Overstappen van vereniging maar nu in een dilema verwikkelt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lauwtjuhh

Overstappen van vereniging maar nu in een dilema verwikkelt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:46

Hallo

Eigenlijk is het een luxe probleem waar ik al een paar maanden mee zit...

Ik ga bij mijn huidige vereniging weg, er wordt niks georganiseerd, weinig leden, en heb het er niet naar mijn zin.
Nu twijfel ik tussen 2 verenigingen:

Vereniging 1:
+/- 5 km rijden
contributie €35 per jaar
lesgelden dresuur €25 per maand + €5 bak huur per keer (kosten op jaar basis +/- 525)
tijdens het indoor seizoen wedstrijden ( binnenbaan wordt verkleint naar 20x40 en wat overblijft is om los te rijden of buiten)
onderlinge wedstrijden
nieuwjaarsborrel etc.
Bij deze vereniging ken ik al een aantal mensen

Vereniging 2:
+/- 9 km rijden
contributie €27.50 per jaar
lesgelden dresuur €350 (als ik het goed heb onthouden, ga dit nog even navragen)
tijdens het indoor en outdoor seizoen wedstrijden (2 binnenrijbanen zomers zijn de wedstrijden op gras.)
onderlinge wedstrijden
Bij deze vereniging ken ik nagenoeg niemand

Dus ja, welke zouden jullie kiezen?

En heb nog een vraag. Ik heb me afgemeld bij de vereniging waar ik nu zit en heb gevraagd hoe en wat ik zelf moet regelen. Nou na veel doorvragen heb ik daar niet echt een andwoordt op gekregen.
Hoe gaat het in zijn werk? moet ik mezelf bij de knhs laten omzetten? of wordt dat automatisch gedaan als ik bij een andere vereniging aanmeld?
Ik zou graag willen weten hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat ik zelf moet regelen/doen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten laura

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:47

Vereniging 2 klinkt mij beter. Hoeveel dressuurlessen zitten bij beide clubs?

lauwtjuhh

Re: Overstappen van vereniging maar nu in een dilema verwikkelt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:49

Het is iedere week dressuurles. Dus laat zeggen iets van 48 lessen moet je wel kunnen halen in een jaar (i.v.m. kerst, sinterklaas andere dagen die afvallen)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:49

Hoe zit het bij vereniging 2 als je gewoon gebruik wil maken zonder les?
Wil je veel wedstrijden rijden?
Hoeveel belang heb je bij het 'sociale' gedeelte bij de vereniging?

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:51

Ik rijd nu gemiddeld 2 wedstrijden per maand. en dan heb ik een winterstop van 2 maanden en in de zomer iets van 1 maand.

Dat weet ik eigenlijk niet

Het sociale gedeelte is mooi meegenomen maar is niet noodzakelijk.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:55

Toen ik een paar jaar geleden van vereniging wisselde regelde de nieuwe vereniging dat met de KNHS. Ik meldde me bij de oude af (waarbij zij mij bij de KNHS hebben afgemeld, immers geen lid meer van hen) en de nieuwe vereniging meldde mij bij de KNHS aan.

Ik heb alleen geen idee of dit standaard is... ;)

Bij vereniging 1: moet je dan bakhuur betalen voor je clubles? Of is dat nog buiten de lessen om wat jij in de €525 hebt zitten?

Qua opties zou ik persoonlijk voor vereniging 2 kiezen. Lijkt mij goedkoper, mensen ken je snel zodra je in de les mee rijdt en je hebt het hele jaar door wedstrijden.
Maar, de sfeer is denk ik ook wel belangrijk en dat kan behoorlijk verschillen per vereniging...

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:57

bij vereniging 1 kost het €25 per maand als je je paard daar op stal hebt staan.
Ik heb de mijne thuis staan dus moet €5 bakhuur per keer betalen. dus 25+(4x5)= 45 per maand lesgeld

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:36

Ik ga ook net dit jaar wisselen van vereniging, de nieuwe vereniging meld mij aan (ook bij de KNHS). Ik heb mezelf af moeten melden bij de oude vereniging, maar alleen bij de vereniging heb daarbij wel duidelijk aangegeven dat ze mijn startpas NIET moeten afmelden bij de KNHS. In verband met het feit dat je dan weer opnieuw registratiekosten e.d. moet betalen.. ;)

En qua vereniging, waar gaat je gevoel naar uit? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:09

Wil je leszen op nieuwe vereniging, en waar de instructie die jou het meest aanspreekt? Ben je afhankelijk van de bak, want dan ook de vraag waar meeste terecht kan, of eigen locatie waar altijd kan trainen?

Leden leer je sel genoeg kennen, daar zou niet om laten

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 11:55

Waar mijn gevoel naar uitgaat weet ik niet eigenlijk... het is heel dubbel. ik ben niet afhankelijk van hun bak dus dat is wel fijn.