ik ga ervan uit dat ze een wedstrijd organiseren en er alles aan doen om die wedstrijd voor iedereen zo prettig mogelijk en volgens de reglementen te laten verlopen. Stel er ligt ergens een bagger bodem, kom ik ook niet meer terug. Aan de andere kant zou ik dat als pensionklant ook wel aankaarten denk ik, proberen een oplossing te zoeken. Want ik vind ook dat je het als staleigenaar niet kunt maken inderdaad. Maar dan nog kan ik daar geen rekening mee houden bij het uitzoeken van mijn wedstrijden....

Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:05

SuperAssie schreef:
0000 schreef:
Eerst even complimentje voor de TS dat je hier zo goed over nadenkt en rekening houdt met anderen, netjes van je!

Bij mijn weten mag het ook niet gezien het al eerder aangehaalde artikel uit het reglement. Vaak is het zo dat het op (grote) buitenwedstrijden nog wel getolereerd wordt omdat er dan simpelweg niemand last van je heeft. Binnen kan je er gerust van uitgaan dat het je niet in dank wordt afgenomen en eerlijk is eerlijk, van mij zou je ook mogen vertrekken. Hoewel het heel rot is voor jou dat je stalling zoveel wedstrijden organiseert en blijkbaar geen alternatief bied aan haar eigen klanten om te rijden, heb ik daar als wedstrijdruiter geen boodschap aan. Ik heb veel tijd (en geld) gestoken in de voorbereiding op de wedstrijd en goed kunnen losrijden is toch wel een heel essentieel onderdeel van het rijden van een zo goed mogelijke proef. Ik zoek bewust rustige wedstrijden op ivm een jong en soms wat angstig paard (het is dat jullie accommodatie net wat te ver is want juist zulke wedstrijden zijn ideaal voor ons). Als ik dan alsnog te maken krijg met onnodige drukte vind ik dat echt niet grappig. Dat zegt dan niet eens zozeer iets over degene die er rijdt, jij kan er ook niets aan doen, alleen ben ik dan wel zo'n zeikerd die gewoon op haar strepen gaat staan.
Bedenk ook dat 'last van je hebben' heel relatief is. Ik kan bijvoorbeeld prima zo rijden dat we elkaar niet in de weg rijden en dat ik niet plotseling hoeft te stoppen/uitwijken, maar ondertussen wel heel mijn losrijden aanpas omdat er niet genoeg plek is om te doen wat ik eigenlijk moet doen.

TS steekt toch veel geld in de stalling, of niet soms? Als ik door die wedstrijden ieder weekend niet zou kunnen rijden zou ik ook pisnijdig worden hoor. Zeker als je een paard hebt dat echt gereden moet worden omdat hij anders te fel word of zoals die van mij te stijf als hij stil moet staan, die moet minimaal 6 dagen per week kunnen bewegen anders loopt ie niet goed.


Even stukje info. Ik heb het geluk dat ik geen geld hoef te steken in de stalling, alleen eventueel als ik zelf wil voor nieuw harnachment, wat laatst allemaal vernieuwd is. Ik rijd de pony alleen bij, welke inderdaad het liefst 6 dagen per week gereden moet worden. Maar inderdaad, andere pensiongasten bij ons op stal willen ook wel eens in het weekend op voor hun toegankelijke tijden tijdens de wedstrijden rijden, mensen die wel hun stalling etc betalen en ook trainen voor wedstrijden.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Privé rijden op losrijterrein van wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:10

Als een vereniging een accomodatie huurt om er een wedstrijd te houden, lijkt het mij heel logish dat er dan geen mensen mogen rijden die niet aan de wedstrijd deelnemen. En hoe rampzalig kan het zijn als je een dag niet kunt rijden.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:11

Nou ik zou er anders flink van balen als t elk weekend "raak" zou zijn.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Privé rijden op losrijterrein van wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:13

Ligt er ook aan hoe druk het is.. Als de bak al helemaal vol zit met wedstrijdruiters en er komen ook nog mensen bij te rijden voor gewone training, dat zou ik ook wel irritant vinden.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:14

Cheerio schreef:
SuperAssie schreef:
TS steekt toch veel geld in de stalling, of niet soms? Als ik door die wedstrijden ieder weekend niet zou kunnen rijden zou ik ook pisnijdig worden hoor. Zeker als je een paard hebt dat echt gereden moet worden omdat hij anders te fel word of zoals die van mij te stijf als hij stil moet staan, die moet minimaal 6 dagen per week kunnen bewegen anders loopt ie niet goed.


Even stukje info. Ik heb het geluk dat ik geen geld hoef te steken in de stalling, alleen eventueel als ik zelf wil voor nieuw harnachment, wat laatst allemaal vernieuwd is. Ik rijd de pony alleen bij, welke inderdaad het liefst 6 dagen per week gereden moet worden. Maar inderdaad, andere pensiongasten bij ons op stal willen ook wel eens in het weekend op voor hun toegankelijke tijden tijdens de wedstrijden rijden, mensen die wel hun stalling etc betalen en ook trainen voor wedstrijden.

Dan nog is er iemand die voor de stallig betaalt(tenzij de pony van de staleigenaar is).
Maar goed, kan me ook wel voorstellen dat je daar als wedstrijdruiter geen boodschap aan hebt, maar evengoed heb ik geen boodschap aan de wedstrijdruiters als ik mijn pony wil rijden. :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:14

ben het eens met 0000.
En als op jouw stal zoveel wedstrijden georganiseerd worden, dient de pensionhouder een oplossing te bedenken voor de pensioners, dus bijvoorbeeld tot een maximale tijd starten zodat iedereen daarna kan rijden. Want als jij er bij in zou mogen rijden van de pensionhouder, waarom die andere 3 pensioners dan niet ook op dat tijdstip?

Wat vinden de andere pensioners er uberhaubt van, dan kun je samen plannen maken met de pensionhouder?

Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:28

opisop_shop schreef:
ben het eens met 0000.
En als op jouw stal zoveel wedstrijden georganiseerd worden, dient de pensionhouder een oplossing te bedenken voor de pensioners, dus bijvoorbeeld tot een maximale tijd starten zodat iedereen daarna kan rijden. Want als jij er bij in zou mogen rijden van de pensionhouder, waarom die andere 3 pensioners dan niet ook op dat tijdstip?

Wat vinden de andere pensioners er uberhaubt van, dan kun je samen plannen maken met de pensionhouder?


De meeste andere pensioners rijden wat later dan mij (nog wel wanneer er wedstrijden zijn), maar allen hebben ook te horen gekregen dat ze in de losrijbaan mogen rijden, zolang ze andere ruiters niet in de weg zitten. Dus ik zou denken dat deze afspraak door de pensionhouder met iedereen gemaakt is en ook bekend is op de pensionstalling. Natuurlijk proberen we (bijna) met zijn allen de drukte te vermijden en ook te kijken naar de pauzetijden etc.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Privé rijden op losrijterrein van wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:34

Och Boleemhoeve en zijn ruiters tijdens wedstrijden :')

Normaliter heb ik er geen problemen mee als iemand prive tussen de wedstrijdpaarden rijdt. Máár er is een máár. Een van de laatste wedstrijden heb ik gereden bij de Boleem. De drukte ansicht viel wel mee, al was er één pensionruiter die het nodig vond om tussen de wedstrijdpaarden gaan rijden. Nog steeds geen probleem mee. Totdat die ruiter haar paard zulke optaters gaf waar ik boos om werd. Het was nog een jong, vrij groen paard...

Dan mag ik wel een wedstrijdruiter zijn die te gast is in jullie rijhal. Maar ik was in staat om haar van haar paard te trekken en zelf eens te bewerken met een zweep. Wat een achterlijke trol was dat zeg..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:35

TAO --> WD-V

Cheerio

Berichten: 45
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 00:00

eenitraM schreef:
Och Boleemhoeve en zijn ruiters tijdens wedstrijden :')

Normaliter heb ik er geen problemen mee als iemand prive tussen de wedstrijdpaarden rijdt. Máár er is een máár. Een van de laatste wedstrijden heb ik gereden bij de Boleem. De drukte ansicht viel wel mee, al was er één pensionruiter die het nodig vond om tussen de wedstrijdpaarden gaan rijden. Nog steeds geen probleem mee. Totdat die ruiter haar paard zulke optaters gaf waar ik boos om werd. Het was nog een jong, vrij groen paard...

Dan mag ik wel een wedstrijdruiter zijn die te gast is in jullie rijhal. Maar ik was in staat om haar van haar paard te trekken en zelf eens te bewerken met een zweep. Wat een achterlijke trol was dat zeg..


Off-topic - Ik kan me zo denk ik wel bedenken wie dit geweest zou kunnen zijn, maar daar ga ik liever niet op in ;)

Ik zou kunnen zeggen dat alle pensionners rekening houdt met elkaar en wedstrijdruiters, maar iedereen heeft altijd een eigen mening klaar over hoe, wat, wanneer en wie, dus dat lukt niet. Zacht gezegd, ergeren aan zulke mensen doe ik ook wel eens, en ik snap vooral dat je dat doet op het moment suprême waarbij jij daarna bijna de proef moet starten waarvoor je getraind hebt. Ik verwijt geen enkele ruiter iets, veelal is het hoe mensen denken en geleerd hebben om met paarden om te gaan. Ieder zijn eigen techniek/idee over hoe hij/zij met zijn paard om wil gaan en daarmee het gestelde doel wil behalen.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:01

Cheerio schreef:
eenitraM schreef:
Och Boleemhoeve en zijn ruiters tijdens wedstrijden :')

Normaliter heb ik er geen problemen mee als iemand prive tussen de wedstrijdpaarden rijdt. Máár er is een máár. Een van de laatste wedstrijden heb ik gereden bij de Boleem. De drukte ansicht viel wel mee, al was er één pensionruiter die het nodig vond om tussen de wedstrijdpaarden gaan rijden. Nog steeds geen probleem mee. Totdat die ruiter haar paard zulke optaters gaf waar ik boos om werd. Het was nog een jong, vrij groen paard...

Dan mag ik wel een wedstrijdruiter zijn die te gast is in jullie rijhal. Maar ik was in staat om haar van haar paard te trekken en zelf eens te bewerken met een zweep. Wat een achterlijke trol was dat zeg..


Off-topic - Ik kan me zo denk ik wel bedenken wie dit geweest zou kunnen zijn, maar daar ga ik liever niet op in ;)

Ik zou kunnen zeggen dat alle pensionners rekening houdt met elkaar en wedstrijdruiters, maar iedereen heeft altijd een eigen mening klaar over hoe, wat, wanneer en wie, dus dat lukt niet. Zacht gezegd, ergeren aan zulke mensen doe ik ook wel eens, en ik snap vooral dat je dat doet op het moment suprême waarbij jij daarna bijna de proef moet starten waarvoor je getraind hebt. Ik verwijt geen enkele ruiter iets, veelal is het hoe mensen denken en geleerd hebben om met paarden om te gaan. Ieder zijn eigen techniek/idee over hoe hij/zij met zijn paard om wil gaan en daarmee het gestelde doel wil behalen.


No offence, maar die slagen van de zweep en dan het zwiep geluid wat een dunne dressuurzweep maakt, werkt nou niet echt bevordelijk voor de ontspanning van mijn paard :')